• Kan er iemand mij helpen met volgende vraagstukken? Oplossen met vergelijkingen.:
    1. Van een getal van 2 cijfers is de som van dat cijfers 16. Draai je de cijfers om, dan krijg je een nieuw getal, dat 18 minder is dan het oorspronkelijke getal. Wat is dat getal?
    2. De chiro van Zottegem verbroedert met de chiro uit Oudenaarde. Beide groepen vertrekken op hetzelfde tijdstip en rijden elkaar tegemoet met de fiets. De afstand Oudenaarde-Zottegem is 27km. De chiro uit Zottegem rijdt aan 20km/u en de chiro uit Oudenaarde aan 17km/u. Wanneer ontmoeten beide groepen elkaar en hoeveel km hebben ze dan al afgelegd?

    Sorry maar heb je dit letterlijk uit het Engels vertaald met google translate? Ik kan de vragen niet volgen namelijk omdat het niet lekker loopt in het Nederlands.


    Life is hard and then we die

    Ik snap niet wat je bedoelt met 'draai de cijfers om'. Als je 16 hebt en je draait het om, krijg je dan 61? Of bedoel je gewoon met een minteken? :') Anders snap ik de eerste, maar de tweede weet ik even niet meer hoe je dat moet oplossen.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2014 - 17:00 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    1. Het oorspronkelijke getal is 97, het nieuwe is 79.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Memoria schreef:
    Ik snap niet wat je bedoelt met 'draai de cijfers om'. Als je 16 hebt en je draait het om, krijg je dan 61? Of bedoel je gewoon met een minteken? :') Anders snap ik de eerste, maar de tweede weet ik even niet meer hoe je dat moet oplossen.


    Ze bedoelde dat als je - ik geef even het antwoord als voorbeeld - het oorspronkelijke getal omdraait, 97 dus, je 18 minder uitkomt dan die 97, 79 dus. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    1. Van een getal van 2 cijfers is de som van dat cijfers 16. Draai je de cijfers om, dan krijg je een nieuw getal, dat 18 minder is dan het oorspronkelijke getal. Wat is dat getal?
    Eerst moet je twee getallen vinden waarvan de som 16 is. Ik denk dat het getallen moeten zijn die uit één cijfer bestaan (?) want anders kun je ze niet goed omdraaien of zou het verschil altijd veel groter zijn dan 18. De opties zijn dus 8+8 en 9+7. Als je 88 omdraait krijg je 88, dus dat klopt niet. Het moet dus 97 zijn, want 79 is 97-79=18 minder dan het oorspronkelijke getal.

    Ik denk dat de tweede vraag eigenlijk ook heel simpel zal zijn, maar ik heb nu echt geen zin meer in rekenen. (krul) Misschien kun je gewoon een tabel maken en een beetje puzzelen tot de totale afstand die Zottegem en Oudenaarde samen hebben afgelegd 27km is?

    [ bericht aangepast op 26 maart 2014 - 17:05 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    nvm.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2014 - 17:06 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Urquhart schreef:
    (...)
    Dat klopt niet, want er staat ook nog dat het de som van 16 is en dat 97 niet.


    9 + 7 = 16?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Nicosia schreef:
    (...)

    9 + 7 = 16?

    Mijn fout. Ik zat aan een andere 'som' te denken. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Urquhart schreef:
    (...)
    Mijn fout. Ik zat aan een andere 'som' te denken. ^^


    Haha, maakt niet uit. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    2:

    S= v•t+v•t
    27=20t+17t
    27=37t
    t= 27/37
    t= ongeveer 0,73 uur
    Dus ze ontmoeten elkaar na ongeveer 0,73 uur rijden.
    De chiro uit Zottegem heeft dus ongeveer 15 kilometer afgelegd en de chiro uit Oudenaarde ongeveer 12.

    Als het goed is, is dit het antwoord dat je zocht?


    Happy Birthday my Potter!