• De vloek van de Evil Queen heeft er voor gezorgd dat alle sprookjesfiguren nu in onze wereld zitten, in een plaatsje dat niet bestond en als nog niet in deze wereld thuishoort; Storybrooke. De sprookjes figuren hebben een normaal leven, ze gaan naar hun werk of school, hebben wel eens ruzie of maken vrienden, ze krijgen een relatie, sommige gaan misschien trouwen of zijn net uit elkaar. Gewoon een normaal leven het enigste wat wel is, is dat al hun herinneringen nep zijn niemand herinnert zich hun leven in de Enchanted Forest behalve de Evil Queen. De Evil Queen is wel bang dat ze hun geheugen helemaal terug krijgt en iedereen tegen haar zal keren.

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk: (Of als je personage nog op school zit, zet je dat ook hier neer)
    Extra:




    Rollen
    Sprookjesfiguren:
    Katherine Damianne Stavros || Red riding hood || Luna2013
    Arlyne Kensington || Doornroosje || xYoungLovex
    Snowwhite || Bella Christina Smith || zaIa
    Elle Sienna Lee || Rapunzel || Confiance
    Chloe Diana Fray || Elsa van Frozen || SuperTOMMO
    Emily 'Em' Devoné || Belle || Disneyy
    Mr.Gold || Rumplestiltskin || Luna2013
    Jamie Colin Beckster || Huntsman || MissMills
    Evan James Moor || Peter Pan || Disneyy
    Rowan Christopher Northwood || The pied piper of hamelin || Dauntlessone
    Jérome Balthazar Chesir || The mad hatter || Fairytalest
    Ali Omar Hirsiz || Alladin || Fairytalest

    Regels
    Niet alleen personages van 16-19 ook oudere van 20-30+
    Ongeveer 200 woorden schrijven, niet minder! Meer mag altijd. Je krijgt maar twee waarschuwingen!
    Naamsverandering doorgeven.
    Als je op vakantie gaat of als je door een andere reden paar weken/dagen niet kan reageren graag even melden.
    Andere niet buitensluiten
    Geen te perfecte personages
    Niemand zonder toestemming van een andere vermoorden of verwonden
    Als je met de rpg stopt zorg dan dat je personage niet gewoon opeens verdwenen is maar laat hem vermoorden/vermist of wat dan ook.
    Zet boven je post de naam van je personage in Storybrooke en welke sprookjesfiguur hij is
    16+ is toegestaan
    OC aanduiden met ()[]{}
    Hou meisjes en jongens gelijk
    Minstens twee personages per persoon
    De vloek wordt later verbroken
    reserveringen blijven twee dagen staan
    Als je over de serie praat graag onder spoiler voor het geval er mensen bij zijn die nog niet alle afleveringen heeft gezien.
    Je mag personages bespelen die niet in Storybrooke/the Enchanted Forest voorkomen.
    En natuurlijk veel plezier.


    Het verbreken van de vloek
    Oke, het lijkt me wel zo leuk als de vloek later wordt verbroken en de personages dan ook later gaan onderzoeken hoe ze weer terug naar de Enchanted Forest moeten gaan.
    Eerst had ik het idee dat iedereen langzaam hun geheugen terug krijgt soms na een droom of een bepaalde gebeurtenis die er is gebeurt en die een beetje weg heeft van een gebeurtenis die hij/zij heeft meegemaakt in de Enchanted Forest.
    Als jullie anders ook een beter idee of een leukere idee hebben dan hoor ik dat graag^^




    Speeltopic!

    [ bericht aangepast op 1 april 2014 - 18:31 ]

    Rol: Snowwhite.
    Naam: Bella Christina Smith.
    Sprookjesfiguur: The Rebel Snowwhite.
    Leeftijd: 16, bijna 17.
    Karakter: Bella heeft eigenlijk 2 kanten met haar innerlijk, de ene kant is haar lieve en betrouwbare kant maar haar andere kant is brutaal, koppig en rebelachtig. Bella is wel erg zorgzaam en wil niet dat haar dierbaren iets overkomt, ze gaat letterlijk door het vuur voor deze persoon of personen. Ze is erg stil maar als ze eenmaal praat kan ze eigenlijk niet meer stoppen. Bella is iemand die niet nadenkt voor dat ze iets doet, dat kan wel vaak problemen opleveren. Eerst vond Bella de vloek vreselijk maar nu kan ze ook wel omgaan met gewone mensen. Als Bella boos is moet je echt oppassen, want dan heeft ze geen controle over zichzelf en doet ze dan iets waar ze later veel spijt van heeft. Bella heeft oog voor detail en heeft een droge humor. Je kan goed lachen met haar en ze is ook meestal gezellig. Bella kan goed opschieten met zowel jongens als meisjes. Bella is niet echt een feestbeest, integendeel zelfs. Ze heeft een hekel aan dansen en aan feesten, en ze haat verrassingen.
    Uiterlijk:






    Bella is een tenger jong meisje met bruine ogen en bruin haar met een soort rode glans. Ze heeft hartvormig gezicht en haar huidskleur is vrij bleek. Ze heeft bleke appelwangetjes omdat ze vaak bloost. Haar ogen worden omringd door sierlijke zwarte wimpers. Ze draagt vaak een bruin jurk maar die maakt ze snel vies omdat ze vaak in de buitenlucht aan het wandelen of iets anders is. Heel soms draagt ze een spijkerbroek met een simpel shirtje, daarop een bruin leren jasje en gympen. Ze heeft last van evenwichtsproblemen, en is daardoor ontzettend onhandig.
    Werk: Werkt in een café, verder heeft ze een bijbaantje als verkoopster bij een kledingwinkel, zit nog wel op school.
    Extra: x.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    CrazyGirlxx -> ZaIa, de I is een hoofdletter i.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    ik ga toch weer meedoen, ik hou van ouat xd
    ik reserveer graag de mad hatter :D

    (mag het dan ook dat hij net zoals in de serie van de vloek afweet, hij is toch mad xd)


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Fairytalest schreef:
    ik ga toch weer meedoen, ik hou van ouat xd
    ik reserveer graag de mad hatter :D

    (mag het dan ook dat hij net zoals in de serie van de vloek afweet, hij is toch mad xd)



    Hij mag een paar dingen weten maar niet alles, met dingen die hij doet of mee maakt kan hij wel meerdere herinneringen terug krijgen tot al zijn herinneringen terug zijn.

    Rol: dorpsgek
    Naam: Jérome Balthazar Chesir
    Sprookjesfiguur: Mad hatter
    Leeftijd: 21
    Karakter: Jérome is een ontzettende kletskous, hij kan urenlang verhalen vertellen zonder dat er een rode draad is, hij is niet echt goed in afronden en valt dan ook vaak vanuit het niets stil, hij doet ontzettend zijn best om iedereen ervan te overtuigen dat ze niet meer weten wie ze zijn, maar dat gaat lastig als hij maar van enkelingen weet wie ze zijn. Praktisch iedereen ziet hem dan ook als een gestoorde vent gezien hij niet ophoudt over Wonderland, heel soms The Enchanted Forest, maar daar kwam hij alleen voor opdrachten. Zodra hij merkt dat mensen hem uit zitten te lachen of hem niet serieus nemen draait hij ook om en loopt weg, of hij zijn zin nu heeft afgemaakt of niet. Het enige waar hij eigenlijk mee bezig is is het maken van hoeden en het proberen te overtuigen van mensen dat ze in een sprookjesboek thuishoren.
    Uiterlijk: Hij is 1.85 lang en heeft een redelijk rechthoekig hoofd, een baardje en een redelijk gespierd lichaam. Hij heeft een litteken rond zijn hals lopen en zijn handen zijn nogal ruw door al het naaiwerk.


    Werk: Hij werkte eerst als portaalganger waarbij hij mensen vervoerde naar andere dimensies, maar raakte zijn hoed kwijt in Wonderland wat hem zijn hoofd heeft gekost, alleen voelde je er daar niks van.

    Nu heeft hij een hoedenwinkeltje waar hij een groot assortiment aan de meest uiteenlopende soorten hoeden verkoopt.
    Extra: Hij draagt altijd een shawl om het litteken rond zijn nek te verbergen. Verder is zijn kledingstijl nog redelijk enchanted forest achtig. (hoeden, blouses, lange jassen en stoffen broeken, soms een wandelstok)

    [ bericht aangepast op 31 maart 2014 - 21:46 ]


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Wanneer beginnen we?


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    OhSoAria schreef:
    Wanneer beginnen we?



    Als Fairytalest haar rol geeft afgemaakt kunnen we mij betreft wel beginnen.
    Of als ze het niet erg vind om er later in te springen dan kan ik ook dadelijk al de speeltopic aanmaken.

    OhSoAria -> Confiance


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Begin maar vast hoor, Jêrome staat in de tussentijd wel in zijn hoedenwinkel.
    Ik ben momenteel op vakantie dus ik post sws iets minder.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Rol: Sprookjesfiguur
    Naam: Mr.Gold
    Sprookjesfiguur: Rumplestiltskin
    Leeftijd: Hij is 47 jaar
    Karakter: Mr.Gold die is eigenlijk net als toen hij nog in het Enchanted Forest was harteloos en duister ook al is het nu wel ietsje minder, omdat hij op dit moment geen magie meer heeft vermoord hij eigenlijk niemand meer en betoverd hij ook niemand meer in een of andere voorwerp of dier. Wel kan hij het leven zuur maken voor iedereen hij heeft een eigen antiek winkeltje en hij eigenaren van winkels etc moeten ook bij hem huur betalen. Als je dat niet doet dan moet je zonder pardon je winkel sluiten. Verder is hij wel iemand die altijd deals met andere sluit als jij iets van hem wilt geef hem iets wat voor hem kostbaar kan zijn en je krijgt het.
    Uiterlijk:


    Werk: Gold heeft een eigen antiekwinkel waar allerlei spullen staan die mee zijn gekomen van Enchanted Forest naar de echte wereld.
    Extra: Hij heeft een antiekwinkeltje

    Rol: Sprookjesfiguur
    Naam: Katherine Damianne Stavros
    Sprookjesfiguur: Red riding hood
    Leeftijd: 17 jaar
    Karakter: Katherine is een aardig meisje. Ze is behulpzaam en ze bemoeit zich daarom ook altijd wel met dingen waar ze zich niet mee hoort te bemoeien tenminste niet als haar niks is gevraagd, je kan bijna alles tegen haar kwijt, ze raakt snel boos maar ze heeft geleerd hoe ze haar woede moet beheersen.
    Uiterlijk:


    Katherine heeft bruin lang haar en blauwe ogen, ze is 1.67 lang. Katherine is een meisje dat altijd mascara op heeft soms ook oogpotlood. Ze draagt vaak als het warm is t-shirt of hempjes of rokjes, korte broeken, jurken, slippers, schoenen met een klein hakje. In koudere weer draagt ze gewoon een trui en een lange broek.
    Werk: Haar oma heeft een café/restaurant the Granny’s waar ze altijd helpt.
    Extra: In the Enchanted Forest was ze een weerwolf omdat er geen magie in Storybrooke is, is ze dat op dat moment niet meer.

    Mijn rol werkt bij de krant. Mag ik dan elke zaterdag ofzo een bericht posten met wat er die week is gebeurd in de rpg?


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Confiance schreef:
    Mijn rol werkt bij de krant. Mag ik dan elke zaterdag ofzo een bericht posten met wat er die week is gebeurd in de rpg?



    ja hoor

    mag ik ook nog Aladdin? N dief in t dorp maakt het mss wat levendiger ^^


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Fairytalest schreef:
    mag ik ook nog Aladdin? N dief in t dorp maakt het mss wat levendiger ^^


    dat mag.