Hey iedereen.
Ik heb echt een groot probleem, eigenlijk ik niet maar mijn zus. Al een jaar of 3 heeft ze een eigen laptop en een jaar of 2 geleden kocht ze een nieuw spel voor op haar laptop, guildwars 2. Ze heeft op school heel weinig vrienden en zet zelf heel moeilijk sociale contacten. Ze is ook jaren aan een stuk gepest, en op haar nieuwe spel maakte ze eindelijk vrienden. Het waren wel vreemde karakters allemaal: een hippie, een Spaanse Nederlander, ... Ik weet het al niet meer, maar wel zeker allemaal stukken ouder dan zij. Zij is 15 net geworden, en die mannen zijn 25 of 30 jaar oud of zelfs ouder. Een paar maanden geleden wou ze ook met één van hen afspreken, zoals vrienden, maar dat mocht dus echt niet. Ze skypet ook met hen en chat met hen. Ik ben echt blij dat ze gelukkig is en vrienden heeft en ook op school gaat het beter en heeft ze ook vrienden, maar niet echt zoals de vrienden die ze op guildwars heeft. Maar nu komt het ...
Sinds 3 maanden gaat het echt slecht. Haar leven is haar laptop. Op vakantie, op weekend, altijd gaat dat spel mee. Als we thuis zijn kan ze niet snel genoeg achter haar laptop zitten. Haar punten gaan achteruit op school, ze maakt ruzie met haar vrienden en vooral: ze is heel erg arrogant geworden. Ik heb echt al slagen in mijn gezicht gekregen, stompen gehad, verwijten naar mijn hoofd. Ook mijn moeder heeft er mee te maken. Dagelijks stort ze haar hart uit - met de nodige tranen - omdat mijn zus haar leven echt beïnvloed: we kunnen nooit weg want nee zuster heeft iets gepland met vrienden op haar laptop. Zus kom je mee wacht even minuutje zegt ze dan en dan kunnen we zeker nog een halfuur wachten voor ze beneden is. En als we iets willen doen er tegen krijgen we alles naar ons hoofd geslingerd. Onlangs hebben we nog geprobeerd haar laptop af te pakken. Mama ging naar haar kamer en babbelde met haar wat, toen ze kans zag greep ze dat laptop ding beet en rende naar beneden. Ik denk dat ik nooit iemand zo kwaad heb gezien, ik dacht echt dat ze uit het raam ging springen. Toen maakten we afspraken en ze beloofde zich er aan te houden, maar nog geen dag later was het weer de chagrijnige en agressieve zus die we kennen.
Het is echt ziek nu, het kan echt niet meer.
Ik heb al gegoogeld wat te doen maar vind geen antwoorden op wat ik moet doen. Ook omdat als we haar laptop afnemen we ook haar leven afnemen: haar vrienden, haar tijdverdrijf... Maar dat arrogante gedrag en dat elke dag gehuil kan ik echt niet aan. Wat moet ik doen?.. Ik weet het echt niet meer...
Pewdiepie: " this is not called being gay this is called being FABULOUS !"