• Hee,

    Ik moet dus met Duits een mondeling houden en we mogen zelf een onderwerp kiezen (mag over alles gaan). Ik zal zeker zelf 10 minuten over een (of 2 mag denk ik ook wel) moeten praten, waar de leraar ook vragen over kan stellen enzo. Mijn probleem is dus dat ik echt niks kan bedenken...
    Ik heb al op google gekeken en daar staat dan heel vaak dat je iets dicht bij jezelf moet kiezen enzo, maar ook dat helpt me allemaal niet verder. Ik heb veder ook niet echt een (bijzondere) hobby ofzo waar ik zo lang over zou kunnen praten.
    Dus ik vroeg me af of jullie misschien een idee hebben, want zo creatief ben ik dus niet... Maak het zo gek als je kan bedenken, misschien kom ik daardoor zelf wel nog op een goed idee (:
    Ik zal je echt eeuwig dankbaar zijn!(flower)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Ik heb mijn mondeling over Srebrenica gehouden, dat was een van de slechtste onderwerpen ooit.
    Misschien kun je praten over de muziek die je leuk vindt, of over een kunstenaar.


    I am an idiot, I move.

    Misschien je hobby's, over je huisdieren (misschien niet de jouwe in het speciaal, maar bijv. over de hond algemeen), muziek, films, etc. Schrijf al je interesses eens op, alles dat in je op komt. Misschien kom je dan op een idee? (:

    Nou, als het iets duits moet zijn. Ik had het over de DDR, de Stasi en Münster.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hitler.(cat)

    Er zijn genoeg onderwerpen die je kunt kiezen. Je laatste vakantie, je favoriete acteur of actrice, een spelletje waar je een groot fan van bent... Noem het maar op. Ik hen mijn mondeling over angst gehouden, aangezien ik daar vele kanten mee op kon.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Allemaal heel erg bedankt voor jullie ideeën (:
    Maar de leraar meldde dus dat het onderwerp wel iets van diepgang moet hebben, dus toen was ik weer terug bij af >.<


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    De WO2 is wel een onderwerp met veel diepgang denk ik. Alleen de vraag of het je interesseert?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Iets dat typisch Duits is? Zoals Oktoberfest of iets dergelijks. Misschien dat je leraar dat wel kan waarderen :)


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Het hoeft niet iets typisch duits te zijn of met duitsland te maken hebben ;) en oorlog interesseert me eigk niet heel erg...
    Maar zo'n standaard onderwerp zal hij niet erg kunnen waarderen juist denk ik.
    Waar ik nu n beetje aan zit te denken is iets met dieren ofzo, dat interesseert me namelijk wel heel erg. Maar wat precies weet ik nog niet xD


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Over boeken waar je van houd? Daar kan je zeker die minuten mee vullen :)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    met engels wilde ik over mijn sporten, familie en muziek vertellen maar uiteindelijk toen ik mijn familie voorstelde en over one direction begon heb ik in het Engels een discussie gehad of ze homo waren of niet want mijn mentor was daarvan heilig overtuigd en ze ging me vanalles vragenXD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb een keer in een mondeling een kwartier gepraat over de stelling dat wij bij onze geboorte alle kennis al hebben en we het gewoon allemaal nog moeten ontdekken en wat mijn visie daar op was. Misschien kan je gewoon een stelling nemen? Dit kan ook gewoon over iets simpels gaan zoals waarom word ijs in de winter afgekeurd maar warme chocolade melk in de zomer niet?

    [ bericht aangepast op 18 maart 2014 - 20:06 ]


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    of misschien kan je gewoon jou persoonlijke filosofie over het leven bespreken? Alle vragen die hij dan stelt kan je beantwoorden met eigen mening :)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik heb uiteindelijk besloten om het over dierproeven te doen, blijkt nu opzich best wel een goede keuze want ik vind het interessant en kan er ook goed mijn eigen mening over vormen. :)
    Bedankt iedereen voor al jullie suggesties <3


    The best way to make your dreams come true is to wake up!