• Dit topic is gericht op lezers van Fanfictie die ons willen helpen met ons profielwerkstuk!

    Hoi hoi Quizletters!

    Ik doe samen met YourWay ons profielwerkstuk over Fanfictie. Wij hebben al eerder hulp gevraagd aan jullie, maar dat was voor het theoretische gedeelte van ons profielwerkstuk.

    Even een korte uitleg over het profielwerkstuk:

    Het profielwerkstuk is een praktische opdracht voor leerlingen in de laatste klas uit de bovenbouw van het vmbo, havo en vwo die als een soort 'meesterproef' dient. Zij maken een uitgebreid werkstuk over een onderwerp uit hun gekozen profiel. Een leerling van het vmbo dient er minimaal 20 uur en een leerling van havo of vwo 80 uur aan te werken. Het cijfer wordt als onderdeel van het combinatiecijfer meegeteld bij het bepalen van de examenuitslag.


    Nu hebben wij jullie hulp nodig. Ons praktisch onderdeel van ons profielwerkstuk is een fanfictie schrijven. De bedoeling was 10.000 woorden. Het zijn er uiteindelijk 15.000 woorden geworden. Maar helaas, onze begeleider vind het niet genoeg. Hij wil graag weten WIE fanfictie leest, WAAROM en WAT ZE VAN ONS VERHAAL VINDEN, zodat we een 'profiel' kunnen maken van lezers.

    Daar kom(en) jij/jullie aan bod. Zou je ons willen helpen? Zo ja, lees dan door. Zo nee, dan kun je nu stoppen met lezen.

    Als je ons wil helpen (dankjedankjedankjedankjedankje) dan moet je (een deel) van ons verhaal lezen en de volgende vragen beantwoorden. Dit kan als reactie op dit topic, maar ook in mijn gastenboek of via een PM naar mij.
    Wil je geen 1D Fanfictie lezen, maar lees je wel andere fanfictie, dan kun je ook ons verhaal overslaan en alleen de algemene vragen beantwoorden! Daarmee help je ons ook!

    Vragen:

    Algemeen:
    1. Hoe oud ben je?
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Ons verhaal:
    11. Wat is het sterkste punt uit ons verhaal?
    12. En wat is het zwakste?
    13. Wat vind je van de verhaallijn?
    14. Hoe zijn de karakters neergezet?
    15. Wat is je algemene mening over ons verhaal? (Beetje uitgebreid ajb)


    Als je dat voor ons wil doen, dan zijn we je oneindig veel dankbaar. En krijg je een koekje uit deze trommel.

    Liefs,
    Reading en YourWay

    Het verhaal gaat over Harry Styles!
    Link verhaal: 'I love you more'

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 15:34 ]


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    Ik had graag willen helpen maar ik lees geen 1D fanfics, sorry :/
    Succes met verdere lezers vinden, en met jullie PWS!


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om te lezen en reageren Rawiyah! Als je wil kun je ook vertellen welke fanfictie je dan wel wil lezen en waarom? :)


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    Algemeen:
    1. Hoe oud ben je?
    16
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    Meer een lezer.
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    Plezier.
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    Ja.
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    Het liefste in het Engels, mits de schrijfster/schrijver een goed taalgebruik heeft.
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    Ik vind het leuk om over mijn favoriete karakters of beroemdheden te lezen.
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    Heel vaak worden de personages niet geschreven zoals ze ook echt zijn, hun karakter wordt heel erg veranderd en dat is niet fijn. Ook taalgebruik dat vaak slecht is.
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    Over boeken zoals THG, Vampire Academy en Twilight.
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    Taalgebruik. Als het taalgebruik niet fijn is lees ik het niet. (Denk hierbij ook aan interpunctie etc)
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Eén tot twee uur.
    Ons verhaal:
    11. Wat is het sterkste punt uit ons verhaal?
    Goede spelling en van wat ik heb gelezen is het origineel!
    12. En wat is het zwakste?
    Veel dialoog en weinig beschrijving, ook is er niet in elk hoofdstukje gebruik gemaakt van een enter als een ander personage wat zegt, wat best lastig leest.
    13. Wat vind je van de verhaallijn?
    Best origineel, het is in ieder geval minder voorkomend dan bijv. "het zusje van".
    14. Hoe zijn de karakters neergezet?
    Goed en realistisch.
    15. Wat is je algemene mening over ons verhaal? (Beetje uitgebreid ajb)
    Ik vind het wel een leuk en goed verhaal, hoewel ik zelf niet echt van One Direction fanfics hou. Ik weet niet of wat er tot nu toe opstaat alles is? Ik vind het dan wel jammer dat het een open einde heeft, maar ach. Verder vind ik dat de personages ook wel realistisch zijn en niet slecht beschreven of wat dan ook zijn. Ehm, ja. Verder weet ik het niet echt :')

    Ik hoop dat jullie iets aan mijn vage mening hebben :')

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 15:26 ]


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Wut, een fanfic schrijven voor je PWS? Vet. :')
    Ik lees nooit 1D verhalen, maar ik kan de eerste tien vragen van die vragenlijst wel invullen als je dat wilt?
    Veel succes met de rest van je PWS.


    Caution first, always.

    Ik wil het best wel invullen maar ik lees geen 1D fanfics. Wel kan ik de rest van de vragen invullen.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 15:30 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Heel erg bedankt Mundane! We zullen het zeker gebruiken :)

    @Oropher, als je dat zou willen doen, zou dat heel fijn zijn!
    @Sketches, zou heel fijn zijn!

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 15:31 ]


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    Reading schreef:
    Toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om te lezen en reageren Rawiyah! Als je wil kun je ook vertellen welke fanfictie je dan wel wil lezen en waarom? :)


    Ik lees eerder Harry Potter Fanfictie ofzo, iets van boeken die ik leuk vind. Die hebben ook meestal een ander thema dan JB/1D. JB/1D is meestal romantisch, en fanfics van boeken is meestal avontuur enzo.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik kan de vragen die niet over het verhaal zelf zijn ook wel antwoorden als je dat zou willen.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Rawiyah, bedankt voor je reactie. We zullen het onthouden :) En de andere vragen beantwoorden zou erg fijn zijn!

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 15:32 ]


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    Algemeen:
    1. 18
    2. Schrijver, alhoewel lezen soms leuk is.
    3. Fanfictie lezen doe ik voor mijn plezier, andere boeken lezen doe ik soms ook wel om te leren.
    4. Nou, ik heb tumblr, dat staat bekend voor fanfics, maar daar lees ik ze bijna niet.
    5. Maakt mij niet uit, zolang er maar geen duidelijke spellingsfouten in zitten.
    6. Het verhaal.
    7. Meestal is het een slechte kwaliteit en diegene om wie het geschreven is, is niet goed beschreven. Het karakter klopt niet etc.
    8. Dingen en mensen die ik goed ken.
    9. Niets eigenlijk. Dat het leuk is, haha.
    10. Niet veel, zodra er een hoofdstuk uitkomt hier op quizlet, lees ik het. Het is vrij onregelmatig.
    Ons verhaal:
    -sorry, ik heb het niet gelezen en dat ga ik ook niet doen om verschillende redenen, die niets te maken hebben met het verhaal. Maar jullie hebben op z'n minst de eerste tien vragen. Heel veel succes met je proefwerkstuk en waarschijnlijk dan ook met je examens!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    1. Hoe oud ben je?
    14
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    Lezer
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    Voor mijn plezier
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    Ja maar niet veel, twee ofzo.
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    Maakt eigenlijk niet veel uit. Ik denk Engels.
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    Ik vind het leuk om te zien hoe mensen fictionele personages zien, en ze zo omschrijven.
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    Het is vaak niet origineel
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    Boeken, zoals Harry Potter en de HongerSpelen, en dan het liefst over die wereld,en niet over de personages zelf.
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    Het zelfde als ik een non-fanfic lees, of het goed geschreven is, of het onderwerp leuk is voor mij, of het origineel is....

    Astjeblieft (:


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    1. Hoe oud ben je?
    15
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    Ik schrijf ook wel maar ik lees veel meer dan ik schrijf.
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    Voor mijn plezier.
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    Jup, al is fanfiction.net denk ik wel waar ik het meest opzit
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    Engels en nu ik er over na denk heb ik nog nooit een echt een meer dan enkele hoofdstukken van een Nederlandse fanfic gelezen.
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    Hoe iemand een eigen twist kan geven aan iets wat al heel vaak gedaan is. Ook is het fijn als iemand gewoon een prettige schrijfstijl heeft.
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    Teveel herhaling en te cliché verhaallijnen.
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    Mijn verschrikkelijk random en niet random ships van anime characters.
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    Niet specifiek ergens op gewoon of het leuk is om te lezen.
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Verschilt ik denk een paar uurtjes ^^. Als je de tijd meerekent dat ik gewoon rond kijk en de fanfics die ik tegen kom op Tumblr.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    1. Hoe oud ben je?
    18 jaar.
    2. Ben je meer een lezer of een schrijver?
    Beiden.
    3. Lees je voor je plezier of meer om er van te leren (schrijven)?
    Voor mijn plezier.
    4. Ben je lid van meerdere sites waar je fanfictie op kan lezen?
    Ja, ik ben ook lid van websites zoals fanfiction.net, archiveofourown.org en livejournal.com.
    5. Lees je liever in het Engels of in het Nederlands?
    Engels. Ik lees nooit Nederlandstalige fanfics.
    6. Wat spreekt je aan in een fanfictie?
    Ik vind het leuk dat in fanfiction alles mogelijk is. Zo kunnen mijn favoriete personages in situaties terechtkomen, die in het boek of de serie/film nooit zouden voorkomen.
    7. Wat staat je tegen in fanfictie?
    Het feit dat schrijvers de plank soms volledig misslaan als het gaat om karakterisering. Ik haak dan al snel af, omdat ik dat erg storend vind.
    8. Waar lees je het liefste fanfictie over?
    Pacific Rim en Sherlock.
    9. Waar let je het meeste op als je fanfictie leest?
    Op de verhaallijn en op de karakterisering.
    10. Hoeveel tijd per week besteed je (ongeveer) aan het lezen van fanfictie?
    Dat wisselt. Als ik het druk heb, kom ik er nauwelijks aan toe. Als ik de tijd heb, besteed ik soms wel een paar uur per dag aan het lezen van fanfiction.


    Caution first, always.

    Dankjewel voor jullie reacties :)


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    We hebben alle reacties genoteerd. ZIjn er nog meer mensen die ons willen helpen?


    Once a Directioner, always a Directioner <3