• Hey,

    Ik zit in mijn eerste jaar van de lerarenopleiding Engels. In het begin leek het me heel leuk enzo, maar naarmate het schooljaar voorbij gaat heb ik er steeds minder motivatie voor om over 4 jaar les te geven. Ik twijfel of het wel wat voor me is en iedereen om me heen zegt dat het echt iets voor mij is...
    Maar het liefst ga ik iets creatiefs doen. Ik wilde en wil nog steeds heel graag naar de kunstacademie. Alleen is er in de kunst geen werk te vinden. Daarnaast zou ik best graag een eigen winkeltje willen beginnen met kleding en accessoires enzo, maar daar heb ik het geld niet voor en het is crisis dus kansloos. En dan heb ik ook nog dat verlangen om schrijfster te worden, maar ik zal vast niet goed genoeg zijn om er mijn brood mee te verdienen. Journalistiek is ook niets voor me. Zingen vind ik ook heel leuk maar daar is geen kans op doorbreken in.
    Ik zit er heel erg mee en ik weet echt niet wat ik wil of moet doen. Het had ook geen zin om met mijn coach te praten want daar kwam niets uit. En de quote 'volg je hart' daar kan ik niets mee, want ik weet niet wat ik wil.. en studiekeuzetesten werken ook niet -_-

    Please help me out :(

    [ bericht aangepast op 2 maart 2014 - 17:25 ]


    The Fairytale Happened

    Wauw, ik zit in precies dezelfde situatie. Hoewel ik al in het tweede jaar zit.
    Een droom van me is ook een eigen winkeltje te beginnen. Mijn ouders willen me er wel bij helpen, maar voordat ik überhaupt plannen daarvoor maakt, vinden ze dat ik het eerst eens moet proberen met een webshop.

    Mijn opleiding vind ik echt niet leuk meer, maar ik moet nu wel verder, anders heb ik twee jaar verspilt. Ik baal dus dat ik volgend schooljaar stage moet lopen, want ik heb dus echt 0% motivatie.

    Ik weet dus ook niet wat ik hiermee aan moet, behalve gewoon verder gaan met wat ik doe en uiteindelijk hopen dat ik één van mijn dromen kan verwezenlijken.

    Elvenking schreef:
    Wauw, ik zit in precies dezelfde situatie. Hoewel ik al in het tweede jaar zit.
    Een droom van me is ook een eigen winkeltje te beginnen. Mijn ouders willen me er wel bij helpen, maar voordat ik überhaupt plannen daarvoor maakt, vinden ze dat ik het eerst eens moet proberen met een webshop.

    Mijn opleiding vind ik echt niet leuk meer, maar ik moet nu wel verder, anders heb ik twee jaar verspilt. Ik baal dus dat ik volgend schooljaar stage moet lopen, want ik heb dus echt 0% motivatie.

    Ik weet dus ook niet wat ik hiermee aan moet, behalve gewoon verder gaan met wat ik doe en uiteindelijk hopen dat ik één van mijn dromen kan verwezenlijken.


    Ja mijn plan was dus om deze 4 jaar mijn studie te volgen en te hopen dat ik ondertussen iets op kan starten, maar mijn studie vraagt zoveel van mijn tijd, dat ik dus eigenlijk geen tijd heb voor andere dingen. Ik wil misschien eerst proberen om wat schilderijen te maken en ze proberen te verkopen en ondertussen te werken aan mijn übergoede bestseller hahaha. En uiteraard auditie doen voor X factor haha.

    Nee maar even serieus er is gewoon geen enkele studie die mij echt leuk lijkt, nouja, de kunstacademie dan, maar daar kan ik dan niets mee


    The Fairytale Happened

    Ik denk dat je het verschil tussen je dromen (dingen die je in je vrije tijd kan doen) en een echt job (die niemand echt heel graag doet) moet kennen. Het is natuurlijk moeilijk te accepteren dat je niet in je dromen zal leven, maar jammer genoeg zit onze maatschappij zo in elkaar.

    Je moet natuurlijk niet voor een klas gaan staan als je er echt geen zin in hebt, maar het wil wel iets zeggen als je aan de opleiding begonnen bent en de mensen in je omgeving het ook iets voor jou vinden.
    Je zit nu toch op een punt dat stoppen geen zin meer heeft, dus dit jaar kan je dan maar beter uit doen. Misschien zie je nog iets anders voor volgend jaar begint.

    Ik zou eens ingangsexamens van kunstacademies doen, wie weet word je wel toegestaan! Niet geschoten, altijd mis.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Ik denk dat je het verschil tussen je dromen (dingen die je in je vrije tijd kan doen) en een echt job (die niemand echt heel graag doet) moet kennen. Het is natuurlijk moeilijk te accepteren dat je niet in je dromen zal leven, maar jammer genoeg zit onze maatschappij zo in elkaar.

    Je moet natuurlijk niet voor een klas gaan staan als je er echt geen zin in hebt, maar het wil wel iets zeggen als je aan de opleiding begonnen bent en de mensen in je omgeving het ook iets voor jou vinden.
    Je zit nu toch op een punt dat stoppen geen zin meer heeft, dus dit jaar kan je dan maar beter uit doen. Misschien zie je nog iets anders voor volgend jaar begint.

    Ik zou eens ingangsexamens van kunstacademies doen, wie weet word je wel toegestaan! Niet geschoten, altijd mis.


    Ik zat eraan te denken om een combinatie tussen leraar zijn en kunst te combineren, dus om een leraar beeldende kunst te worden, of een leraar toneel. ik weet gewoon niet of ik het wel kan om engels te geven.. misschien is het omdat ik mezelf te jong vind om nu al leraar te worden..


    The Fairytale Happened

    Misschien kun je proberen wat dingen te combineren? Docente kunst, zoals je zelf al zegt, kan een hele goede stap zijn.


    Searching heavens for another earth

    Elvenking schreef:
    Wauw, ik zit in precies dezelfde situatie. Hoewel ik al in het tweede jaar zit.
    Een droom van me is ook een eigen winkeltje te beginnen. Mijn ouders willen me er wel bij helpen, maar voordat ik überhaupt plannen daarvoor maakt, vinden ze dat ik het eerst eens moet proberen met een webshop.

    Mijn opleiding vind ik echt niet leuk meer, maar ik moet nu wel verder, anders heb ik twee jaar verspilt. Ik baal dus dat ik volgend schooljaar stage moet lopen, want ik heb dus echt 0% motivatie.

    Ik weet dus ook niet wat ik hiermee aan moet, behalve gewoon verder gaan met wat ik doe en uiteindelijk hopen dat ik één van mijn dromen kan verwezenlijken.


    Haha grappig xd Op het moment maak ik webshops voor klanten xd Dus mocht je er één nodig hebben, dan weet ik een heel goed bedrijf (waar ik werk) die tegen een goede prijs een kwalitatief goede webshop kan leveren :'D En nee, dit is geen reclame, want ik mag toch best feiten naar voren brengen :P

    Maar om even terug te komen op het topic zelf. Ik weet dat de juiste keuze maken erg moeilijk is, vooral als je nog jong bent. Het verstandigste is niet voor één doel te gaan, maar altijd een backup plan hebben. Ik ben ook vrij creatief ingesteld net als jij en wil later iets met films doen, miss iets in de filmindustrie of weet ik veel, maar ik heb hetzelfde probleem dat daar weinig werk in is. Op het moment doe ik een grafische opleiding tot mediadeveloper dat erg breed is en mij kan later doorstromen naar een goede hbo in de filmbewerkingsrichting. Maar stel dat mijn droom niet uitmaakt dan heb ik altijd het diploma las mediadeveloper waar je vrij gemakkelijk werk in kunt krijgen, zodat ik altijd iets achter de hand heb. Zo'n soort constructie moet je ook voor jezelf proberen te bouwen. Maar het belangrijkste is eerst kijken wat je leuk vindt en daarna kijken of er werk in zit. :) Ik hoop dat dit je helpt, veel succes!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taiteilijan schreef:
    Misschien kun je proberen wat dingen te combineren? Docente kunst, zoals je zelf al zegt, kan een hele goede stap zijn.


    Ja inderdaad. Mijn droom en een goede baan combineren..


    The Fairytale Happened

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Haha grappig xd Op het moment maak ik webshops voor klanten xd Dus mocht je er één nodig hebben, dan weet ik een heel goed bedrijf (waar ik werk) die tegen een goede prijs een kwalitatief goede webshop kan leveren :'D En nee, dit is geen reclame, want ik mag toch best feiten naar voren brengen :P

    Maar om even terug te komen op het topic zelf. Ik weet dat de juiste keuze maken erg moeilijk is, vooral als je nog jong bent. Het verstandigste is niet voor één doel te gaan, maar altijd een backup plan hebben. Ik ben ook vrij creatief ingesteld net als jij en wil later iets met films doen, miss iets in de filmindustrie of weet ik veel, maar ik heb hetzelfde probleem dat daar weinig werk in is. Op het moment doe ik een grafische opleiding tot mediadeveloper dat erg breed is en mij kan later doorstromen naar een goede hbo in de filmbewerkingsrichting. Maar stel dat mijn droom niet uitmaakt dan heb ik altijd het diploma las mediadeveloper waar je vrij gemakkelijk werk in kunt krijgen, zodat ik altijd iets achter de hand heb. Zo'n soort constructie moet je ook voor jezelf proberen te bouwen. Maar het belangrijkste is eerst kijken wat je leuk vindt en daarna kijken of er werk in zit. :) Ik hoop dat dit je helpt, veel succes!


    Dankjewel voor je advies. Ik had eerst gedacht aan een tussenjaar, maar als ik dat doe dan weet ik dat ik na een jaar vrijheid geen zin meer heb ik een opleiding volgen...
    Ik ga mijn best doen met bouwen ;)


    The Fairytale Happened