• Toestemming
    Beste Quaintrelle,

    Bij deze krijg je toestemming om je themawedstrijd te starten! Je krijgt 48 uur de tijd om een topic te openen.

    Mvg, Krull
    wedstrijd mod




    • Bedoeling & regels •

    ~ Wij zoeken 15 tot 20 actieve deelnemers die tijd hebben
    ~ Wij verwachten dat je meedoet tot je afvalt
    ~ Er zullen 6 rondes zijn
    ~ Er zullen verschillende opdrachten zijn (lees verder voor meer info)
    ~ Je zendt alle opdrachten in via een privé bericht naar beide juryleden
    ~ Je mag een eigen story hebben, maar wij hebben er ook één
    ~ Je kraakt niemand af, opbouwende kritiek mag wel
    ~ Hulp van beta's is ten strengste verboden
    ~ Gelieve naamsveranderingen altijd door te geven
    ~ Gelieve ook afwezigheden altijd door te geven
    ~ Wij werken met een afvalsysteem, de afvallers hangt van de opdrachten en deelnemers af
    ~ Hier gelden ook alle regels van Quizlet
    ~ Niks kopiëren, dus je maakt alles opnieuw
    ~ Wij zoeken geen juryleden meer
    ~ Je kan een joker inzetten, gebruik deze verstandig
    ~ Wij houden rekening met mensen die dyslexie hebben, geef dit wel door

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    • Deadline, uitstel & joker •

    ~ Je hebt 7 dagen de tijd om een opdracht te maken
    ~ Uitstel is mogelijk tot maximum 3 dagen, dit wel met een geldige reden en op tijd aangevraagd
    ~ Wij trekken per dag dat je te laat inlevert 1 punt af
    ~ Bij de volgende deadline niet inleveren, is onmiddellijk afvallen
    ~ Als er een opdracht is die je niet zit kan je altijd je joker gebruiken. Let op, deze kan je maar één keer gebruiken, dus denk goed na!

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    • Puntentelling, beoordeling & afvalsysteem •

    ~ Per opdracht kan de beoordeling verschillen, in de story kan je bekijken waar wij wanneer op letten
    ~ Wij geven per opdracht punten op 10
    ~ Degene met de minste punten zal afvallen

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    • Soorten opdrachten die je kan verwachten •

    ~ Schrijfopdrachten
    ~ Quizopdrachten
    ~ Teken- en/of bewerkopdrachten
    ~ Knutsel- en/of foto-opdrachten
    (dit wil niet zeggen dat alles aan bod komt)

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    • Prijzen •

    Wij geven niet om credits, maar om de eer. Toch zullen we reclame maken.
    1ste plaats: Creatie naar keuze een maand lang op ons profiel en stories
    2de plaats: Creatie naar keuze twee weken lang op ons profiel en stories
    3de plaats: Creatie naar keuze één week lang op ons profiel en stories

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    • Extra •

    Zouden jullie je naam kunnen opgeven bij de aanmelding zodat wij jullie bij je naam kunnen aanspreken? Als je dit liever niet wil, respecteren wij dat.
    Vragen mogen altijd gesteld worden en feedback op beoordelingen mogen, maar hou het vriendelijk.
    Link naar de story.
    Op de story kan je best een abo nemen, maar je bent uiteraard niet verplicht, maar denk er wel aan dat wij niet waarschuwen als er dingen online komen in de story.
    Topic 1

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    • Juryleden •

    Pabitel ~ Sylvie
    Nestroy ~ Verena

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    • Deelnemers •

    Aldea ~ Gail
    Opdracht 1 ~ Ingeleverd [-1]
    Opdracht 2 ~ Joker
    Opdracht 3 ~ Ingeleverd
    Opdracht 4 ~ Ingeleverd [-2]
    Opdracht 5 ~ Ingeleverd [-1]
    Opdracht 6 ~ Uitstel

    Kida ~ Femke
    Opdracht 1 ~ Ingeleverd
    Opdracht 2 ~ Ingeleverd
    Opdracht 3 ~ Ingeleverd
    Opdracht 4 ~ Joker
    Opdracht 5 ~ Ingeleverd
    Opdracht 6 ~ Uitstel

    Verne ~ Leah
    Opdracht 1 ~ Ingeleverd
    Opdracht 2 ~ Joker
    Opdracht 3 ~ Ingeleverd
    Opdracht 4 ~ Ingeleverd
    Opdracht 5 ~ Ingeleverd
    Opdracht 6 ~ Uitstel

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    • Afvallers •

    Pudge ~ Amber Belle
    Calorae ~ Samantha
    Hohenheim ~ Alicia (uit de wedstrijd gestapt)
    Javelin ~ Marjanne
    Kobain ~ Lene (uit de wedstrijd gestapt)
    Stage ~ Suze
    LoveLost ~ Sharon
    Maheegan ~ Kim (uit de wedstrijd gestapt)

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    • Opdracht 1 •

    In de eerste opdracht is het de bedoeling dat jullie een nieuwe Disneyfilm gaan verzinnen. Het is de bedoeling dat je deze opdracht heel goed in mind houdt, want je gaat hem nog nodig hebben. Je gaat het plot (samenvatting, geen script) van de nieuwe film bedenken en helemaal uitschrijven. Vergeet geen passende titel te bedenken!

    Voorwaarden:
    Min. 500 woorden
    Max. 1500 woorden

    Afvallers: 1

    Veel schrijfplezier en heel veel succes!

    Deadline: Maandag 17 februari, 23.59 uur
    Uitstel aanvragen tot zondag 16 februrari, 23.59 uur
    Deadline uitstel: Donderdag 20 februari, 23.59 uur


    • Opdracht 2 •

    In de tweede opdracht is het de bedoeling dat je je nieuwe Disneyfilm een hoofdpersonage gaat geven en tekenen, daarom dat je die opdracht in gedachten moest houden. Bedenk hoe je personage er uit zal zien en bedenk eventueel een paar karaktereigenschappen (dit is niet nodig, maar misschien handig). Je gaat dus een personage schetsen, maakt niet uit wat voor een personage, het moet het hoofdpersonage uit je Disneyfilm zijn. Je mag het personage tekenen op papier, op de computer of eventueel op een andere manier.

    Voorwaarden:
    Geen

    Afvallers: 1

    Veel plezier en heel veel succes!

    Deadline: Zondag 2 maart, 23.59 uur
    Uitstel aanvragen tot zaterdag 1 maart, 23.59 uur
    Deadline uitstel: Woensdag 5 maart, 23.59 uur


    • Opdracht 3 •

    In de derde opdracht is het de bedoeling dat je een quiz gaat maken over een Disneyfilm. Hieronder vind je een lijst met nummers, iedereen kiest één nummer (plaats je keuze op het topic), daarachter staat een Disneyfilm (die wij je in een pb toesturen) waarover jij een quiz gaat maken. Wie het eerst komt, het eerst maalt. Deze quiz mag algemeen over de film gaan en/of over de personages er in. Niet tevreden met je Disneyfilm? Dan krijg je kans om één keer te veranderen, je kiest opnieuw een nummer dat nog niet gekozen is. De bedoeling is wel dat je je dan bij je tweede Disneyfilm houdt en niet opnieuw mag gaan voor de eerste. De kans nemen om opnieuw te kiezen is een eigen keuze, maar denk goed na. Eenmaal iedereen zijn Disneyfilm heeft, worden alle Disneyfilms bekend gemaakt.

    1. Assepoester
    2. Sneeuwwitje
    3. Belle en het Beest
    4. De Leeuwenkoning - Al
    5. Tarzan
    6. Pocahontas - Nod
    7. Peter Pan - Aquata
    8. De Kleine Zeemeermin - Stage

    9. Jungle Book
    10. Robin Hood - Aldea
    11. Brave
    12. Doornroosje - Linger
    13. Frozen - Marjannee

    14. Toy Story
    15. Rapunzel - AWOLNATION
    16. Mulan
    17. Alice in Wonderland
    18. Hercules - LoveLost

    Veranderen is vanaf nu niet meer mogelijk!

    Voorwaarden:
    Min. 10 vragen
    Max. 25 vragen
    Min. 2 uitkomsten
    Max. 5 uitkomsten

    Afvallers: 2

    Veel plezier en heel veel succes!

    Deadline: Donderdag 20 maart, 23.59 uur
    Uitstel aanvragen tot woensdag 19 maart, 23.59 uur
    Deadline uitstel: Zondag 23 maart, 23.59 uur


    • Opdracht 4 •

    Omdat onze inspiratie ook een beetje opraakt en we bij de categorie gedichten niet echt op een specifieke opdracht konden komen, besloten we om deze ronde jullie brein eens extra aan het werk te zetten. Het is de bedoeling dat jullie een eigen opdracht voor deze wedstrijd gaat verzinnen, dat betekent dus, een opdracht dat in het teken staat van Disney. Het is een themawedstrijd dus het maakt niet uit of je kiest voor een schrijfopdracht, een quizopdracht of een andere opdracht. Houdt er bijvoorbeeld wel rekening mee dat niet iedereen goed is tekenen of zo, dus dat zou voor iedereen wel fijn zijn als je met die dingen rekening wil houden. Als je wil mag je als extra ook altijd voorwaarden of andere dingen aan de opdracht toevoegen. Het beschrijven van een opdracht gebeurd zoals bij ons in een duidelijke inleiding, die genoeg over je opdracht verteld met daarbij alle andere toebehoren, zoals bv. voorwaarden als je die gaat toevoegen.

    Waarschijnlijk vragen jullie je af wat wij gaan doen met jullie verzonnen opdrachten. Wel die gaan goed gebruikt worden, maar wij verklappen nog niet waarom en wanneer. Daarbij komen er ook nog een paar andere dingen bij kijken. Deze opdracht gaat 'soort van' in het geheim gebeuren. Wij willen dat jullie je inzending geschreven inzenden, wat betekent dat het dus niet met een link van je story/hoofdstuk komt, in een privé bericht naar beide juryleden. Je mag je opdracht in een story zetten, maar denk er aan dat de andere deelnemers dit ook kunnen bekijken en dat is wat we juist willen gaan vermijden. Jullie inzendingen komen dus ook niet online te staan in onze story en wij zullen deze keer onze beoordelingen persoonlijk naar ieder van jullie opsturen via privé bericht. Waarom dit allemaal zo gaat lopen gaan jullie nog te weten komen in het verdere verloop van de wedstrijd. Hopelijk is hier wel begrip en een beetje respect voor.

    Voorwaarden: Geen

    Afvallers: 2

    Veel plezier en heel veel succes!

    Deadline: Maandag 21 april, 23.59 uur
    Uitstel aanvragen tot zondag 20 april, 23.59 uur
    Deadline uitstel: Donderdag 24 april, 23.59 uur


    Ps: Bij deze opdracht kan je voor de laatste keer je joker inzetten! Jokers tellen niet meer vanaf de volgende opdracht, dit om het eerlijk te houden tegenover de finalisten van de laatste opdracht.

    Dit is niet eerlijk!
    Dat punt begrijpen we aangezien sommige misschien hun joker echt gespaard hebben, maar willen jullie het dan ook van de andere kant bekijken? Want stel dat je bij opdracht vijf je joker gaat inzetten, dan kom je sowieso in de finale en dat is dan niet echt eerlijk tegenover de rest aangezien je het dan slim kan gaan spelen en daarvan kan profiteren. Om de kerk toch ergens in het midden te houden willen we extra deadlinedagen aanrekenen, zodat iedereen toch rustig de tijd kan nemen. Dus sorry als je het nog steeds oneerlijk vindt.

    En toch wil ik mijn joker inzetten (of anders...)!
    Lees alsjeblieft de bovenstaande dingen om het nader te bekijken. Is het zo dat er zich echt een probleem voordoet dat je je joker per se nodig hebt, kunnen we dat altijd even bespreken en verder bekijken hoe en wat we kunnen regelen.


    • Opdracht 5 •

    In deze voorlaatste opdracht is het de bedoeling dat je ons laat zien dat je een fan van Disney bent. Als je besloot mee te doen aan deze wedstrijd, wil dat toch zeggen dat je een fan bent van Disney? Niemand is trouwens te jong of te oud voor Disney. Maar wij willen dus dat jullie ons op een creatieve manier laten zien dat je fan bent. Maak een collage, een foto, een verhaaltje, een gedicht, een filmpje of iets anders om het ons duidelijk te maken. Gebruik vooral je creativiteit, alles is toegelaten!

    Voorwaarden: Geen

    Afvallers: 1 (ook al is het een beetje lullig, aangezien het persoonlijk is..)

    Veel plezier en heel veel succes!

    Deadline: Zondag 4 mei 2014, 23.59 uur
    Uitstel aanvragen tot zaterdag 3 mei 2014, 23.59 uur
    Deadline uitstel: Woensdag 7 mei 2014, 23.59 uur


    Ps: Jokers inzetten is niet meer mogelijk, maar aangezien iedereen de joker toch al een keer heeft gebruikt is dat sowieso al logisch.


    • Opdracht 6 •

    Eerst en vooral wil ik even Femke, Leah en Gail proficiat wensen met het behalen van de finale! Het zit er bijna op, er is nog één laatste opdracht te voltooien.
    Jullie kunnen je vast wel allemaal opdracht vier herinneren, waar je een eigen opdracht moest verzinnen. Wel, die hebben we goed bewaard en die gaan we in deze opdracht gebruiken. Femke heeft bij opdracht vier haar joker gebruikt, maar geen nood we hadden nog een inzending van iemand anders die we dus zullen gebruiken dan.
    Hieronder zien jullie een kleine lijst met drie nummers. Achter de drie nummers staan jullie verzonnen opdracht in random volgorde (worden pas na het kiezen bekend gemaakt). Ik meld nu al dat het kan zijn dat er hier en daar iets is aangepast aan je opdracht om verschillende redenen. De bedoeling is dus dat jullie ieder een nummer kiezen, wie het eerst komt, het eerst maalt. We pb'en je de opdracht. Het kan zijn dat je je eigen verzonnen opdracht moet maken, maar dat is geen ramp. Ruilen is helaas niet mogelijk, ook niet onderling! Kiezen in het topic aub!

    1 ~ Kida
    Deze opdracht werd verzonnen door Leah.

    Voor deze opdracht van de Disneywedstrijd gaan je schrijven. Maar wat is nu exact de bedoeling?
    De bedoeling van deze opdracht is dat je zelf een scène gaat ontwerpen, aan de hand van één Disneyplaatje naar keuze. Het maakt niet uit of dit animatiefilms of films met echte acteurs zijn, als het maar aan de opdracht voldoet. Je gaat een korte scène schrijven (zoals je het in een filmscript zou kunnen vinden, dus. Het hoeft qua opmaak niet perfect te zijn, zolang er maar genoeg in staat en men dus bijna exact weet wat er gebeurt, hoe de personages handelen, et cetera), die te maken heeft met je plaatje. Deze scène hoeft echt niet lang te zijn. Er mag ook een stukje uitleg bij staan, maar dit wordt niet verrekend met het aantal woorden.

    Voorwaarden:
    Minimaal 500 woorden
    Maximaal 1500 woorden

    2 ~ Verne
    Deze opdracht werd verzonnen door Gail.

    Disney gaat niet alleen over de ware vinden. Het leert je ook wat over het echte leven daarbuiten.
    Zoals Simba die de kwaadaardige Scar gaat geloven dat het zijn schuld is dat Mufasa dood is.
    Zoals Sneeuwwitje en Cinderella, die alles verliezen aan hun gemene stiefmoeders.
    Klinkt het ergens bekend in je oren? Hoe vaak hoor je zoiets niet in het dagelijkse leven?
    Het leven is hard, ja. Maar op het einde maakt liefde alles beter, of toch niet?
    Herschrijf jouw favoriete sprookje met jezelf in de hoofdrol en leef de nachtmerrie van jouw favoriete Disney prinses!

    Voorwaarden:
    Minimaal 500 woorden
    Maximaal 1500 woorden

    3 ~ Aldea
    Deze opdracht werd verzonnen door Sharon.

    Schrijf een vervolg op je verzonnen verhaal. Je bent vrij om te kiezen waar je begint en wat je laat gebeuren. Wees wel origineel en laat iets van een gebeurtenis plaatsvinden.

    Voorwaarden:
    Minimaal 500 woorden
    Maximaal 1500 woorden


    Voorwaarden: zie je van zelf

    Afvallers: 2

    Ps: Voor deze opdracht krijgen jullie langer tijd en de uitstel zal ook meerdere dagen bevatten, dit wegens de drukkere periodes die eraan zullen komen voor iedereen.

    Belangrijk!
    Gelieve drukke periodes door te geven zodat we hier rekening mee kunnen houden!

    Veel schrijfplezier en heel veel succes!

    Deadline: Vrijdag 23 mei, 23.59 uur
    Uitstel aanvragen tot donderdag 22 mei, 23.59 uur
    Deadline uitstel: Woensdag 28 mei, 23.59 uur

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 2:04 ]


    16 - 09 - '17

    Grohl schreef:
    Ik ben echt jaloers op de tekenkunsten van mijn vriendin, meh. Dat mens kan echt vet mooi tekenen... en ik niet, ugh.


    Ik kan zelf niet tekenen als heel simpel een mannetje en een hondje. Ik ben heel erg jaloers op de tekeningen van Rani, ze tekent werkelijk prachtig! De tekeningen die al binnen zijn en die van Samantha, die ik al gezien heb, zijn ook heel mooi.


    16 - 09 - '17

    Quaintrelle schreef:
    (...)

    Ik kan zelf niet tekenen als heel simpel een mannetje en een hondje. Ik ben heel erg jaloers op de tekeningen van Rani, ze tekent werkelijk prachtig! De tekeningen die al binnen zijn en die van Samantha, die ik al gezien heb, zijn ook heel mooi.


    Nou.. :'$ Dankjewel (:


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Ik heb een vraagje he? Als iemand voor de eerste 4 opdrachten geen joker gebrukt en tot de vijfde ronde komt, mag die dan nog een joker gebruiken? Want het zal zo verschrikkelijk oneerlijk zijn als die een joker bij de vijfde ronde gebruik en haar competitie geen joker meer heeft. Dan verliest de laatste toch vanzelfsprekend? Of werken jullie dan met een puntenstelling?


    -

    Aldea schreef:
    Ik heb een vraagje he? Als iemand voor de eerste 4 opdrachten geen joker gebrukt en tot de vijfde ronde komt, mag die dan nog een joker gebruiken? Want het zal zo verschrikkelijk oneerlijk zijn als die een joker bij de vijfde ronde gebruik en haar competitie geen joker meer heeft. Dan verliest de laatste toch vanzelfsprekend? Of werken jullie dan met een puntenstelling?


    Goede vraag! Dat moet ik bespreken met Rani.
    Al zou het ook oneerlijk zijn dat die persoon opeens geen joker meer mag inzetten, terwijl de rest dat wel mocht in de opdrachten er voor.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2014 - 19:55 ]


    16 - 09 - '17

    Quaintrelle schreef:
    (...)

    Goede vraag! Dat moet ik bespreken met Rani.
    Al zou het ook oneerlijk zijn dat die persoon opeens geen joker meer mag inzetten, terwijl de rest dat wel mocht in de opdrachten er voor.

    Dat is ook waar. Of je kan doen dat je tot en met de vierde opdracht een joker mag inzetten? Dit is trouwens maar een suggestie hoor ;)


    -

    Aldea schreef:
    Ik heb een vraagje he? Als iemand voor de eerste 4 opdrachten geen joker gebrukt en tot de vijfde ronde komt, mag die dan nog een joker gebruiken? Want het zal zo verschrikkelijk oneerlijk zijn als die een joker bij de vijfde ronde gebruik en haar competitie geen joker meer heeft. Dan verliest de laatste toch vanzelfsprekend? Of werken jullie dan met een puntenstelling?


    Besproken en mag wel, zoals ik eerder zei is het anders oneerlijk dat die persoon geen joker meer mag gebruiken, terwijl de rest dat wel mocht in de vorige opdrachten. Er zijn trouwens 6 rondes en in ronde 6 vallen zelfs nog mensen af dusja.


    16 - 09 - '17

    Aldea schreef:
    (...)
    Dat is ook waar. Of je kan doen dat je tot en met de vierde opdracht een joker mag inzetten? Dit is trouwens maar een suggestie hoor ;)


    Nog steeds oneerlijk tegenover de rest.


    16 - 09 - '17

    In mijn gebeuren zit een soort flashback, moet ik haar jong of oud tekenen? Ik wil het ook wel allebei doen ofz. maar ik weet niet of ik dat af krijg


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Je kunt in de laatste ronde toch geen joker inzetten als het werkt met een afvalsysteem? Want dan val je dus niet af... Of tellen je vorige punten dan ook nog mee?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Stage schreef:
    In mijn gebeuren zit een soort flashback, moet ik haar jong of oud tekenen? Ik wil het ook wel allebei doen ofz. maar ik weet niet of ik dat af krijg


    Dat moet je zelf maar zien.

    @Alicia, dat klopt, maar we kijken naar de punten in totaal ook wel.


    16 - 09 - '17

    eeehm ik heb een klein probleempje, ik heb de tekening af ( yaaaay (hoera) ) maar ik krijg hem niet verstuurt en Q wilt hem niet uploaden :(


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    LoveLost schreef:
    eeehm ik heb een klein probleempje, ik heb de tekening af ( yaaaay (hoera) ) maar ik krijg hem niet verstuurt en Q wilt hem niet uploaden :(


    Probeer eens via TinyPic? (:


    kindness is never a burden.

    LoveLost schreef:
    eeehm ik heb een klein probleempje, ik heb de tekening af ( yaaaay (hoera) ) maar ik krijg hem niet verstuurt en Q wilt hem niet uploaden :(


    Zoals gezegd, probeer eens tinypic en anders mag je hem ook altijd via skype of fb naar me doorsturen. Als het moet zelfs via e-mail, maar dan moet je me even pb'en.


    16 - 09 - '17

    Quaintrelle schreef:
    (...)

    Zoals gezegd, probeer eens tinypic en anders mag je hem ook altijd via skype of fb naar me doorsturen. Als het moet zelfs via e-mail, maar dan moet je me even pb'en.


    ik doe wel even via fb want tinypic snap ik niks van...

    Maar bedankt voor de tip ;)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    LoveLost schreef:
    (...)

    ik doe wel even via fb want tinypic snap ik niks van...

    Maar bedankt voor de tip ;)


    Ok is goed.


    16 - 09 - '17