Ayalynn Denola ~District 7
"Ik ben zo zenuwachtig voor je liefje, Maar ik weet zeker dat je het tot de laatste 8 gaat schoppen!" zegt Alisa, mijn styliste. "Ik ben zo jaloers!" "Oja, daar is echt rede toe, hé!" zeg ik boos. Alisa merkt mijn sarcasme niet op en blijft vrolijk verder dartelen. "Ik had liever in District 1 of District 2 gewoond, dan had ik misschien ook mee kunnen doen aan dit geweldige evenement. Maar jammer genoeg woon ik gewoon in het saaie Capitool." Verzucht ze. "Ik mag me daar in die arena dood vechten, ik wil best met je ruilen hoor!" zeg ik boos. "Oh maar styliste zijn geeft heel veel stress hoor. En dat zou je niet aankunnen. Sowieso denk ik niet dat je ooit styliste zou kunnen worden." "Heel aardig. Mag ik nu mijn kleren?" Ze geeft me mijn kleren, een bruin hemd, een grijze broek met een even grijze riem, en een dikke zwarte jas. Ik trek het aan in het hokje daarvoor, terwijl Alisa door ratelt over hoe geweldig het wel niet was om mij mooi proberen te maken, omdat het echt een uitdaging was. Als ik alles aan heb, stap ik uit het hokje en vraag "mijn District aandenken?" Ze geeft me mijn armband en verteld me dat ze het leuk vond dat ik rood haar had, omdat de rest van District 7 bijna altijd bruin of donkerblond haar heeft. "Echt geweldig ja. Hoelang nog tot ik weg mag?" alsof iemand anders me gehoord heeft dan Alisa hoor ik "Nog 3 minuten" Dankbaar stap ik in de buis. Niet omdat ik zo'n zin heb in de Hongerspelen, maar omdat ik dan van Alisa af ben. "hm, ik ga je haar wel missen hoor, het was zo zacht." Ze steekt haar hand uit, naar mijn haar dat ingevlochten op mijn rug ligt, maar ik ontwijk het. "Nog 2 minuten." "wil je van mijn haar afblijven astjeblieft?" "Jamaar..." "Nee." Mijn voet tikt een raar ritme, terwijl ik mezelf probeer af te leiden van Alisa. "Nog 1 minuut." "Ayalynn, ik wil nog even zeggen dat ik het jammer vind dat je broer en moeder je niet meer kunnen zien vechten hier. Ze hadden het vast heel speciaal gevonden als hun dochter en zus mee zou doen aan de Hongerspelen." Woede borrelt zich in me op. Hoe durft ze mijn overleden moeder en broer hierbij te betrekken, net alsof ze het leuk vinden dat ik waarschijnlijk aan een pijnlijke dood sterf. "Nog 30 seconde" "Wat... Hoe durf je! Jij vieze..." Ik kan me niet meer bedwingen, en stap uit de buis, en sla Alisa hard in haar gezicht. Ik duw haar snel van me af, omdat ik bang ben dat ze me aanvalt, ook al staan er bewakers in de startkamer, die nu op ons afkomen. "Nog 10 seconden" Ik ga gouw weer terug naar de buis, en wacht tot het platform me naar boven brengt. nog 3... 2... 1... Seconden Ik glij omhoog, en even verblind het licht me. Ik kijk om me heen, en zie dat we omringt worden door zand. Waar is de Hoorn des Overvloeds? vraag ik me af. "Welkom tributen! Voor het eerst in de spelengeschiedenis staat de hoorn niet op zijn gebruikelijke plaats. Aan de kant waar de grote boom heen wijst met zijn dikste tak daarheen moet je gaan om de hoorn te bereiken. Veel succes! En moge de kansen ímmer in je voordeel zijn." Niet kort daarna gaat de gong. Ik ren naar waar de tak heen wijst, en ik zie dat de meeste mee rennen. Sommige gaan elkaar met de vuist te lijf, maar ik weet dat het echte Bloedbad begint bij de Hoorn. Als we er zijn, speuren mijn ogen snel de berg af. Als snel vinden ze een werpmessen set, dat niet al te ver van me afligt. Ik ren er op af, maar iemand duikt op me. Hij heeft een zwaard vast, maar het is niet handig om een zwaard te hanteren als je op iemand ligt. Toch probeert hij me ermee te steken, het lukt hem niet, behalve dat ik een flinke snee krijg in mijn linkerkuit. Ik rol me om, en pak een mes, en steek hem in zijn buik. Hij is niet dood, maar hij valt wel opzij. Ik pak snel de set, en begin te rennen naar de bomen. Ik ren heen heel stuk tot ik moe word, dan kijk ik achterom om te zien of iemand me gevolgd heeft. Als dat niet het geval is, dan klim ik behendig een boom in. Als ik op een stevige tak zit, die wel hoog genoeg is om van onderen niet gezien te worden, ga ik daar zitten. Ik bekijk de messenset, en zie dat ik het aan mijn riem kan klikken. 10 messen van verschillende grootte zitten eraan. Die kan ik wel gebruiken.
[Sorry dat het zo lang, en onduidelijk is.]
Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.