• Hallo allemaal,
    ik zit met een typisch puberprobleem, liefde, denk ik. Als jullie het idee hebben dat jullie me kunnen helpen, wil je dan dit reusachtige verhaal onder de spoiler lezen en zo eerlijk mogelijk antwoord geven? Heel erg bedankt (H)

    Ik ken een jongen (duh), Lars, en ik vind hem echt heel aardig. Even uitleggen, hij is de beste vriend en buurjongen van een van mijn vriendinnen, maar voor de rest staat hij bijna geheel uit mijn 'wereldje'. Ik merkte meteen dat ik hem en zijn vriend aardiger vond dan de andere jongens, want dat zijn gewoon van die 'ik ben zo stoer en een geweldige sporter' types. Maar op een gegeven moment merkte ik dat ik zenuwachtig werd als ik naar die vriendin, Anouk heet ze voor het gemak, liep en even wat kwam vragen. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik bang was dat Anouk het een rare vraag vond ofzo, maar ik wist heel goed dat Anouk dat nooit raar zou vinden. Want ze is zelf ook zo'n gek type dat gewoon doet wat ze wilt. En langzaam kwam ik er achter dat het niet door Anouk kwam, maar door degene naast haar; Lars. Ik gooide het idee gelijk weg, want ik ben nooit zo populair geweest en geen jongen die ooit interesse toonde. Natuurlijk zou die jongen mij gewoon zien als een vriendin van Anouk en verder niks. Bij Anouk was hij heel aardig en gewoon wie hij was, maar bij de andere jongens uit de klas was hij ontzettend gemeen. Zo'n typ dat je naam niet weet, je nooit wat vraagt en als je samenwerkt doet alsof je er niet bent of juist alsof jij alles zo goed weet want 'jij bent de nerd'. Ik voelde me ontzettend down, want mijn hele leven op school bestond al uit het ontwijken van dat soort mensen en me beperken bij mijn eigen wereldje waar de mensen me wel accepteerden (voor de popi mensen is dat het "nerdgroepje"). Ik liet het weer varen. Maar op een gegeven moment gebeurde er weer iets waardoor ik van gedachte veranderde. Als eerste merkte ik dat deze jongens niet luie rokers en jumbo hangers waren, maar juist keiharde bikkels. Ze gaan VWO doen, zijn ontzettend goed in alle sporten en zijn erg gevat. Ook maakte Lars een leuke opmerking over een grap die ik in het theater had gemaakt. Ik was vrolijk want hij was gewoon aardig tegen me alsof we vrienden waren. Maar nog geen tien minuten later stond hij bij de andere jongens en gooide hij een propje naar mijn hoofd. Ik was echt behoorlijk verward en redelijk geïrriteerd, waarom kon hij niet gewoon normaal doen tegen me als de andere jongens erbij waren?

    Maar goed, ik had het dus weer laten gaan. Hij was dus blijkbaar toch anders dan ik dacht. Later hoorde ik dat het typisch iets van hem is, hij laat zich beïnvloeden door de mensen om zich heen. Het was ook zo dat hij Anouk in het begin gewoon compleet negeerde als ze op school waren en als ze alleen waren normaal tegen haar deed. En dat terwijl ze al hun hele leven vrienden zijn. Maar dat terzijde.
    Tijdens gym voelde ik aan het einde van de les ineens wat tegen mijn rug en ik draaide me verbaasd om. Achter me stond Lars (zenuwexplosie!) en ik was ontzettend verbaasd om hem te zien. We bleven drie seconden stil staan (het viel me op dat hij hele leuke ogen had) en toen knalde er iemand met de matten tegen me op. Drie seconden voorbij, ik weet niet eens of het wel was gebeurd. Lars haalde het lintje dat ik nog droeg van de wedstrijd van mijn schouder en liep weg zonder iets te zeggen. Het is ontzettend stom, maar op dat moment was ik heel erg blij en zenuwachtig. Was hij nou naar me toe gekomen voor mij of het lintje? Later schoof ik het opzij, het was vast niet gebeurd. Hij had alleen het lintje gewild dat ik droeg omdat hij die moest verzamelen, meer niet. Er zat helemaal niks "romantisch" in die handeling.

    Een paar weken later dacht ik er niet meer aan, tenminste ik verbood het mezelf. Ik had het aardig neergelaten en kon Lars gewoon zien als een vriend van Anouk en meer niet. Ik was aan het praten met Anouk, Merle en Sterre over rare leraren (leuk onderwerp, valt altijd wel over te praten) toen Lars erbij kwam zitten. Hij begon met Anouk over iets te praten en ik ging met Merle en Sterre verder over het onderwerp. Sterre vertelde over haar vroegere school en de rare leraar die daar lesgaf, hij raakte altijd iedereen aan enzo. Lars kwam het gesprek binnen met dat hij die leraar kende en dat hij die ook had gehad in de eerste op die school. Sterre deed voor bij mij hoe hij dan over je heen boog, een arm om je heen sloeg en vroeg of hij je kon helpen. Sterre en ik zijn goede vriendinnen dus het is logisch dat ze dat gewoon voor kan doen. Het was een handeling alsof je achter iemand stond en hem omhelsde. Lucas zat verderop en hoorde ons gesprek. Hij vroeg wat er dan was en Lars begon het uit te leggen. Lars en Lucas zijn beste vrienden dus het is logisch dat hij de draad oppakte en het hem vertelde. Lars kwam iets naar voren want anders zat de pilaar er tussen en deed voor wat die leraar dan deed, bij mij. Ik schrok me helemaal wild en voelde hoe ik ontzettend rood werd. Hij was nog nooit zo dichtbij geweest en nu was het een soort omhelzing. Op dat moment probeerde ik gauw over een ander onderwerp te beginnen zodat hij me los zou laten. Ik was zo zenuwachtig en bang en ik voelde mij hele binneste ontploffen. De handeling van een jongen op een meisje of andersom is opzich niet zo bijzonder. In onze klas is die onderscheid er niet zo omdat de jongens en de meisjes gewoon goed samen kunnen werken. Dat is ook zo bij Sterre en Anouk. Maar voor mij was het anders, ik hoorde noooit bij die meisjes die met jongens praatten over van alles en nogwat en er normaal onder bleef. Deze laatste actie gebeurde gistermiddag en nu ik er zo over na denk vermoed ik dat het is omdat ik als eerste het dichtste bij zat en als tweede ook het 'voorbeeld' van Sterre was.

    Ik word zo gek van mezelf. Iedere keer dat ik het weer had losgelaten en vond dat ik me aanstelde beginnen mijn gevoelens weer een hele andere kant op te springen. Ik zit nu natuurlijk in de pubertijd en de hormonen vliegen je op dat moment om de oren, dus dit valt allemaal op dat gedoe af te schuiven. Maar eigenlijk wil ik dat niet, ik hoopte zo stiekem dat het echt wat was, dat ik echt verliefd was en dat deze handelingen helemaal niet verkeerd opgevat worden. Vanochtend keek ik naar mezelf in de spiegel en beloofde mezelf een laatste maal dat ik die verdomde hormonen niet mijn leven overhoop zou laten gooien. Maar vanmiddag tijdens scheikunde kwam er nog een nieuw gevoel bij, jaloezie. Ik was aan het praten met Cathy en Hester die toevallig in het groepje zitten met Anouk en Lars (echt waar, het was toeval dat ik daar zat!). Lars was aan het praten met Dania en op een gegeven moment sloeg Dania haar arm om hem heen en deed hij hetzelfde. Ik kon het niet helpen, maar ik werd misselijk van jaloezie. Mijn hoop dat dat hij ooit nog wat in mij zag werd meteen de bodem in geslagen. Toch leek het niet een 'verliefde' daad ofzo, gewoon een vriendschappelijke omarming ofzo? Tenmiste dat hoop ik.


    Zo, en nu weet je het hele verhaal. Ik word helemaal gek van mezelf, die verdomde hormonen en ik heb een hekel aan Dania gekregen. Erg kinderachtig, dat weet ik, maar toch. Ik voelde me zo klote daarzo, hoe het Dania gewoon met gemak lukte dat hij haar mocht en zelfs omarmde. Ik heb jullie hulp nodig, wees eerlijk en vertel me wat je hiervan vind. Hoe eerlijker hoe fijner, ik wil graag een objectieve blik en daarom mail ik jou. Want al deze mensen uit mijn klas kennen Lars ook en kunnen er niet objectief naar kijken. Of ze zeggen dat ik gelijk heb en dat zij hier ook wel ergens een 'leukheidsgraad' zien ontstaan, of ze zullen keihard lachen, me vragen of dit echt is en zeggen dat ze het heel schattig vinden. Ik wil graag iemand die me kan vertellen wat hij hiervan vind en wat hij denkt dat er aan de hand is.
    Liefs Myriophyllum

    (Ik heb jullie meerdere keren gewaarschuwd waar dit over ging, dus willen jullie je berichtjes over dat ik de zoveelste ben en dat jullie deze topics irritant vinden sparen? Bedankt!)

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 11:02 ]

    Ah meid.. Wat een mond vol zeg, dat hele verhaal. Ik herken het probleem zelf niet zo erg, sterker nog, ik heb nog nooit zoiets op zo'n manier meegemaakt. Desondanks vind ik het wel ontzettend vervelend voor jou. Heel veel sterkte meid..
    Oh ja, ik zou 'm gewoon eens een keer aanspreken als ik jou was.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2014 - 14:24 ]


    26 - 02 - '16

    Ah hoe cute, ik weet ook nog precies hoe ik was toen ik voor het eerst echt verliefd was. Ik was toen ook 14 haha!
    Meestal heeft iemand het altijd wel door wanneer iemand verliefd op iemand is, bewust of onbewust. Over die omhelzing zal ik me als ik jou was niet te druk maken, dat hoeft niet perse iets te betekenen.
    Ik ben niet zo goed in tips geven, maar wat ik wel weet dat wanneer het iets moet worden, het ook iets zal worden. Misschien moet je iets meer contact met hem zoeken?


    Alleen maar tranen van geluk

    Oke, ik wil niet lullig doen ofzo. Maar mijn eerste reactie is dat ik naar een film/serie zit te kijken ofzo :P
    Sorry!
    Maar meid, ik zou je inderdaad niet proberen te laten leiden door deze gevoelens. Ik ga je vast een geheimpje vertellen. Dit soort dingen zal je nog vele malen vaker meemaken.
    Als Lars jou echt leuk vind, dan laat hij dat vanzelf wel merken. Blijf gewoon dicht bij jezelf. En laat je niet gek maken door dat andere meisje of zo. Jongens blijven nou eenmaal anders dan meisjes en ze zijn soms niet te peilen. Als je echter er sneller achter wilt komen kan je proberen iets met anouk en hem en die andere vriend van hem af te spreken? En gewoon kijken hoe dat gaat. En goed opletten hoe hij doet.
    En als hij nog 1 keer een prop naar je hoofd gooit dan moet je hem heel hard terug gooien en zeggen dat hij absoluut niet stoer is ! hij doet zich namelijk heel erg voor als meeloper en je moet dan proberen gewoon het lef te hebben dat hem duidelijk te maken. Dit klinkt voor jou misschien niet makkelijk (ik was een heel eigenwijs en kei harde op de middelbare) Maar laat niet met je spotten !


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !



    Het stomme aan verliefd zijn, is dat je overal tekens begint te zien. Als hij toevallig jouw kant op kijkt, moet dat wel iets betekenen! Maar het kon even goed zijn dat hij gewoon afdwaalde of weetikveel. Ik raad je aan om het tegen je vriendinnen te vertellen (of toch zeker degenen die je vertrouwt) zodat die ook mee kunnen kijken of hij zich abnormaal gedraagt rondom jou.
    Mijn ervaring leerde me dat jongens oftewel absoluut niet oftewel overdreven subtiel zijn (wanneer je het dus absoluut niet kan merken of hij je leuk vindt of niet). Maar aan je beschrijving te lezen is hij redelijk extravert, dus als hij echt iets voor je voelt.. zal je het wel merken.
    En als je er echt helemaal gek van wordt, kan je 't nog altijd gewoon vragen (;

    [ bericht aangepast op 12 feb 2014 - 14:26 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Eh, oké, dat was heel wat inderdaad. Veel kan ik er niet over uitwijden, want ik ben online op mobiel, maar ik zeg wel eerst de dingen die ik kwijt wil.
    Bij mij is er ook een dergelijk geval gebeurt dat een jongen zich liet meeslepen door zijn vrienden, wat ik nog altijd kinderachtig vind maar goed. Ik ben heel bang voor spinnen, wat hun wisten, en blijkbaar vonden ze dat zo grappig dat ze een grapje met me uithaalde. Een jongen kwam naar me toe, terwijl ik het niet opmerkte, want ik pakte mijn spullen, en stopte dat vieze ding in mijn nek. Echt, ik kon wel janken. Hun lachen natuurlijk, de klootzakken. Wat ik probeer te vertellen is; jongens laten zich soms nogal meeslepen, omdat het 'stoer' is. (Voordat iemand commentaar gaat leveren; niet alle jongens zijn zo!) Die jongen vond me wel leuk en hij zag het als een kans om mij te plagen.
    Nu is het niet zo dat die gozer je direct leuk vindt, maar als iemand je steeds moet hebben, zeggen wij hier wel; meisjes plagen, kusjes vragen. :Y)
    Weet Anouk dit trouwens van je, of wil je het aan niemand (behalve ons) kwijt?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nee, Anouk weet het niet. Stel je voor! Die zou me eerst niet geloven en me dan keihard uitlachen. En daarna zou ze er alles aan doen om er achter te komen of het wederzijds is. Anouk zal een van de laatste zijn die het weet (:

    Awh,, lekkere vriendin dan ? Als ze je gaat uitlachen..


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Ze is een geweldige vriendin, maar Lars is voor haar gewoon een soort grote broer voor haar en ze kan zich echt niet voorstellen dat iemand verliefd op hem word :$

    LakeTown schreef:
    Nee, Anouk weet het niet. Stel je voor! Die zou me eerst niet geloven en me dan keihard uitlachen. En daarna zou ze er alles aan doen om er achter te komen of het wederzijds is. Anouk zal een van de laatste zijn die het weet (:

    Nou, lekker fijne vriendin is dat dan. Is er dan niemand die je in vertrouwen kunt nemen?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wat leuk c: In ieder geval, erg leuk dat je verliefd bent- al is jaloezie natuurlijk niet zo leuk. Is het misschien een idee om de volgende keer dat je in dat groepje zit, Anouk voor te stellen om naar de bioscoop te gaan, en vervolgens Lars 'casual' ook mee vragen. Dat ik voornamelijk gewoon voor de gezelligheid, maar dan merk je wel meteen of het klikt of niet.
    Dat Anouk het niet weet, en het niet mag weten, omdat ze je anders uitlacht, is best vervelend. Weet je honderd procent zeker dat je haar níét in vertrouwen kan nemen? Denk er echt goed over na, soms zijn vrienden betrouwbaarder dan je denkt, vooral in deze situatie. Succes!


    Tijd voor koffie.

    Awh, wat schattig. Volgens mij laten jongens het in het algemeen niet zo snel merken als ze je leuk vinden. (In mijn klas niet, tenminste.) Die omhelzing van hem en Dania is waarschijnlijk gewoon vriendschappelijk. Bij mij in de klas doen jongen en meisjes dat ook zo vaak zonder gelijk een stel te zijn. Wees gewoon jezelf als je bij hem in de buurt bent, dan merk je het van zelf als hij jou ook leuk vind. Zo niet, maak je niet druk.
    Maar goed, ik heb niet zo veel ervaring met verliefd zijn.
    Veel succes/sterkte. (flower)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Oh oeps, jullie begrijpen Anouks reactie volgens mij een beetje verkeerd ^^ Ze lacht me niet uit, ze zal waarschijnlijk zo verbaasd zijn dat ze gaat lachen. En Anouks lach werkt aanstekelijk dus dat is wel welkom in zo'n spannend moment als je het verteld (:

    LakeTown schreef:
    Oh oeps, jullie begrijpen Anouks reactie volgens mij een beetje verkeerd ^^ Ze lacht me niet uit, ze zal waarschijnlijk zo verbaasd zijn dat ze gaat lachen. En Anouks lach werkt aanstekelijk dus dat is wel welkom in zo'n spannend moment als je het verteld (:


    Oke ;) je omschrijving de eerste keer klonk meer van uitlachen - > hoe je het in je hoofd haalt .


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Oh, best wel schattig en herkenbaar, haha ik heb ook zo een periode gehad (:
    Maar ik denk ook wel dat als je verliefd bent elke blik of elke aanraking een betekenis heeft in jouw ogen maar het kan ook heel toevallig zijn! Als hij je echt leuk vindt zal hij het sowieso wel laten merken denk ik want hij lijkt toch een heel vlot type, kan het zeker geen kwaad om wat meer met hem te babbelen of om wat meer bij die Anouk te zijn en dus ook bij die jongen en je hoeft echt niet verlegen te zijn hoor!
    En weet je, misschien gaat die verliefdheid ook wel weer heel snel over en heb je gewoon een crush op hem?


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Ugh dit lezen en ondertussen documenten scannen is so not done. Zeker niet als je per ongeluk in de scanner kijkt omdat je hem ben vergeten dicht te doen. Dat even terzijde.

    Ik weet eerlijk gezegd echt niet wat je moet doen. Ik zou zeggen dat indien je echt iets voor hem voelt, je eens iets samen met hem kan doen en hem over je gevoelens kan vertellen. Jongens zijn tegenwoordig niet meer zo snel om op een dame af te snappen en eerlijk gezegd vinden ze het wel eens leuk als de dame de touwtjes in handen heeft op dat punt. Dat vond mijn huidige vriend in ieder geval leuk. Maar aan de andere kant vind ik die jongen een beetje als een lul overkomen. Het is zo jammer dat hij zo macho doet in het bijzijn van andere, zeker als hij een propje tegen je hoofd aan gaat gooien. Hierdoor kan je hem precies niet zo goed inschatten. Zal hij in een relatie de lieve jongen zijn die jij kent door je vriendin, of doet hij afstandelijk tegen je als iemand commentaar over je heeft? Dit is zo onvoorspelbaar bij hem door je beschrijving. Ik zou het jammer vinden dat hij, indien hij een relatie met je zou willen, je laat vallen als een baksteen als hij in de buurt van anderen is. En dat laatste wil ik namelijk niet, want je bent een lieve meid met het hart op de juiste plaats en ik zou niet willen dat iemand dat hartje pijn doet.

    In ieder geval, als je er echt voor wilt gaan, zou ik het gewoon hem toevoegen op een sociale media, met hem proberen te praten en als hij interesse toont eventueel eens vragen om samen eens iets leuks te doen. Aan de hand van zijn reactie daar zal je al sneller iets kunnen opmaken over zijn interesse. En niemand die zeg dat het de pubertijd zijn schuld is.
    Er gewoon voor gaan. Een nee heb je altijd, een ja kan je krijgen en wie weet bloeit er wel iets moois uit.

    Pfff die scanner heeft echt mijn zicht toegetakeld, ik zie nog steeds sterretjes. (':


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?