• Het is Deense activisten niet gelukt het leven te redden van de 18 maanden oude giraf Marius. Het dier is vanochtend gedood in de dierentuin van Kopenhagen, berichtte de BBC.
    De giraf moest volgens de dierentuin wel dood, om inteelt te voorkomen. Het lukte het dierenpark niet Marius ergens anders onder te brengen. Het karkas van de jonge giraffe wordt gebruikt voor onderzoek en als voer voor carnivoren in het park. Veel mensen trokken zich het lot van de giraf aan. Een petitie om Marius te redden werd duizenden keren ondertekend. Ook zouden verschillende dierenparken op het laatste moment alsnog hebben aangeboden de giraf over te nemen.

    Wetenschappelijk directeur Bengt Holst van de dierentuin liet de BBC weten dat de actie om Marius te redden "veel te ver ging." De giraf sparen zou volgens Holst niet in het belang zijn van de soortgenoten van Marius. Om het overleven van de soort te garanderen, moeten volgens Holst de giraffen met de beste genen worden uitgekozen. Hij benadrukte dat de dierentuin jaarlijks enkele tientallen dieren laat inslapen om te zorgen dat dierenbevolkingen gezond blijven.


    Bron.
    Normaal gezien hoort er ook een filmpje bij, maar omdat het nogal redelijk luguber is, plaats ik het niet op Quizlet...
    Voor de mensen die het wel willen zien, kunnen altijd kijken op de bronvermelding.

    Ik vind dit echt zo erg...
    Waarom zou je onnodig een dier slachten als het gezond is en er uiteindelijk toch nog dierentuinen zijn die het beest zouden binnen nemen?
    Ugh, ik snap dit echt niet. (cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik kan daar ook niet tegen. Het ene moment in Afrika worden ze gestroopt en moeten ze worden behouden, en het andere moment in Denemarken worden ze afgemaakt en o.a. gevoerd aan carnivoren. Dude. ._.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ja, het is absurd. Ik heb gister in de krant gelezen dat er meerdere dierentuinen hadden aangeboden het dier te plaatsen in hun dierentuin. De Deense dierentuin dat aanbod afsloeg, omdat die dierentuinen niet onder het fokprogramma staan. Dus schiet je het dier maar dood. Absurde Deenen.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Daarom heb ik dus een hekel aan sommige fok programma's in dierentuinen. Ja er wordt goed werk geleverd met dieren die aan het uitsterven zijn,- probleem is dat ze met een overschot komen te zitten. Gadverdamme, uit nijd zal ik nooit maar dan ook nooit naar deze dierentuin gaan.

    Ik weet niet of jullie het weten maar dit soort dingen worden vaker gedaan zoals met de leeuwen, dus vind het een beetje raar dat de wereld veel aandacht schenkt aan deze giraf en deze dierentuin.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Dat komt denk door de manier waarop het is gedaan.Het werd met een kogel en in het openbaarheid, in het bijzijn van kinderen gedaan.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Dit vind ik verschrikkelijk. Ik ben er sowieso zwaar op tegen dat dieren afgemaakt worden, tenzij er een goede reden voor is.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 10:04 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Serenitae schreef:
    Dit vind ik verschrikkelijk. Ik ben er sowieso zwaar op tegen dat dieren afgemaakt worden, tenzij er een goede reden voor is.

    Ik vind een dier "vermoorden" om zo inteelt tegen te gaan een goede reden hoor. Anders krijg je misvormde giraffen en die zullen ook "vermoord" moeten worden.

    thoughtful schreef:
    Dat komt denk door de manier waarop het is gedaan.Het werd met een kogel en in het openbaarheid, in het bijzijn van kinderen gedaan.
    Als dat echt zo is (heb niet naar de bron gekeken) dan vind ik dat zwaar idioot.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    thoughtful schreef:
    Dat komt denk door de manier waarop het is gedaan.Het werd met een kogel en in het openbaarheid, in het bijzijn van kinderen gedaan.


    Volgens mij hebben ze hem aan de leeuwen gevoerd, en daar mochten kinderen dan lekker naar kijken. (cat) Zoiets zag ik op tv, tenminste.

    Ik vind dit echt niet normaal. Verschrikkelijk gewoon...


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Dit heeft toch met inteelt te maken? Ik begrijp wel dat ze niet alles zomaar zn gang kunnen laten gaan, aangezien het maar over een paar giraffen gaat en daar uiteindelijk te weinig genetische verschillen in zullen komen als ze niks doen. Maar misschien was het ook een idee geweest om de giraffe te casteren? Dan kan deze giraffe blijven leven..

    Dit was zelfs al op het journaal. :'D Aan de ene kant vraag ik me eigenlijk een beetje af waarom er juist in dit geval zoveel ophef over wordt gemaakt, want ondanks alle plotselinge media-aandacht zal dit echt niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt. Er worden sowieso dagelijks duizenden kerngezonde dieren geslacht puur om er voedsel van te maken, zij het voor mensen in plaats van leeuwen, wat het blijkbaar meer oké maakt.

    Maar aan de andere kant is de manier waarop dit allemaal is gelopen inderdaad raar. Zeker aangezien de voornaamste reden dat ze de giraffe niet konden houden inteelt was volgens de dierentuin, maar er voldoende andere dierentuinen waren die zeiden dat ze best nog een plekje vrij hadden. Iets als dit lijkt me nou ook niet bepaald positief voor hun imago, dus eigenlijk was het gewoon ontzettend stom dit te doen, nog afgezien van alle ethische overwegingen. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ah.. Wat vreselijk. Mijn maag draait altijd om bij dit soort dingen. Ik vind het echt erg dat mensen dieren maar gewoon ongestraft af kunnen maken, maar als een dier eens iets doet... Een dier hoeft maar een keer te bijten, uit te halen of iets anders, of mensen gaan het al gelijk labelen als 'agressief' terwijl er negen van de tien keer gewoon onzekerheid achter schuilt.

    Ugh, ik liet me weer eens helemaal meeslepen, sorry. Ik vind het wel vreselijk. Ze hadden die giraffe best kunnen sparen door het dier te laten helpen, als je snapt wat ik bedoel.


    26 - 02 - '16

    Jup, want een hele diersoort verkutten is veeel beter dan af en toe een dier te slachten. Net zoals het veeeeel beter was om in nederland herten te laten verhongeren in de winter doordat er meer herten waren dan dat de omgeving aankon.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind het twee kanten hebben.

    Europese en andere dierentuinen hebben een kweekprogramma, maar in heel wat van die dierentuinen heeft Marius familie en dus kan hij daar niet. De andere hebben geen plek. Casstreren kan bij giraffen even dodelijk zijn. En uitlaten in Afrika kan ook niet want hij kan niet voor zichzelf zorgen.
    En dat hij bij de leeuwen wordt gegooit is ook logisch want in de natuur gaat dat ook zo.
    Alleen het publiekelijke is niet juist.

    Maar het is idd jammer dat er geen oplossing was.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Serenitae schreef:
    Dit vind ik verschrikkelijk. Ik ben er sowieso zwaar op tegen dat dieren afgemaakt worden, tenzij er een goede reden voor is.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ja wij moesten daar een filmpje over kijken op school, dat was echt sneu! Ik vond de reden ook slecht en toen ik het filmpje zag had ik echt tranen in mijn ogen:(:(:(


    Maybe its not about the happy ending, maybe its about the story!