• Hallo allemaal!

    Ik vind het geweldig dat er zoveel hobbit en LOTR stories komen en ik zou er niet graag eentje missen, dus vandaar het idee van een story waarin alle Midden Aarde gerelateerde verhalen staan. De story kun je hier vinden. (:

    Iedereen komt wel eens op een moment dat hij opeens tijd of zin heeft in een verhaal, dus dan is dit lekker makkelijk. Fanatieke lezers raken zo ook snel op de hoogte van nieuwe stories. (:

    Heb jij een verhaal die je graag wilt inzenden? Vul dan onderstaand lijstje in:

    [cover]

    Titel:
    Auteur:
    Samenvatting:
    Status (moet nog beginnen/lopend/gepauzeerd/afgelopen):
    Leeftijdskeuring:
    Link:

    Stuur dit naar mij in een privéberichtje of gebruik dit topic.

    Ik hoop dat jullie dit een leuk idee vinden (:

    [ bericht aangepast op 5 feb 2014 - 9:20 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Titel: Daarheen en nooit weer Terug || Mathilde en de Hobbits
    Auteur: Beira
    Samenvatting: Het verhaal van een unieke gebeurtenis
    die de Shire op zijn kop zette. Twee jonge hobbits
    vinden een meisje in een klaverveld, gewond en
    buiten bewustzijn. Als Mathilde wakker wordt, ligt ze
    in het bed van Bungo Fairchild, in een wereld die
    ze alleen maar kent uit verhalen... De Shire.
    Status: moet nog beginnen
    Verwachtte begindatum: 20 Februari
    Leeftijdskeuring: Alle Leeftijden.
    wellicht later 12+ of zelfs 16+ hoofdstukken.
    NB: dit is mijn eerste verhaal op Quizlet!


    There's room for a little more...

    Titel: Darkness beckons
    Auteur: ik?
    Samenvatting: -
    Status: lopend
    Leeftijdskeuring: alle leeftijden denk ik :)
    Extra opmerking: ik schrijf heel onregelmatig :/
    Link:
    http://www.quizlet.nl/stories/133277/darkness-beckonsfeat-the-hobbit/


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Titel: Elenath • The Hobbit
    Auteur: Lanthir
    Samenvatting:

    Elke elf kent wel de legende van de ster Alcarinquë. De Alcarinquë was een van de eerste sterren die de hemel verlichtte en was ook meteen de helderste. In vele belangrijke verhalen uit het verre verleden kwam wel een keer deze belangrijke ster voor. De ster was vernoemd naar hoe elke elf deze ster zag, 'de glorieuze'.

    Dit is echter niet waar deze legende en tevens dit verhaal begint, die begint vele jaren later, in het jaar 450, Eerste Era.

    Het is precies middernacht wanneer het helderste licht van Middle Earth plotseling verdwijnt. De heldere ster Alcarinquë was verdwenen. In een aantal verhalen wordt er door elfen verteld dat de ster niet verdween, maar 'viel'. Deze verhalen waren echter te onwerkelijk,dat er nauwelijks aan werd gedacht.
    De rouw van de elfen om de mooiste ster van het hele hemelrijk van Arda was groot. Hun kreten klonken tot diep in de zwarte nacht. Vele andere sterren waren verdwenen en als zelfs Alcarinquë op de vlucht sloeg, zag hun toekomst er niet erg gelukkig uit.
    Als de ochtend komt, gebeurt er een verschijnsel dat nog geen enkel levend wezen ooit had waargenomen. Een grote vuurbal wierp zijn eerste stralen op Middle Earth en werkte zich verder omhoog wanneer de dag vorderde. De inwoners van Middle Earth waren angstig, angstig voor het grote kwaad waar Alcarinquë voor was gevlucht. Zij baden tot het geen waar ze in geloofden; goden, sterren. Toen de grote vuurbal helemaal hoog aan de hemel stond, stond iedereen in Middle Earth klaar om te strijden tegen het grote kwaad dat zich in het hemelrijk had gevestigd en dat gemoedelijk zijn intrek in Middle Earth zou nemen. Maar toen de vuurbal om zijn hoogst stond, gebeurde er niks en langzaam liet hij zich weer vallen. Dagen gingen voorbij dat deze vuurbal zich een weg omhoog klom en het land van Middle Earth verlichtte. Pas na enkele maanden kwam het besef dat deze vuurbal, ookwel Zon genoemd, niets kwaad in zin had. Hij zorgte voor licht, meer groei van planten, vrolijkheid en nog veel meer. Zo begonnen 'De jaren van de zon' welk nog steeds bezig zijn.

    Ondanks de grote triomf van de enorme lichtbron wordt dit jaar onder de elven ten treure herdacht. Het jaar waarin de ster Alcarinquë zichzelf opofferde voor de zon.

    Wat de elfen echter niet weten, is dat de verhalen over de 'vallende Alcarinquë' helemaal geen onzin waren. Toen om middernacht het licht in het hemelrijk doofde, viel het licht in een soort bol naar Middle Earth. De ster zelf bleef, maar zijn levenskracht werd naar de aarde gestuurd. Toen de levenskracht de aarde raakte, veranderde het bol licht naar de vorm van een levend wezen, een elfenmeisje.

    Status (moet nog beginnen/lopend/gepauzeerd/afgelopen): Lopend
    Leeftijdskeuring: 12+
    Link: Elenath • The Hobbit


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    | Even een snel berichtje om te laten weten dat het verhaal 'Daarheen en nooit meer Terug' begonnen is. |



    [ bericht aangepast op 18 feb 2014 - 9:01 ]


    There's room for a little more...

    Telt DIT ook mee?
    Zo ja, dan heb ik in de spoiler alle informatie gezet (:


    Titel: Languages of Middle Earth
    Auteur: Lanthir
    Samenvatting: In deze story leer je van hoe je je voor moet stellen in het Elvish(taal van de elven) tot je eigen naam schrijven in het Khuzdul(taal van de dwergen). Verder krijg je soms ook stukjes van de Black Speech(taal van Mordor), Westron(gemeenschappelijke taal van Middle Earth), Moon Runes en Rohirric(taal van Rohan).

    Toch zal ik me het meest richten op het Elvish. Dit omdat Tolkien deze taal helemaal uitgebreid heeft. Het heeft zelfs een eigen grammatica!
    In het begin zal je dus nauwelijks een andere taal zien, omdat ik zelf ook bezig ben om het te leren.

    Status (moet nog beginnen/lopend/gepauzeerd/afgelopen): Lopend
    Leeftijdskeuring: Alle leeftijden
    Link: http://www.quizlet.nl/stories/132267/languages-of-middle-earth/


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Welja, ik zet hem er gewoon bij. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Titel:The return of the Silmarlion
    Auteur: Fëanor
    Samenvatting:
    Fëanor doolt al eeuwen in de hal van Mandos, de valar van wie de hallen van wachten zijn waar zij die sterven heen gaan. Maar op een dag krijgt hij te horen dat hij de hallen mag verlaten om samen met zijn zeven zoons en de mensen Túrin en zijn vrouw/zus Niënor Níniel, wiens leven was vervloekt door Morgoth, de duistere heerser.
    Hun gezelschap word naar het huis van Angel gebracht, die over ze moet waken en Túrin en Fëanor met zijn zonen moet helpen om hun gedrag te veranderen. Want hun slechte gedrag en daden was uiteindelijk hun dood geworden.
    Angel heeft een baan in de Sterfelijke Wereld. Ze werkt bij de CSI in Las Vegas, waar ze zo veel mogelijk is. Ze woont samen met haar man en kinderen in een groot landhuis op een reusachtig terrein. Angel is al twee maanden zwanger wanneer Niënor, Túrin en Fëanor met zijn zonen aankloppen.
    Maar geen van de zonen wil iets te maken hebben met Angel en haar kinderen omdat ze een afstammeling zou zijn van de gevreesde en vervloekte Morgoth. Alleen Maedhros, Maglor en Niënor geven haar een kans. Dan blijkt Niënor tijdens haar verblijf zwanger te zijn van het kind dat zij samen met haar broer Túrin had verwekt ten tijde van haar verblijf in Brethil.
    Vele ruzies volgen, maar worden bijgelegd wanneer de buiten wereld van hun bestaan af weet en ze in een race tegen de klok moeten proberen om hun leven weer in de schaduwen te krijgen in plaats van in de spotlights.
    Status (moet nog beginnen/lopend/gepauzeerd/afgelopen): Lopend
    Leeftijdskeuring: 12+
    Link http://www.quizlet.nl/stories/133479/the-return-of-the-silmarlion/

    [ bericht aangepast op 11 maart 2014 - 21:21 ]


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    eJove schreef:
    Titel: Darkness beckons
    Auteur: ik?
    Samenvatting: -
    Status: lopend
    Leeftijdskeuring: alle leeftijden denk ik :)
    Extra opmerking: ik schrijf heel onregelmatig :/
    Link:
    http://www.quizlet.nl/stories/133277/darkness-beckonsfeat-the-hobbit/


    Ik heb nu een samenvatting en een cover, zou dit nog aangepast kunnen worden?

    *Samenvatting:
    Je hebt twee soorten halfelfen in Midden-Aarde. Je hebt de gerespecteerden, degenen die kunnen kiezen tussen de eeuwigheid en een sterfelijk bestaan, en je hebt degenen die gedoemd zijn om tot in de eeuwigheid in hun schande te leven.
    Aya Faënonighean behoort tot de tweede soort.
    Als de dochter van een laaggevallen elfenvrouwe en een mens met koninklijk bloed waar ze zelf de naam niet van kent, heeft ze nooit een schijn van kans gehad om door het elfenras geaccepteerd te worden.
    Als haar laatste houvast aan de vreugde van het leven verdwijnt, besluit Aya dat het genoeg geweest is. Ze zal wegtrekken van de Grijze Havens en elders haar geluk, haar thuis, zoeken.
    Vele mijlen verder, na een confrontatie met een duister wezen, stuit ze op een groep reizende dwergen, die eigenlijk precies hetzelfde willen als zij...

    *Cover:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Aangepast!


    Every villain is a hero in his own mind.

    titel: The orphan girl "The hobbit"
    Auteur:Glorfindel
    Samenvatting: Toen Lydia, Girion's vrouw Dale ontvluchte vond ze een klein elfenmeisje en nam haar mee naar Esgaroth. Niet veel later beviel ze van een zoon, Bard. Het elfenmeisje, dat ze Helena noemde en Bard groeiden samen op. Wanneer Helena meegaat met Bard op de boot, worden ze aangevallen door orks. Helena ontsnapt en rijst alleen door de wereld. Totdat ze een tovenaar ontmoet.
    Status: lopend
    Leeftijdskeuring: AL
    Link: http://www.quizlet.nl/stories/135850/the-orphan-girl-quotthe-hobbitquot/


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Hij staat erbij! (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Titel: Ithil • The Hobbit
    Auteur: Asfaloth
    Samenvatting:

    Mar i lû?
    Mar i lû i híla-ithil?
    Mar i lû i hílon?

    - Alessë Telrúyn


    Status (moet nog beginnen/lopend/gepauzeerd/afgelopen): Lopend
    Leeftijdskeuring: 12+


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]



    Titel: Daarheen en weer terug | Hobbit

    Auteur: Hohenheim

    Samenvatting:
    Amsterdam, die grote stad, is gebouwd op palen en als hij dan eens om zou vallen, wie zal dat dan betalen?


    Gandalf heeft de dwergen en Bilbo opgetrommeld om een queeste te ondernemen en Smaug te verslaan. Moedig gaan ze op weg, maar wat ze niet verwachtten, was dat de hobbit in hun gezelschap meer kunstjes kan dan alleen inbreken, ook al heeft hij dat zelf nog niet in de gaten.
    Ze belanden in een vreemde wereld, met weinig bomen, rokende voertuigen en hoge gebouwen op stenen wegen. Het reisgezelschap zit samen met hun pony’s vast in een mysterieuze wereld. Of is er een weg terug en wie gaat hen helpen?


    Heel ver benee’ het water koud,
    Naar grachten diep en huizen oud,
    Moeten wij gaan eer dag breekt aan,
    Op zoek naar betoverd goud

    Menige spreuk met toverkracht
    En een rink’lende hamerslag
    Brachten hen daar met diepe kracht
    Diep in de stad, waar het duister wacht

    Status: in ontwikkeling

    Leeftijd: 12+

    Link: http://www.quizlet.nl/stories/137307/daarheen-en-weer-terug--hobbit/


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik en Nola zijn ook een verhaal gestart:



    Tietel: Darkness returns
    Auteur: Nola en Hobbitaap
    Samenvatting:
    Morgan Attorney is ingedeeld in onverschrokkenheid. Ze leert vechten. Als ze op een dag een gang vind waar niemand vanaf weet gaat ze daar in. Ze vind een stel boeken, oude boeken van voor de oorlog die niemand van nu kent. Ze gaat de boeken lezen en raakt al snel verdiept in de verhalen. Het zijn verhalen over een wereld, waar bovennatuurlijke wezens leven en slechte machten zijn. Middle-earth. De verhalen over die wereld eindigen goed, de kwade macht is verslagen.
    Als ze op een dag buiten de muur is weten te komen staat er een verlaten huis. Als ze de deur open doet en naar binnen loopt verdwijnt ze van deze wereld. En verschijnt ze in een wereld waar bovennatuurlijke wezens leven en slechte machten zijn. Wat er daar gebeurd is niet volgens het boek. Een nieuwe kwade kracht is verschenen, de de hele wereld wil verduisteren.
    Status: lopend
    Leeftijdskeuring: Al


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...



    Titel: Dúath
    Auteur: Faelain
    Samenvatting:

    "Oh, Mithrandir! 
    Ere' dúath pôl maetho dúath,
    ianann rîtha iotheri!"
    - Elrond Peredhel

    Status (moet nog beginnen/lopend/gepauzeerd/afgelopen): Lopend
    Leeftijdskeuring: +12
    Extra: gaat van start op 26 juli. Het is ook een soort van vervolg op Darkness Beckons, maar de verhalen zijn onafhankelijk van elkaar te lezen
    Link:
    http://www.quizlet.nl/stories/136424/duath--lord-of-the-rings/

    En nog een kleine aanpassing voor Darkness Beckons:
    Status: Afgelopen


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."