• Een halfnaakte zwarte kannibaal met kroeshaar, dikke lippen en een lepel door zijn neus is al 25 jaar het gezicht van de Efteling-attractie Monsieur Cannibale. Wij lachen er smakelijk om, maar politiek correcte Amerikanen vinden het afschuwelijk. Hoge piefen van de gerenommeerde krant The Wall Street Journal, die onlangs een bezoek aan de Efteling brachten, spreken schande van het 'discriminerende tafereel'. "De manier waarop negers worden geportretteerd in de Efteling is walgelijk", schrijft een reporter over de poppen. "De attractie Monsieur Cannibale is een bizarre verheerlijking van de racistische VOC-tijd. Onbegrijpelijk." De bemoeizuchtige Amerikanen hebben dan ook één dringend advies voor hun reizende landgenoten: loop met een grote boog om meneer de kannibaal heen. Hoe lang komt de Efteling hier nog mee weg?

    Bron: loopings.nl

    ===========
    Dit maakt me echt kwaad. Deze attractie bestaal al JAREN! En nu beginnen ze te klagen. ONGELOFELIJK!!!

    ===========

    De Amerikaanse journaliste die beweert dat de Efteling een racistisch pretpark is, wordt met de dood bedreigd. "Ik heb vandaag mijn eerste doodsbedreiging ontvangen", onthult ze zelf op Twitter. "Geloof het of niet, maar het had te maken met mijn artikel over een sprookjespark." Na haar publicatie over de vermeende racistische kanten van de Efteling, kreeg Gisela Williams van The Wall Street Journal duizenden boze Nederlanders over zich heen. Monsieur Cannibale noemde ze een racistische verwijzing naar ons slavernijverleden. Bij veel Nederlanders sloegen toen alle stoppen door. De Efteling reageerde vlijmscherp door te stellen dat de zwarte kannibaal slechts een onschuldig karikatuur uit een verhaal moet voorstellen. "Wij denken ook niet dat alle stiefmoeders slechte mensen zijn, of dat alle mensen met obesitas veel papier eten."

    Bron: loopings.nl

    ============

    Doodsbedreigingen gaan er misschien net over.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 9:36 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    What de fuck. :'D
    Zwarte piet moet weg en nu dit gezeik weer. Die lui hebben geen leven.

    En daar gaan we weer. Ik begin zo langzamerhand echt een hekel te krijgen aan die ongeldige beweringen dat iets discriminerend of racistisch is.
    Het verbaast me trouwens niks dat dit alweer iets van de Amerikanen is.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 15:56 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    ...
    Wat hebben wij in vredesnaam mis gedaan? Eerst die pieten en nu dit.
    En sinds wanneer is de wil van de Amerikanen als een wet voor Nederland? Ik wil wedden dat er véél meer NL'ers naar de Efteling komen dan Amerikanen.
    Echt, belachelijk.


    Deep inside, I've never felt alive

    Hij wordt nog niet aangepast wil ik wel vermelden.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Goh, verbaasd me niets. Wat hebben die Amerikanen toch met negers? De zwarte piet zou verboden moeten worden, de zwarte drop(snoep?) en nu dit. Wauw. Ze zijn goed op dreef :').


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het is niet dat de omzet van de Efteling achteruit gaat door een paar achterlijke Amerikanen die niet op komen duiken, dus als je iets racistisch vindt, blijf er dan bij weg. Het is wel alsof heel Nederland en zijn tradities en gelegenheden verdwijnt doordat een paar sukkels het nodig vinden om zich daarmee te bemoeien. Blijf maar gewoon bij het nieuws en de cultuur in je thuisland, daar gebeuren al genoeg spannende dingen.

    Ik heb niet genoeg handen en voorhoofden om dit in een facepalm uit te drukken. Stop liever mijn hoofd gelijk in de blender. Zucht.


    Searching heavens for another earth

    Eerst Zwarte Piet, nu dit? Het duurt niet lang of alle zwarte mensen moeten doodgeschoten worden. Het zijn KINDEREN voor wie de attractie bedoeld is en die hebben het niet eens door.


    Some people are art and do art at the same time

    Alsof de meeste mensen die naar de Efteling gaan daar opletten en zich daar aan storen. Eerst Zwarte Piet en nu dit, vind het een beetje raar dat ze er nu pas mee komen aangezien die attractie al 25 jaar bestaat. Ze hadden moeten komen klagen toen hij er net stond.


    Physics is awesome

    Hahahaaaa, daar had ik nooit zo over nagedacht. Ja dit is best racistisch, maar het feit dat er na 25 jaar pas klachten komen.. Tja, dat is nu toch wel laat, niet?


    Let the Night embrace you

    Jinxed schreef:
    Hahahaaaa, daar had ik nooit zo over nagedacht. Ja dit is best racistisch, maar het feit dat er na 25 jaar pas klachten komen.. Tja, dat is nu toch wel laat, niet?


    Dit. Wel een beetje laat inderdaad.
    Maar ach, mensen willen graag klaagvoer. De Amerikanen hebben wel een punt, maar aan de andere kant is het ook gevoelig.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 16:39 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik weiger de mening van een volk dat honderden jaren lang zwarten als slaven heeft gebruikt, hen daarna als minderwaardig zag (segregatie) en zelfs nu nog zwarten of mensen met een donkerdere huidskleur met een scheef oog bekijkt, te accepteren of zelfs maar serieus te nemen.


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Oh dear, gaan we weer zeiken?


    16 - 09 - '17

    Hahaha en dat vertellen de Amerikanen ons?
    Hahahahaha sorry maar dat neem ik niet serieus.
    Hahaha.


    Life is hard and then we die

    Ik snap eigenlijk wel vanwaar ze komen, maar ik ben waarschijnlijk weer raar. Ik kan me best voorstellen dat een bende Belgen commentaar zouden geven als er ergens in Nederland een attractie zou zijn dat te maken heeft met domme Belgen. Hetzelfde als er in België een attractie zou zijn die Nederlanders belachelijk maakt.

    Maar los daarvan vind ik het gek dat de Amerikanen commentaar gaan komen leveren op zoiets. Vind ik nogal hypocriet gedoe voor een volk dat nog niet zolang geleden zwarten als slaven gebruikte.


    Take me to wonderland

    Endorphin schreef:
    Ik snap eigenlijk wel vanwaar ze komen, maar ik ben waarschijnlijk weer raar. Ik kan me best voorstellen dat een bende Belgen commentaar zouden geven als er ergens in Nederland een attractie zou zijn dat te maken heeft met domme Belgen. Hetzelfde als er in België een attractie zou zijn die Nederlanders belachelijk maakt.

    Maar los daarvan vind ik het gek dat de Amerikanen commentaar gaan komen leveren op zoiets. Vind ik nogal hypocriet gedoe voor een volk dat nog niet zolang geleden zwarten als slaven gebruikte.


    Dat eerste klopt idd wel, maar soms zoeken ze best ver naar dingen om over te gaan klagen. Net zoals bij Zwarte Piet. Ik vind dat het de laatste tijd erg ver gaat met alles. Volgens mij zijn de meeste kannibalen van vroeger ook gewoon bruin enz, dusja.


    16 - 09 - '17