Jafar schreef:
Haha, mijn dyslexie is ook pas in de vierde ontdekt, hoewel mijn leraar Duits in de tweede en derde het meteen doorhad. Ik heb gewoon heel veel handigheidjes om het te verbergen denk ik. Ik ben ook voornamelijk gewoon trager en kan bijvoorbeeld woordjes heel moeilijk automatiseren. Bewegingen kan ik wel automatiseren, maar dit gaat ook langzamer dan bij de meeste mensen (ja, dat hoort ook bij dyslexie). Verder ben ik wel goed in het onthouden van "logische" regels, dus werkwoord spelling is geen probleem en mijn talenten op school liggen meer bij vakken als Biologie en Natuurkunde. Ik kan Duits en Frans totaal niet, aangezien ik dus geen woordjes kan leren. Dit maakt dat ik wel goed ben in Latijn, waarbij je een woordenboek mag gebruiken. Ik heb het dus vooral met tijd en woordjes automatiseren. Best vaag eigenlijk, maar ik ben blij te weten dat het niet dom was en gewoon niet zo snel kon lezen, omdat ik een "handicap" had.
Ik ben alleen slecht in snelheid van woorden lezen.
De rest is totaal geen probleem voor mij.
Wanneer ik leer kan ik wel Frans en Engels, haal ik vaak een 7 aan een 9 voor beide vakken.
Alleen is mijn probleem met werkwoord spelling te danken aan dat ik het voor het eerst pas kreeg in groep 8(een jaar later dan de rest van mijn toenmalige klas)en dan nog wel van een irritante juf.
Dus snapte ik het pas sinds vorig jaar echt.
En ik ben ook geen talenknobbel ook niet met de taal die nooit word gesproken.
Daarmee bedoel ik dat in Nederland het echte Nederlands kan, iedereen heeft wel een accent waardoor het wat extra heeft, dat is niet slecht bedoeld alleen is het overal anders, ga maar na.
Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)