• Daisy vindt zichzelf te dik. Haar vriendinnen vermaken zich al wekenlang met hun vriendjes in de zon, terwijl zij haar dagen op bed en voor de televisie doorbrengt. Niemand lijkt geïnteresseerd in haar, tot haar tante, die kanker heeft overleefd en met wie ze nauwelijks contact heeft, opeens belt. Ze woont bij zee en nodigt Daisy uit om de rest van de vakantie naar haar toe te komen. Maar waarom eigenlijk?


    Inleiding:
    Ik vond mezelf pas mooi toen ik mijn tante zag. Ze had kanker. Mijn ouders hadden me eigenlijk niet willen meenemen naar het ziekenhuis, maar ze hadden geen keuze. Diverse chemokuren waren niet aangeslagen. Als deze kuur niet werkte, zou mijn tante sterven.
    ‘Het is wel eng, Daisy,’ had mijn moeder me gewaarschuwd.
    ‘Hoe eng?’
    ‘Ze is… veranderd.’
    ‘Hoe ziet ze er dan uit?’
    ‘Als een levend lijk,’ fluisterde mijn moeder zonder me aan te kijken.
    Mijn tante was kaal. Haar pruik kriebelde te veel, zei ze.
    Haar huid was strak om haar schedel gespannen, alsof hij het gemis aan haar op die manier wilde opvangen. Haar ogen waren groot en rond, zonder de lange, donkere wimpers die ik altijd had willen hebben. Vlekken ontsierden haar gezicht en sliertje kwijl hing aan haar mondhoek. Er stond een potje met vaseline naast haar bed, maar die leek haar uitgedroogde lippen niet te kunnen helpen. Haar armen en benen bestonden uit bot met een vale huid eromheen.
    Ja, vergeleken met haar was ik mooi.


    Het zou leuk zijn als je Beauty and the Death zou willen lezen en tips en feedback zijn altijd welkom!

    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 21:17 ]


    Nothing tastes better than a good story

    Had je moeite bij de keuze van de voornaam van je personage, haha? Er staat namelijk de ene keer 'Daisy' en daarna 'Denise'. (:


    everything, in time

    Nee, dat hoort bij het verhaal. :')

    Maar inderdaad niet in de samenvatting hahaha

    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 21:17 ]


    Nothing tastes better than a good story

    RealWriter schreef:
    Nee, dat hoort bij het verhaal. :')

    Maar inderdaad niet in de samenvatting hahaha


    Hahaha, spoiler alert! Moet ik het bij mijn reactie weghalen of zo? ;o


    everything, in time

    Laat maar staan hoor, zo'n groot punt is die naam niet. :')


    Nothing tastes better than a good story

    De eerste twaalf stukjes staan er inmiddels op. :)


    Nothing tastes better than a good story

    Er staan nog vijf nieuwe stukjes op. Dat was alles wat ik had, dus vanaf nu zal er één stukje per dag bijkomen. ^^


    Nothing tastes better than a good story