Dit vind ik echt een moeilijke stelling. In feite ben ik het eigenlijk wel met Square eens.
Square schreef:
Wat een ontzettend lange titel. :'D
OT: Oneens. Natuurlijk blijft een beest altijd een beest en in sommige gevallen is het zelfs de fout van de mens als hij wordt aangevallen, maar als het echt om een agressief dier gaat is er soms gewoon geen andere optie. Het is te gevaarlijk om zo'n dier te houden en hem zomaar in het wild uitzetten gaat ook niet, dus lijkt het me in zo'n geval juist meer humaan om hem te laten inslapen dan hem voor de rest van zijn dagen in een geïsoleerd hokje te stoppen waar hij alleen maar gekker en gekker wordt. De enige manier om dit soort problemen echt op te lossen zou zijn door gewoon helemaal geen dieren meer te houden in dierentuinen, maar dat is ook niet iets wat binnenkort werkelijkheid zal worden.
Toch ben ook in zekere zin eens, aangezien mensen dieren in verschrikkelijke kleine hokjes stoppen, om daarna te verwachten dat ze gezellig pootjes gaan geven.
Creator schreef:
Eens. Die dieren hebben geen keuze waar ze terecht komen. Misschien worden ze wel gek daar in zo'n hok en alsmaar mensen voor het raam/hek staan kijken. En sowieso je maakt ook geen mensen af die je opeens gaat slaan/stompen?
Daarom ben ik het ook hiermee eens. Dierentuinen zouden wel mogen blijven bestaan, denk ik, als ze meer zouden worden ingericht als een safaripark. Dat lijkt me beter voor de dieren, aangezien dan hun gebruiken en 'dierlijkheid' niet wordt afgeleerd, en zo niet meer kunnen overleven in het wild.
[ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 15:28 ]
Tijd voor koffie.