• Ik ben een meisje van binnenkort 18 jaar en wil aanstaande zomer gezien de omstandigheden graag alleen op vakantie.
    (Dus echt alleen: zonder ouders of ander gezelschap).

    Maar het probleem is dat ik niet weet wat en hoe.
    Heeft iemand dus ervaring met alleen reizen, wat kun je het best doen, zijn er goede reisorganisaties, hoe kan je zoiets het beste aanpakken?

    Het land maakt me niet zoveel uit, zolang het maar warm is.
    Verder heb ik dus geen zin in alleen strand en zuipen, maar wil ook wat avontuurlijks/actiefs doen.
    (Natuurlijk allemaal het liefst zo goedkoop mogelijk).

    Hoop dat iemand ooit zoiets heeft gedaan, en zijn ervaringen kan delen / tips geven :)

    Je beschrijving komt niet zo erg overeen met goedkoop. Verder snap ik niet waarom je echt alleen alleen wil zijn. Ik zou een vriend meenemen, wat heb je eraan om alleen te eten en slapen en rondlopen?

    Misschien Spanje, Italië, Griekenland of Turkije, veel te zien, de gewone organisaties zijn wel betrouwbaar.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ikzelf heb zoiets nog nooit gedaan. Alleen mijn tante die gaat wel altijd weg met zo'n reisgezelschap. Maar dan is wel alles precies helemaal uitgestippeld wat je gaat doen en alles. Maar wat voor iets wil je eigenlijk precies? Wil je op een camping in een hotel of een B&B of iets anders. En wil je echt helemaal alleen of ook met een gezelschap?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Tja, ik denk dat je dan het beste een citytrip moet gaan boeken die compleet verzorgd is. Ik raad sowieso Rome af, want het is daar in de zomer stikheet. Het is niet voor niets dat rijke Romeinen vroeger de stad uittrokken naar hun vila's op hun koele platte land, want in de stad stikte je de moord. Ik weet ook niet of Athene goed te doen is, maar je zou wel eilanden kunnen bezoeken door te zwemmen; lekker koel maar wel lekker weer.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Cresseyde schreef:
    Je beschrijving komt niet zo erg overeen met goedkoop. Verder snap ik niet waarom je echt alleen alleen wil zijn. Ik zou een vriend meenemen, wat heb je eraan om alleen te eten en slapen en rondlopen?

    Misschien Spanje, Italië, Griekenland of Turkije, veel te zien, de gewone organisaties zijn wel betrouwbaar.

    Als je alleen reist sta je meer open voor anderen mensen en leer je jezelf beter kennen. Ik weet niet of ik het zou kunnen, maar ik vind het knap dat OP dat wel gaat doen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nou ik was eens twee dagen alleen op vakantie en ik stoorde me aan jongens die met me begonnen te praten omdat ze dachten dat ze een kans maakten omdat ik alleen was :'D Vond het niet zo leuk eigenlijk :'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik ga waarschijnlijk 4 weken alleen naar het buitenland, maar ik ga eigenlijk vooral om Spaans te leren. Dus 4 of 5 ochtenden in de week Spaanse les en voor de rest geen idee haha. Als het goed is, kom ik dan met leeftijdsgenoten in een appartement en dan zie ik wel wat ik allemaal ga doen.

    In zuid Zwitserland kan het ook erg lekker warm zijn, zonder dat het verstikkend is. Je zou daar kunnen kamperen en/of rond reizen tussen berghutten & B&B's, maar echt alleen hoog in de bergen is niet aan te raden voor de veiligheid. Het kan natuurlijk wel als je meer ervaring hebt..

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 17:15 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Tomas schreef:
    Ik ga waarschijnlijk 4 weken alleen naar het buitenland, maar ik ga eigenlijk vooral om Spaans te leren. Dus 4 of 5 ochtenden in de week Spaanse les en voor de rest geen idee haha. Als het goed is, kom ik dan met leeftijdsgenoten in een appartement en dan zie ik wel wat ik allemaal ga doen.


    Ga je met een bepaalde organisatie ofzo? Zoiets als jij gaat doen, lijkt me wel leuk, maar ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken.


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Deze zomer ben ik met een paar vrienden naar Praag geweest.
    Het was er ontzettend warm en het is natuurlijk ook een prachtige stad.
    We verbleven in een hostel en dat raad ik je ten zeerste aan omdat er een informele sfeer hangt
    en mensen spontaan tegen elkaar beginnen te praten.


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Ik ben van plan om dit jaar alleen een maand naar Amerika te gaan. Ik ben nog maar 16, maar ik heb (vage) familie daar waar ik bij kan blijven. En om mijn nicht voor het eerst écht te kunnen zien in plaats van op skype, dat lijkt me ook geweldig. Maar ik wil er vooral heel voor mezelf, want ik irriteer me altijd dood aan anderen en ik wil later gaan studeren in Amerika, dus ik ben ook al van plan dan te gaan kijken ^^

    Ik ben afgelopen jaar alleen naar Griekenland geweest. Twee weken een schrijfretraite gedaan. Zat er dus wel met andere mensen die eensgezind waren, maar kende niemand. Eerste week was gewoon helemaal vrij en tijdens de tweede week een workshop gehad van Pauline Slot.

    Er werd gewoon gekookt, dus daar hoefde ik me niet druk om te maken. Er waren wel dingen die vast stonden qua indeling (ontbijt, lunch en avondeten en zo) maar voor de rest was je vrij om te doen wat je wil (:

    Zarautz schreef:
    (...)

    Ga je met een bepaalde organisatie ofzo? Zoiets als jij gaat doen, lijkt me wel leuk, maar ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken.


    Jep, kijk eens op deze site: www.studytravel.nl.
    Daar staan alle talen die je kunt doen en bestemmingen waar je heen kunt op en ook alle opties om daar te verblijven. Ook kan je een gids aanvragen met alle opties erin of een infodag bijwonen (ga ik deze of volgende maand ook doen). Een vriendin van mij is met deze organisatie 5 maanden naar het buitenland geweest en heeft een super ervaring gehad.