En nu we toch hier zijn, Moriarty wederkering. Persoonlijk vond ik het goed bedacht wat in de link stond, maar ik ben het er niet mee eens. Ik vind het niet echt passen. Moriarty heeft ter plaatsen een paar scherpen opmerkingen die alleen hij kan maken. Hier suggereren ze echter dat er een fout is gemaakt in de opname, of dat het Moriarty niet is. However, dit filmpje laat werkelijk zien dat hij links is en dat het dus wél klopt allemaal. Het ís Moriarty op het dak, net zoals het Sherlock is die ook van het dak springt. Moriarty en Sherlock zijn gewoon té slim voor elkaar, want het is onmogelijk dat Morairty niet door heeft dat Sherlock speelt alsof hij verslagen is. Moriarty heeft dat wel door, maar wil Sherlock pakken door zichzelf 'te vermoorden' voor zijn ogen. Het punt is, Moriarty zou zichzelf nooit vermoorden voor Sherlock. Hij zou ver gaan om Sherlock te treiteren of in dit geval hem ergens tot aan te zetten, maar hij zou zichzelf nooit vermoorden. Sherlock kon alleen maar raden dat hij zelfmoord zou gaan moeten plegen, Morairty wist van te voren dat dat nodig was om Sherlock daaraan toe te zetten. Daarnaast, als hij zich door zijn mond had geschoten, was hij werkelijk dood geweest, dus er is geen slimme manier om te vallen, buiten shock te blijven etc. Bovendien -dit is mijn eigen inzicht- als hij zich door zijn mond had geschoten, was er wel bloed in zijn mond terecht gekomen en had hij braakreflexen gehad om niet te stikken, tenzij hij al 'dood' was toen hij de grond raakte, op welk punt het bloed in zijn keel komt.
Bovendien is er nog deze clou: Hij zegt zelf, als Sherlock het dak op komt. 'Boring is it, staying alive.'
Tenzij die journaliste natuurlijk Moriarty is, maar dan ben ik erg teleurgesteld.
[ bericht aangepast op 15 jan 2014 - 14:10 ]
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt