• Titel: Duizenden gangen.
    Genre: Sci-Fi.




    Het is het jaar 3268. Vijf meisjes en jongens worden op een klaarlichte dag van de straat af geplukt. De hel breekt los. Waar zijn ze? Wat is er met ze gebeurd? Een week later begint er een nieuw programma op de televisie; The maze of Holland. De jongeren moeten verschillende opdrachten doen in de duizenden gangen, zodat er uiteindelijk één winnaar overblijft.

    Er leven monsters in het doolhof, waar de jongeren zich niet tegen kunnen beschermen. Ze hebben geen wapens, alleen de spullen die ze bij zich hadden toen ze meegenomen werden. Als ze tegen de struiken aankomen, worden ze vastgegrepen door de takken en de duisternis in gesleurd, een zekere dood tegemoet. Het is al snel een sensatie en er worden al gauw nieuwe regels opgesteld: het publiek mag stemmen op wie de volgende is die dood gaat. Mensen blijven van hun werk thuis om het te kijken, geen seconde te missen. Ze willen weten wie er de uiteindelijke winnaar is en wat het doolhof hun nog meer te bieden heeft. Ze mogen ideeën insturen en het idee van de winnaar wordt in werkelijkheid gebracht. De Spelmakers kunnen alles besturen met hun computers en creëren wat zij willen.



    *Doet mee aan SOTY 2014.
    *Geschreven door
    *Cover gemaakt door Tukkosopher
    *Genre: Sci-Fi, thriller, avontuur.



    De proloog staat al online.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2016 - 7:08 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Geweldig spannend plot, maar het is niet echt iets voor mij, heb ik zo het idee.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    Geweldig spannend plot, maar het is niet echt iets voor mij, heb ik zo het idee.


    Dat kan. :)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Lijkt enorm spannend. Love it.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 20:59 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Klinkt heel spannend! Ik heb alleen één vraagje: hoe kan het dat eerst iedereen in paniek is omdat ze niet weten waar de jongeren zijn -tenminste, dat neem ik aan als ik de eerste zinnen lees van je 'blurb'- en dat daarna iedereen thuisblijft om te kijken hoe ze één voor één doodgaan? =)
    (Gewoon een puntje, ik zie dat het verhaal zich in de toekomst afspeelt, dus ik heb geen idee hoe de samenleving in je verhaal in elkaar steekt, maar ik vind het maf omdat ze eerst bezorgd zijn en het dan leuk vinden. Verder echt top. ^^)


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Melian schreef:
    Klinkt heel spannend! Ik heb alleen één vraagje: hoe kan het dat eerst iedereen in paniek is omdat ze niet weten waar de jongeren zijn -tenminste, dat neem ik aan als ik de eerste zinnen lees van je 'blurb'- en dat daarna iedereen thuisblijft om te kijken hoe ze één voor één doodgaan? =)
    (Gewoon een puntje, ik zie dat het verhaal zich in de toekomst afspeelt, dus ik heb geen idee hoe de samenleving in je verhaal in elkaar steekt, maar ik vind het maf omdat ze eerst bezorgd zijn en het dan leuk vinden. Verder echt top. ^^)


    Dat is het mooie ervan. Eerst zijn ze in paniek omdat er tien tieners op 1 dag verdwenen zijn, werken samen om ze terug te vinden. Tot dat dat programna op tv komt. De mensen zijn opzoek naar vermaak, in welke vorm dan ook. Het houdt ze in spanning en uit hun saaie leventje.
    Je moet het kijken als Hollands got talent. Mensen stemmen op een persoon die ze willen laten winnen, zodat die in dit geval in leven blijft, tot de volgende rondes. Er komen in totaal vijf rondes, twee kennismakingsrondes, twee halve finales en de finaleronde. Vanaf de halve finale kunnen ze stemmen, omdat ze dan de personen 'kennen'. Ze leven met hun leed mee, zijn blij als ze een opdracht halen. Het maakt de mensen gek, drijft ze bijna tot waanzin. Daarom gaan stemmen op andere personen zodat hun favoriete persoon in leven blijft.

    Ik hoop het zo een beetje te kunnen uitleggen, voor vragen mag je me altijd een gb o.i.d sruren.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik vind het een beetje op THG lijken, maar het lijkt me alsnog een heel gaaf verhaal ^^


    'The best way to predict the future is to create it'.