• Hee, ik ben nu al met mijn studiekeuze voor volgend jaar bezig.
    Ik doe momenteel personeelswerk (human resource management). Mijn bachelor is bijna ten einde en ik ben aan het twijfelen wat ik ga doen na mijn volgend semester. Ik ben aan het twijfelen tussen 2 masters en een andere bachelor. Mijn voorkeur gaat uit naar een bachelor. En ik dacht aan de bachelor rechtspraktijk.

    Hebben sommige Quizletters met deze opleiding ervaring?
    Liefst Belgische ervaringen, aangezien ik in België studeer.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Hm, dat zou al toevallig moeten lukken. Mag ik vragen wat de masters zijn?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Wow, nog een bachelor? Dat is weg veel geld om dat nog eens een paar jaar te studeren, als ik aanneem dat ik Bachelor in België ook drie jaar duurt? In ieder geval, wel goed als je dat hierna nog wil gaan doen, maar als ik jou was zou ik ook nog wel goed nadenken over een master, die zijn tegenwoordig geloof ik ook behoorlijk belangrijk. Ik heb wel vaak gehoord dat een bachelor tegenwoordig zonder master niet heel veel waard is. Geen idee in hoeverre dat waar is, maar heel veel mensen hebben dat wel tegen me gezegd omdat ik er nog niet zeker ben of ik een master ga doen :')

    Wat zijn je andere opties dan?


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Cresseyde schreef:
    Hm, dat zou al toevallig moeten lukken. Mag ik vragen wat de masters zijn?

    Blancefloer schreef:
    Wow, nog een bachelor? Dat is weg veel geld om dat nog eens een paar jaar te studeren, als ik aanneem dat ik Bachelor in België ook drie jaar duurt? In ieder geval, wel goed als je dat hierna nog wil gaan doen, maar als ik jou was zou ik ook nog wel goed nadenken over een master, die zijn tegenwoordig geloof ik ook behoorlijk belangrijk. Ik heb wel vaak gehoord dat een bachelor tegenwoordig zonder master niet heel veel waard is. Geen idee in hoeverre dat waar is, maar heel veel mensen hebben dat wel tegen me gezegd omdat ik er nog niet zeker ben of ik een master ga doen :')

    Wat zijn je andere opties dan?


    De andere opties zijn:
    - Master of Science in het overheidsmanagement en -beleid
    - Master of Science in Social Work: Personeelsmanagement
    - Gaan werken

    Maar ik ben bang dat ik een master niet aan kan. Want dan moet je eerst een schakeljaar overleven voor je de éénjarige master mag doen omdat ik een proffesionele bachelor heb.

    Dus vandaar eerder een bachelor. Maar ik zou al een aantal vrijstellingen krijgen, dus ik kan het waarschijnlijk op 2 jaar ofzo ook doen of zelfs minder als mijn stage van komend semester ook een vrijstelling oplevert voor de stage van rechtspraktijk.
    Als personeelswerker heb ik al veel rechten gehad, voornamelijk arbeidsrecht en ik zou daar sowieso wel vrijstellingen voor krijgen en ook voor andere bepaalde rechtsvakken.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury