• Met toestemming van Yoda begin ik hierbij een schrijfwedstrijd!

    Beste Marjannee,

    hierbij heb je toestemming om te beginnen met je schrijfwedstrijd! Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes,
    Yoda


    Het idee:
    Mijn idee is om een verhalenwedstrijd te maken die voor iedere persoon een andere opdracht inhoudt. De eerste ronde is een hele vrije ronde, waarin de geboortedatum van de deelnemers enkele eisen van het verhaal stelt (zie hieronder). Er is ruimte voor 9 deelnemers.
    Er zijn in totaal drie rondes, ieder met een andere, unieke eigen opdracht. Bij elke ronde krijgen de schrijvers 14 dagen om hun stuk te schrijven. Het duurt een week voordat de uitslagen bekend worden.

    Juryleden:
    - Marjannee
    - WenseKronik
    - Vuelie

    Puntentelling:
    Elk verhaal krijgt op verschillende onderdelen punten. Dit zijn de volgende onderdelen:
    - Spelling en grammatica (5 punten max.)
    - Originaliteit (5 punten max.)
    - Opbouw (5 punten max.)
    - Eindoordeel (10 punten max.)
    Als een onderdeel die wél in de opdracht stond, níet in het verhaal terugkomt, dan gaan er per gemiste onderdeel 3 punten af.

    De puntentelling werkt als volgt:
    Jurylid 1: … punten
    Jurylid 2: … punten
    Ik: … punten (x2)
    +
    … punten
    Het totaal aantal punten delen door 10 en dat is je cijfer voor het verhaal.

    De winnaar:
    Voor elke ronde geldt eenzelfde soort puntentelling. Uiteindelijk krijg je drie cijfers, het gemiddelde hiervan is het totale eindoordeel. Degene met het hoogste eindcijfer, wint en gezien ik geen credits heb om weg te geven, mag de winnaar een hoofdstuk in mijn verhaal schrijven (gratis reclame bij 50 abonnees ;)). Het is niet alles, dat weet ik, maar ja, meer heb ik helaas niet te bieden.
    Mijn verhaal

    Deelname:
    Wil jij meedoen? Zet hieronder een reactie. De eerste acht reacties nemen deel aan de wedstrijd. Wees er bewust van of je mee wilt doen of niet. Het zijn drie rondes, maar ik verwacht eigenlijk niet dat iemand in die drie rondes opgeeft. Als hij dat wel doet, wordt er geen vervanger gezocht. Je kunt het wel verpesten voor de rest, dus denk daaraan voordat je mee wilt doen.

    Deelnemers:
    - xVixncxiex
    - MarshmallowS
    - Cresseyde
    - Imagines
    - xKili
    - Valleys
    - Moriaty
    - Jafar
    - Milah

    DE EERSTE OPDRACHT
    Jaar dat je geboren bent = de hoofdkleur van het verhaal (je mag zelf weten wat je er mee doet):
    1990-1992: groen
    1993-1995: rood
    1996-1998: geel
    1999-2001: blauw

    Maand waarin je geboren bent = de tijdsduur waarin je verhaal zich gaat afspelen:
    Januari-Maart: 10 jaar
    April-Juni: 1 dag
    Juli-September: 1 week
    Oktober-December: 1 jaar

    Dag waarop je geboren bent = het hoofdthema:
    1-8: Liefde
    9-16: Moord/ontvoering
    17-24: Vriendschap
    25-31: Fantasie


    De wedstrijd start als er 9 deelnemers zijn.


    Als jullie de verhalen etc. willen bijhouden, dan kunnen jullie een abo nemen op deze story!

    De tweede opdracht

    Uitslag opdracht 1
    Beoordelingen opdracht 1 - WenseKronik.
    Beoordelingen opdracht 1 - Marjannee.

    Uitslag opdracht 2
    Beoordelingen opdracht 2 - WenseKronik.
    Beoordelingen opdracht 2 - Chocolata.
    Beoordelingen opdracht 2 - Marjannee.

    Tussenstand

    De tweede opdracht
    De derde opdracht

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 16:08 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    De derde opdracht is niet goedgekeurd. Het zou reclame zijn voor mijn story. Daarom laat ik jullie zo snel mogelijk een nieuwe derde opdracht weten. Eventueel moet ik de prijs voor de winnaar ook veranderen, dat hangt nog even van het antwoord van de moderator af.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Heb even in een moeilijkere periode gezeten, ik hoop dat er de volgende keer een beter stukje uit mijn vingers tevoorschijn komt ^^. Maar bedankt voor de commentaar, het helpt wel.


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Haha, het is zo interessant om dit te lezen. Soms best wel onverwacht (en af en toe keek ik eens raar op).


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    MarshmallowS schreef:
    Heb even in een moeilijkere periode gezeten, ik hoop dat er de volgende keer een beter stukje uit mijn vingers tevoorschijn komt ^^. Maar bedankt voor de commentaar, het helpt wel.


    Oh dat is vervelend. Ik hoop ook dat het de volgende keer beter is, komt vast wel goed! ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cresseyde schreef:
    Haha, het is zo interessant om dit te lezen. Soms best wel onverwacht (en af en toe keek ik eens raar op).


    Ik ben nu nieuwsgierig wat je zo verbaasde ^^


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Opdracht 3 staat nu écht online!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik ga me moeten uitschrijven wegens tijdgebrek. Mijn excuses, en nog veel succes aan de anderen!


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dat gaat even doorslaan worden, ik ben zo inspiratieloos...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Starkey schreef:
    Ik ga me moeten uitschrijven wegens tijdgebrek. Mijn excuses, en nog veel succes aan de anderen!


    Je hebt een maand de tijd...


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ah, ik was al bang dat ik mij zou moeten uitschrijven ivbm SE's, mondelingen en PWS presentatie, maar ik geloof dat ik dan daarna precies nog een paar dagen tijd heb om aan de opdracht te schrijven en daarna fijn aan het oefenen van examens kan beginnen ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Marjannee schreef:
    (...)

    Je hebt een maand de tijd...


    Ja, maar ik heb enorm lange dagen op school en in het weekend moet ik ofwel studeren ofwel muziekschool ofwel naar toneelvergaderingen. Ik heb gewoon echt geen tijd om aan een verhaal te denken.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Starkey schreef:
    (...)

    Ja, maar ik heb enorm lange dagen op school en in het weekend moet ik ofwel studeren ofwel muziekschool ofwel naar toneelvergaderingen. Ik heb gewoon echt geen tijd om aan een verhaal te denken.


    Jammer..


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    MarshmallowS -> Quies


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Meh, ieuws, ieuws, ieuws. Heb je een SA geschreven, besef je dat hij in de verleden tijd staat, net als alles wat je schrijft, maar niet de opdracht was. Dat wordt verkrachting.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Nou, ik ben ook maar eens begonnen, zo na de mondelingenweek en een weekend vol verjaardagen :')


    Happy Birthday my Potter!