• Met toestemming van Yoda begin ik hierbij een schrijfwedstrijd!

    Beste Marjannee,

    hierbij heb je toestemming om te beginnen met je schrijfwedstrijd! Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes,
    Yoda


    Het idee:
    Mijn idee is om een verhalenwedstrijd te maken die voor iedere persoon een andere opdracht inhoudt. De eerste ronde is een hele vrije ronde, waarin de geboortedatum van de deelnemers enkele eisen van het verhaal stelt (zie hieronder). Er is ruimte voor 9 deelnemers.
    Er zijn in totaal drie rondes, ieder met een andere, unieke eigen opdracht. Bij elke ronde krijgen de schrijvers 14 dagen om hun stuk te schrijven. Het duurt een week voordat de uitslagen bekend worden.

    Juryleden:
    - Marjannee
    - WenseKronik
    - Vuelie

    Puntentelling:
    Elk verhaal krijgt op verschillende onderdelen punten. Dit zijn de volgende onderdelen:
    - Spelling en grammatica (5 punten max.)
    - Originaliteit (5 punten max.)
    - Opbouw (5 punten max.)
    - Eindoordeel (10 punten max.)
    Als een onderdeel die wél in de opdracht stond, níet in het verhaal terugkomt, dan gaan er per gemiste onderdeel 3 punten af.

    De puntentelling werkt als volgt:
    Jurylid 1: … punten
    Jurylid 2: … punten
    Ik: … punten (x2)
    +
    … punten
    Het totaal aantal punten delen door 10 en dat is je cijfer voor het verhaal.

    De winnaar:
    Voor elke ronde geldt eenzelfde soort puntentelling. Uiteindelijk krijg je drie cijfers, het gemiddelde hiervan is het totale eindoordeel. Degene met het hoogste eindcijfer, wint en gezien ik geen credits heb om weg te geven, mag de winnaar een hoofdstuk in mijn verhaal schrijven (gratis reclame bij 50 abonnees ;)). Het is niet alles, dat weet ik, maar ja, meer heb ik helaas niet te bieden.
    Mijn verhaal

    Deelname:
    Wil jij meedoen? Zet hieronder een reactie. De eerste acht reacties nemen deel aan de wedstrijd. Wees er bewust van of je mee wilt doen of niet. Het zijn drie rondes, maar ik verwacht eigenlijk niet dat iemand in die drie rondes opgeeft. Als hij dat wel doet, wordt er geen vervanger gezocht. Je kunt het wel verpesten voor de rest, dus denk daaraan voordat je mee wilt doen.

    Deelnemers:
    - xVixncxiex
    - MarshmallowS
    - Cresseyde
    - Imagines
    - xKili
    - Valleys
    - Moriaty
    - Jafar
    - Milah

    DE EERSTE OPDRACHT
    Jaar dat je geboren bent = de hoofdkleur van het verhaal (je mag zelf weten wat je er mee doet):
    1990-1992: groen
    1993-1995: rood
    1996-1998: geel
    1999-2001: blauw

    Maand waarin je geboren bent = de tijdsduur waarin je verhaal zich gaat afspelen:
    Januari-Maart: 10 jaar
    April-Juni: 1 dag
    Juli-September: 1 week
    Oktober-December: 1 jaar

    Dag waarop je geboren bent = het hoofdthema:
    1-8: Liefde
    9-16: Moord/ontvoering
    17-24: Vriendschap
    25-31: Fantasie


    De wedstrijd start als er 9 deelnemers zijn.


    Als jullie de verhalen etc. willen bijhouden, dan kunnen jullie een abo nemen op deze story!

    De tweede opdracht

    Uitslag opdracht 1
    Beoordelingen opdracht 1 - WenseKronik.
    Beoordelingen opdracht 1 - Marjannee.

    Uitslag opdracht 2
    Beoordelingen opdracht 2 - WenseKronik.
    Beoordelingen opdracht 2 - Chocolata.
    Beoordelingen opdracht 2 - Marjannee.

    Tussenstand

    De tweede opdracht
    De derde opdracht

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 16:08 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hmm, klinkt interessant, maar ik heb me net al opgegeven voor een schrijfwedstrijd en anders wordt het te veel. Zoek je geen juryleden?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Vuelie schreef:
    Hmm, klinkt interessant, maar ik heb me net al opgegeven voor een schrijfwedstrijd en anders wordt het te veel. Zoek je geen juryleden?


    Dat ben ik er vergeten in te zetten! Ik zoek er twee!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vuelie schreef:
    Hmm, klinkt interessant, maar ik heb me net al opgegeven voor een schrijfwedstrijd en anders wordt het te veel. Zoek je geen juryleden?


    16 - 09 - '17

    Mag ik jury zijn?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    OH MY GOD JA IK DOE MEE.

    Dan moet ik dus voor de eerste opdracht een hoofdstuk dat iets met blauw te maken heeft schrijven, die 1 dag duurt en er mogen mensen in vermoord of ontvoerd worden. Geweldig.


    Edit: Oh en dit is dan de eerste keer dat ik aan een schrijfwedstrijd mee doe haha. Hoe moeten de hoofdstukjes ingeleverd worden? Via pb? In een aparte story ofzo?

    [ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 22:10 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Capaldi schreef:
    Mag ik jury zijn?


    Ik heb 2 juryleden nodig! Die jury moet wel de tijd hebben en niet halverwege stoppen, dat is wel heel essentieel. Ik zal morgen mijn mede-juryleden kiezen (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    xVixncxiex schreef:
    OH MY GOD JA IK DOE MEE.

    Dan moet ik dus voor de eerste opdracht een hoofdstuk dat iets met blauw te maken heeft schrijven, die 1 dag duurt en er mogen mensen in vermoord of ontvoerd worden. Geweldig.


    Edit: Oh en dit is dan de eerste keer dat ik aan een schrijfwedstrijd mee doe haha. Hoe moeten de hoofdstukjes ingeleverd worden? Via pb? In een aparte story ofzo?


    Ik kan je dus noteren als deelnemer? Je krijgt nog bericht over hoe en wat, ik wil eerst 8 deelnemers hebben voordat de wedstrijd werkelijk start ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Marjannee schreef:
    (...)

    Ik kan je dus noteren als deelnemer? Je krijgt nog bericht over hoe en wat, ik wil eerst 8 deelnemers hebben voordat de wedstrijd werkelijk start ;)


    Jups


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik wil mee doen als jury lid (:

    WenseKronik schreef:
    Ik wil mee doen als jury lid (:


    Ik zal je op mijn lijstje zetten! Ik zal vandaag zeggen welke twee personen ik kies als mede-juryleden. Voor 16.00 uur kun je je nog opgeven voor jurylid!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik wil ook wel jury zijn,


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik wil wel meedoen :)


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Ik wil wel meedoen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Jullie staan genoteerd!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Count me in!

    Blauw, tien jaar & liefde. (:

    [ bericht aangepast op 30 dec 2013 - 11:28 ]