Gebaseerd op de Gone reeks van Michael Grant
Je had het op het nieuws gezien, zoveel jaren geleden. De grote muur rond Perdido Beach in Californië, een wereld met alleen kinderen. De FAKZ.
Wel… Nu was hij er weer. Alleen is het nu anders. Je kunt het namelijk niet meer volgen op televisie, want je zit er zelf in. En het is niet het zelfde als toen.
Nieuwe wetten voor een nieuwe wereld.
Jouw nieuwe wereld.
Deze RPG is gebaseerd op de Gone-reeks van Michael Grant, maar het speelt zich niet af in Perdido Beach. Er is een nieuwe FAKZ gecreëerd, maar deze keer met nieuwe wetten en een nieuwe naam: de Koepel van Stence, of gewoon de Koepel. Hij is gelegen in het (niet-bestaande) stadje Stence, meer bepaald in Stencens National Forest waar het internaat Stencens Academy gelegen is (kaart).
In deze koepel leven kinderen tussen 14 en 18: alle leerlingen (op een paar die ooit zijn blijven zitten na) van Stencens Academy dus. Hij heeft een diameter van 14 km. Deze keer is hij gemaakt door een meisje, Marion – de geest van een Marion, beter– uit de Falthy-familie, een familie waarvan elk lid een bijzondere gave bezit. Marion werd vroeger gepest door de leerlingen van Stencens. Toen ze wegging, werd ze aangereden. Haar gave bleek te zijn dat haar geest vrijkwam na haar dood.
Ze ging als geest terug naar de academie, waar het bericht van haar dood net aankwam in haar klas. Niemand leek er veel acht op te slaan. Ze werd zo boos dat een explosie van haar krachten plaatsvond, hierdoor maakte ze de Koepel.
De inwoners van de Koepel weten hier natuurlijk niks van. Wat ze wel doorhebben is dat alle mensen boven de 18 weg zijn. Omdat ze alles weten van het incident in Perdido Beach, de koepel daar, nemen ze aan dat alle achttienjarigen ook 'poefen'. Maar als de eerste toevallig na 5 dagen na het ontstaan 18 wordt, veranderd hij in een gevaarlijk monster met scherpe tanden en klauwen. Hij vermoordt 2 kinderen. Dit in een monster veranderen word 'transformeren' genoemd.
Terwijl de kinderen langzaam wachten op meer achttiende verjaardagen, komen meer problemen opdagen. Wie krijgt de macht in de Koepel? Wie wordt vrienden of vijanden met wie? Hoeveel doden - die geen gevolg zijn van de gebeurtenissen door de 'kracht' die deze Koepel gecreëerd worden - zullen er vallen?
Regels
•Minstens 200 woorden
•OOC tussen haakjes () {} [], sterretjes **, streepjes || --, x'jes xx,...
•Iedereen mag maximum 2 personages, allebei van een andere rol & een ander geslacht, maar liefst iedereen één.
•Geen powerplay (een ander personage dan het jouwe besturen).
•Naamsveranderingen of veranderingen aan je rol doorgeven in het rollentopic.
•Geen ruzie.
•Reservaties mogen, ze blijven 3 dagen staan, daarna gaat de rol weer open.
•Geen perfecte personages.
•16+ mag, maar niet té.
•Topics worden geopend door Rosyy behalve als ik toestemming heb gegeven dat iemand anders het mag doen.
Rollen
14-jarigen
- FE; Anna Grey q]MyHome[/q
- MA; Dean Marvenick q]Capaldi[/q
15-jarigen VOL
- MA; Nathan Knight q]Escada[/q
- MA; Aiden Riddle q]Wilted[/q
- FE; Charlize Alicia Steele q]Honeymoons[/q
16-jarigen VOL
- FE; Eris Temsey q]Rosyy[/q
- FE; Isabelle Falthy q]Imagines[/q
- FE; Avery Falthy q]After[/q
- MA; Finley Daniels q]Bootin[/q
17-jarigen
Belangrijk: als jouw char 18 wordt, dan zal deze transformeren: jij mag deze ook besturen, maar enkel NPC's doden, of alleen als je toestemming hebt van diegene, een gespeeld character. Hou er wel rekening mee dat als je plant dat hij/zij zal transformeren, hij waarschijnlijk (sowieso eigenlijk) vermoordt zal worden. Het maakt dus niet uit als je char binnenkort of niet verjaart, er zullen sowieso NPC's zijn die 18 worden.
- MA; Joey Wright q]MyHome[/q
De eerste achttienjarige [Elisa] staat op het punt te verjaren. Er is al een leidersgroepje gevormd met de door jullie aangemaakte characters. Iedereen wacht vol spanning wat er gaat gebeuren.
[ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 14:51 ]