Hi.
Een aantal jaar geleden (ik weet niet meer hoelang), ben ik van het paard gevallen. Ik kan me niks van de val herinneren, alleen de enge verhalen die de kinderen erover vertelden. Door de val had ik mijn pols gebroken en een hersenschudding.
En ook had ik last van geheugenverlies. De dokter vertelde me dat ik dagen rust moest nemen en dat mijn geheugen als goed is wel weer terug zou komen. Ik heb niet helemaal geluisterd (ik ben erg slecht in rust nemen), en ik was heel bang dat ik voor altijd last zou hebben van een slecht geheugen. Daardoor (en een film die me inspireerde), heb ik toen op mijn kamer een gedachtenmuur gemaakt.
Ik had notities gekocht en alles opgeschreven wat ik nog wist. Alles wat belangrijk was. Zoals mijn overleden broer, zijn verjaardag, zijn graf, mijn huisdieren, belangrijke data's en dingen die ik letterlijk op dat moment dacht (zoals: "Waarom doet ze het niet een keer zelf?" ). Omdat ik bang was dat ik dat op een dag ook allemaal zou vergeten.
Maar ondertussen ben ik al vier keer verhuisd. Elke keer weer, pakte ik mijn gedachtenmuur op. Omdat dit mij rust gaf en ik het fijn vond om mijn gedachten op te kunnen schrijven. Ik houd ook een dagboek bij, elke dag, maar dit was anders.. Ik heb het in een huis aan de binnenkant van mijn kledingkast geplakt, omdat ik daar geen muur had (alleen dak).
Nu ben ik weer verhuisd. En ik ben van plan om nu weer een gedachtenmuur te maken. Maar dan vanaf 2014. Ik geloof dat het een gewoonte is geworden..
Ik schrijf altijd alle belangrijke dingen die ik heb meegemaakt, of dromen die ik heb gehad, wel op op papier/dagboek of laptop. Maar zo'n notitie met mijn gedachten op dát moment, of andere belangrijke dingen.. Ik weet niet, het is fijn om te schrijven.
Hebben jullie ook zoiets? Dat jullie ergens je gedachten moeten opschrijven? Of zo'n muur/meubelstuk?
En hebben jullie wel eens een hersenschudding gehad? Of geheugenverlies?
Mijn geheugen is btw nooit meer helemaal teruggekomen. Soms hoor ik verhalen van familieleden of vrienden en dan denk ik; serieus? Wanneer zijn we daar geweest? Of wanneer is dat gebeurd? .. Dus heel veel leuke (maar ook heel veel klote) dingen, kan ik me niet meer herinneren..
[ bericht aangepast op 20 dec 2013 - 21:02 ]
You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.