• Als plan B. Ik wil heel graag naar de Hoge Hotelschool, maar 20-25% wordt toegelaten, dus ben ik bezig met een plan B en damn!

    Ik wil graag een brede studie die niet gericht is op één vakgebied of een management studie volgen die het liefst ook nog internationaal is.

    Studies die ik heb bezocht

    IBM (Internation Business & Management) aan de HVA
    IBL (International Business & Languages) aan de HVA
    Economics and Business aan de UVA
    TIO
    Hotelschool THe Hague


    Univeristy College Amsterdam sprak mij erg aan,maar ik voldoe niet aan de eisen helaas :3
    Iemand een alterntief?


    Vraag mbt betalen studie
    Eerste jaar moet ik 'op kamers' soort van en dat moet ik dus ook betalen. Hoe the fuck doen jullie dat?
    Ik verdien dan, wauw, 4 euro per uur dus dan zou ik 75 uur per maand moeten werken, onmogelijk toch?

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 16:57 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ik doe nu vwo, met moeite, maar toch leek het allemaal best simpel en er was ook een presentatie (ik deed meelopdag en volgde dus normale lessen) en ook die was echt onwijs slecht. Ik kreeg iig de indruk dat het niveau niet erg hoog lag. Bij IBM liep ik mee met een derde jaars en bij de les statistiek waren ze bezig met wiskundige dingen die ik vorig jaar met wiskunde A kreeg. Als ik jou was zou ik een meeloopdag met een student regelen, zo krijg je de beste indruk dan bij van die promotie open en pemroefstudeerdagen.


    Yup, dat ga ik denk ik ook nog doen, het lijkt me alleen zo eng D:
    Nouja, misschien ligt het er aan waar je de meeloopdag volgt xd?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Succes met wat vinden,
    Al gekeken naar internationale betrekingen en internationale organisatie? Tis wel uni, en ik weet ook niet of deze studie bij je in de buurt is.


    Aan niets denken is ook denken.

    Olicity schreef:
    (...)

    Yup, dat ga ik denk ik ook nog doen, het lijkt me alleen zo eng D:
    Nouja, misschien ligt het er aan waar je de meeloopdag volgt xd?


    Haha neejoh is hartstikke leuk!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mijn broer doet IBA aan het Erasmus. Die heeft strengere toelatingseisen dan de VU, maar staat wel internationaal bekend als één van de beste. Zover ik weet (mijn broer is niet echt een prater) bevalt het hem goed. De studenten komen van over de hele wereld: China, Dubai, Estland... echt, je kan het zo gek niet verzinnen. Dus da's wel heel gaaf. Hij zit nu in z'n tweede jaar, volgend jaar gaat hij een maand of drie in het buitenland studeren, Erasmus betaalt collegegeld. Dit kan in België of Duitsland zijn, maar ook Canada, Japan, Nieuw-zeeland... :o


    i put the fun in funeral

    Belong schreef:
    Mijn broer doet IBA aan het Erasmus. Die heeft strengere toelatingseisen dan de VU, maar staat wel internationaal bekend als één van de beste. Zover ik weet (mijn broer is niet echt een prater) bevalt het hem goed. De studenten komen van over de hele wereld: China, Dubai, Estland... echt, je kan het zo gek niet verzinnen. Dus da's wel heel gaaf. Hij zit nu in z'n tweede jaar, volgend jaar gaat hij een maand of drie in het buitenland studeren, Erasmus betaalt collegegeld. Dit kan in België of Duitsland zijn, maar ook Canada, Japan, Nieuw-zeeland... :o


    Klinkt goed! Maar Erasmus is bijna 2 uur reizen (alleen de treinreis), of ik zou met de duurdere fyro moeten, dan ben ik 1,5 uur onderweg. Pittig ver dus.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ohja dat vroeg ik me al heel lang af, hebben we binnen Nederland eigenlijk iets zoals scholarships of niet? :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Beginpost geupdate, ik ben nog altijd wanhopig op zoek.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ken helaas geen studie die betrekking hebben om management, sorry. Misschien is het wel handig om aan te geven of je een hbo-studie of wo-studie wil gaan doen? Maar wat je laatste vraag betreft: je krijgt stufi. De basisbeurs is niet zoveel, maar als je volledig aanvullend krijg dan heb je als uitwonende zo'n 500 euro. Als je daarnaast werkt, en je ouders je collegegeld betalen, dan kan je denk ik wel rondkomen. Als je geen volledig aanvullende beurs krijgt, is het de bedoeling dat je ouders (meer) meebetalen. De overheid is zelfs zo aardig om een schatting te maken per ouder wat ze 'moeten' bijleggen. Als je dan nog niet rondkomt zal je moeten bijlenen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Als uitwonende is je studiefinanciering inderdaad een stuk hoger. Op het moment is de basisbeurs voor uitwonenden op HBO € 272,46.
    Schoolgeld op het HBO is vaak rond de 170 euro, maar dat verschilt per opleiding. Dan houd je sowieso 100 euro per maand over voor jezelf. Vergeet ook geen zorgtoeslag aan te vragen, die ligt momenteel ook rond de 70 euro.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 16:44 ]


    Your make-up is terrible

    Thenn schreef:
    Ik ken helaas geen studie die betrekking hebben om management, sorry. Misschien is het wel handig om aan te geven of je een hbo-studie of wo-studie wil gaan doen? Maar wat je laatste vraag betreft: je krijgt stufi. De basisbeurs is niet zoveel, maar als je volledig aanvullend krijg dan heb je als uitwonende zo'n 500 euro. Als je daarnaast werkt, en je ouders je collegegeld betalen, dan kan je denk ik wel rondkomen. Als je geen volledig aanvullende beurs krijgt, is het de bedoeling dat je ouders (meer) meebetalen. De overheid is zelfs zo aardig om een schatting te maken per ouder wat ze 'moeten' bijleggen. Als je dan nog niet rondkomt zal je moeten bijlenen.


    Edit: Die 500 euro is als je WO doet.

    Gequote in plaats van ge-edit. Oeps -.-

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 16:43 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Thenn schreef:
    Ik ken helaas geen studie die betrekking hebben om management, sorry. Misschien is het wel handig om aan te geven of je een hbo-studie of wo-studie wil gaan doen? Maar wat je laatste vraag betreft: je krijgt stufi. De basisbeurs is niet zoveel, maar als je volledig aanvullend krijg dan heb je als uitwonende zo'n 500 euro. Als je daarnaast werkt, en je ouders je collegegeld betalen, dan kan je denk ik wel rondkomen. Als je geen volledig aanvullende beurs krijgt, is het de bedoeling dat je ouders (meer) meebetalen. De overheid is zelfs zo aardig om een schatting te maken per ouder wat ze 'moeten' bijleggen. Als je dan nog niet rondkomt zal je moeten bijlenen.


    Dat weet ik dus niet, ik kan beide. En ooh, mijn moeder werkt niet en mijn pa is ook geen chirurg oid haha, dus ik denk wel dat ik behoorlijk wat zal krijgen (:
    Krijg je trouwens uitwonende stufi wanneer je op campus moet wonen?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Dat weet ik dus niet, ik kan beide. En ooh, mijn moeder werkt niet en mijn pa is ook geen chirurg oid haha, dus ik denk wel dat ik behoorlijk wat zal krijgen (:
    Krijg je trouwens uitwonende stufi wanneer je op campus moet wonen?

    Dat is wel fijn, dat je (waarschijnlijk) veel krijgt. Ik ken ouders die hun kinderen 'chanteren', dat ze gewoon niet bijleggen als ze iets zus en zo doen in plaats van hoe de ouders het willen. Ik weet niet zeker of je uitwonende stufi krijg op een campus, maar je moet dan nog steeds collegegeld betalen, en ik gok ook huur? Dus ik denk het wel.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Thenn schreef:
    (...)
    Dat is wel fijn, dat je (waarschijnlijk) veel krijgt. Ik ken ouders die hun kinderen 'chanteren', dat ze gewoon niet bijleggen als ze iets zus en zo doen in plaats van hoe de ouders het willen. Ik weet niet zeker of je uitwonende stufi krijg op een campus, maar je moet dan nog steeds collegegeld betalen, en ik gok ook huur? Dus ik denk het wel.


    Oh, mijn moeder is zelfs bereid te gaan werken als het niet betaald kan worden (: Dus die stimuleren me hier heel erg in. En ja, je moet huur betalen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Je moet wss dan toch gaan lenen, helaas pindakaas, maar anders red je het niet denk ik.

    Alhoewel, ik weet niet hoeveel geld je kan krijgen omdat je thuissituatie anders is dan de mijne.
    Ik zou geloof ik niet meer dan de basis stufi kunnen krijgen.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 17:28 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Neem anders een baan aan die niet babysitten? is. Standaard tarief is 10 euro per uur, dan moet je opeens veel minder uren doen?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...