• Ik ben dus van plan een boek te schrijven, eigenlijk ben al begonnen.
    Ik ben van plan het boek zo'n 400/500 boekpagina's te geven.
    Nu kan ik dus nergens op google vinden:

    - Hoeveel woorden dit boek ongeveer moet hebben
    - Hoeveel woorden een 'goed' 'lang' hoofdstuk gemiddeld moet hebben.

    Ik denk ongeveer zo'n lang hoofdstuk als die bij de hongerspelen, alleen heb ik geen zin om al die woorden te gaan tellen.

    x


    nothing is true, everything is permitted.

    Nou, het varieert heel erg per hoofdstuk hoeveel woorden je gebruikt, maar voor een boek van 400 a 500 pagina;s moet je zeker een minium stellen van 3000 woorden en ik denk dat 5000 woorden een goed maximum is. Dus als je ongeveer tussen de 3000 a 5000 woorden blijft per hoofdstuk (11 t/m 18 pagina's was dat volgens mij in A5 vorm.) dan heb je een goed gemiddelde. Deze cijfers zijn trouwens relatief, dus het is niet erg als je erover heen gaat of er iets onder komt te zitten. Je moet dat niet zo letterlijk nemen.

    Trouwens denk er niet te makkelijk over om een boek te schrijven van 400 a 500 blz., want ik kan je vertellen dat het je nog erg tegen kan vallen hoe moeilijk een echt goed boek schrijven is. Maar daar kom je nog wel achter.

    In ieder geval veel succes! :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Dankjewel ! :)


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik denk dat je dan toch wel rond de 80000/100000 woorden moet zitten in totaal. Dit is een schatting, trouwens. En verder ligt het eraan hoe groot je de hoofdstukken wil hebben. Ik denk dat Taka inderdaad wel een goed aantal noemt. Mijn hoofdstukken zijn op Q. altijd rond de 1000 woorden, maar ik deel mijn 'echte' hoofdstukken daarvoor op in delen. Mijn 'echte' hoofdstukken zitten zo rond de 3000/4000 woorden.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Voor een boek van 400 bladzijden moet je minimaal 100.000 woorden hebben schat ik zo. Een hoofdstuk hangt volkomen af van je schrijfstijl, in sommige boeken is een hoofdstuk nog geen 3000 woorden, in somme boeken meer dan 10.000 of zo. Dat hangt echt af van hoe je het indeelt.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    mijn boek heeft 130 pagina's en dat waren 30.000 woorden.

    dus ik wens je veel succes XD


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    xVixncxiex schreef:
    mijn boek heeft 130 pagina's en dat waren 30.000 woorden.

    dus ik wens je veel succes XD


    Als je dat omrekent naar 520 pagina's (ik was te lui om het naar 500 te doen) zit je aan de 156.000 woorden. En dan weet ik nog niet eens hoeveel woorden dat per hoofdstuk zijn. Maar, ik wens je veel succes

    [ bericht aangepast op 22 nov 2013 - 22:38 ]


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    De hongerspelen heeft 100000 woorden. Harry Potter en de Steen der Wijzen heeft rond de 75000. Het aantal woorden per hoofdstuk kan vies tegenvallen. Ik zou beginnen met kleinere hoofdstukjes, die kun je later nog uitbreiden waar nodig is.


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    De hongerspelen heeft 100000 woorden. Harry Potter en de Steen der Wijzen heeft rond de 75000. Het aantal woorden per hoofdstuk kan vies tegenvallen. Ik zou beginnen met kleinere hoofdstukjes, die kun je later nog uitbreiden waar nodig is.


    Ik zou dat ook doen. Als ik voor mezelf schrijf begin ik klein, later ga ik het bijwerken en soms kom ik dan alsnog op het dubbele uit, of meer.
    Je moet hoofdstukken beginnen en eindigen waar jij dat gepast vind, niet wat anderen vinden dat hoort.


    Your make-up is terrible

    Ik zou bij het schrijven van een verhaal dus echt niet o het aantal woorden letten. Als jij dingen goed kunt beschrijven met weinig woorden, dan is dat toch mooi? Goede boeken hebben ook echt niet per definitie meer dan vierhonderd pagina's. Ik denk niet dat je maar extra woorden moet gaan neerzetten om het verhaal langer te maken terwijl het in kortere versie misschien wel net zo goed is.
    Een uitgever kan je zelfs aanraden om bepaalde dingen te schrappen dus het zegt niks.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Explosions schreef:
    (...)

    Als je dat omrekent naar 520 pagina's (ik was te lui om het naar 500 te doen) zit je aan de 156.000 woorden. En dan weet ik nog niet eens hoeveel woorden dat per hoofdstuk zijn. Maar, ik wens je veel succes


    50 hoofdstukken + pro- en epiloog.
    52 hoofdstukken dus...

    30.000: 52 = ongeveer 577 woorden per hoofdstukje. best weinig eigenlijk...

    ik vind de hongerspelen trouwens helemaal niks

    en ik wens je echt heel veel succes, ik denk dat je er heel lang bezig mee gaat zijn... maar het is wel leuk natuurlijk


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Altijd goed van mensen dat ze hun dromen najagen! Het is goed om een aantal hoofdstukken in gedachten te houden en daarbij per hoofdstuk bedenken wat je daar precies in gaat behandelen. Dan heb je een rode draad in het boek en kun je daarna altijd nog verder uitbreiden, net zoals Cas en Taiteilijan al zeiden. (:
    Heel veel succes met je boek!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Aviciiae schreef:
    Voor een boek van 400 bladzijden moet je minimaal 100.000 woorden hebben schat ik zo. Een hoofdstuk hangt volkomen af van je schrijfstijl, in sommige boeken is een hoofdstuk nog geen 3000 woorden, in somme boeken meer dan 10.000 of zo. Dat hangt echt af van hoe je het indeelt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh en als je een uitgever zoekt voor je boek (ik weet niet hoe oud je bent, maar als je onder de 16 bent...) je kunt www.boekscout-yo.nl proberen, het resultaat is echt heel mooi...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    xVixncxiex schreef:
    Oh en als je een uitgever zoekt voor je boek (ik weet niet hoe oud je bent, maar als je onder de 16 bent...) je kunt www.boekscout-yo.nl proberen, het resultaat is echt heel mooi...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    -

    [ bericht aangepast op 23 nov 2013 - 11:04 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered