• Edit: probleem is 'opgelost'. Het topic mag wel gesloten worden. Bedankt voor jullie adviezen. (;

    --

    Ik wilde hier eigenlijk geen topic over aanmaken, want ik schaam me een beetje, maar nu heb ik de hele nacht lopen piekeren en stress ik nu nog steeds, dus ik heb het toch maar even gedaan. (':
    Goed, ik zal eerst even uitleggen wat er precies aan de hand is. Ik heb echt nul ervaring op het gebied van jongens en vriendjes en alles wat daarmee te maken heeft, dat is basically waarom ik dit topic open. Er is een jongen, ik ga niet echt veel met hem om, maar ik ken hem al een aantal jaar, aangezien ik met hem in hetzelfde jaar heb gezeten op de middelbare school. Onze school is niet echt groot, dus dan ken je eigenlijk iedereen uit je jaar best wel goed. Plus, hij is een vriend van vrienden van me, dus ik kwam hem ook vaak tegen op verjaardagen en dergelijke. En tijdens een aantal vakken zat ik ook bij hem. Maar goed, ik had nooit echt veel 'alleen' met hem gesproken, wel in een groep. Nu had ik eergisteren ineens een gesprek met hem via facebook chat over van alles en nog wat, waarvan het onderwerp niet echt belangrijk is, en later ook via whatsapp en gisteravond ook nog via facebook chat. Maar nu vroeg hij gisteravond ineens of ik een keer met hem uit wil. Dat was echt behoorlijk onverwacht voor mij, dus ik zat even in shock naar m'n computerscherm te staren en toen heb ik hem gezegd dat ik er even over na wil denken, puur omdat ik gewoon geen idee had wat te zeggen. Nu heb ik hem nooit echt op die manier gezien en er is sowieso niks wat ik voor hem voel wat verder gaat of anders is dan het feit dat ik hem gewoon wel aardig vind en het leuk vind om met hem te praten. Maar ja, omdat ik geen ervaring heb op het gebied van uitgaan, weet ik niet zo goed hoe ik hem moet afwijzen en sowieso of het wel normaal is om hem op basis van deze vraag af te wijzen.
    Gisteren zat ik al even te stressen op het LJH-topic en toen heb ik nog even met Deilia ge-PB't en zij vertelde me dat het het beste is om duidelijk te zijn tegen hem en daar ben ik het wel heel erg me eens, alleen weet ik niet precies op wat voor manier en hoe ik duidelijk moet zijn. (':

    Basically is het probleem dus dat een jongen me mee uit heeft gevraagd en dat ik dat niet zie zitten, omdat ik hem niet op die manier zie en hem dus af wil wijzen. Maar ik weet niet hoe.
    Dus nu heb ik eigenlijk een paar algemene vragen en het zou echt super zijn als jullie die even willen beantwoorden. ;D

    1. Mag ik aannemen dat een jongen je niet alleen als vriend ziet, maar als meer of anders dan dat, als hij je mee uit vraagt?
    2. Is het raar om iemand af te wijzen als hij je 'alleen maar' mee uit vraagt?
    3. Moet ik hem een kans geven als ik voor bijna de volle 100% zeker ben dat ik niets voor hem voel en dat ook nooit zal doen?
    4. Hoe moet ik dit het beste formuleren: dat ik hem alleen als vriend zie, óf dat ik denk dat ik hem op een andere manier zie als hij mij (dus iets minder direct, maar voor mijn gevoel wel wat 'netter' of 'voorzichtiger'?
    5. Nu denk ik dat mijn antwoord best wel een paar regels gaat worden - natuurlijk geen boekwerk, maar gewoon wel een paar regels, en ja, kan dat wel, eigenlijk? Of kan ik het beste kort antwoorden?
    6. Ik heb eigenlijk voor dit hele gedoe al afgesproken om met hem en twee vrienden van me naar the Hobbit te gaan als die uitkomt, maar ik heb het idee dat het heel erg awkward gaat worden na dit gedoe. Dus kan ik beter niet gaan dan, of is het beter van wel?

    Dat was het eigenlijk wel zo'n beetje, denk ik. En als iemand nog ander advies heeft of iets dergelijks, hoor ik het graag, want je helpt me er ontzettend mee. (: Ik wil hem namelijk sowieso niet te lang wachten, want dat vind ik heel erg lullig.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 12:45 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik ben geen liefdesdokter maar dit zijn mijn adviezen:

    1. Hangt af van de manier waarop je gevraagd wordt.
    2. Nee hoor, als je niet wilt dan niet.
    3. Je kan hem een kans geven maar laat het geen valse hoop zijn.
    4. Je moet hem eerlijk zeggen wat je voelt, iets van ''Het spijt me heel erg, je bent een onwijs leuke jongen maar ik denk niet dat het gaat werken tussen ons.''
    5. Hou het kort maar niet onverschillig.
    6. Je hebt dat al afgesproken dus ik zou wel gaan, gewoon als vriendschappelijk gebaar.

    Succes ! ik weet dat het niet makkelijk is.
    Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het wel (:

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 11:35 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Tgoh. Ik snap je ergens wel dat je verward bent. Maar wil je met hem uit gaan gewoon als vrienden?
    Vrienden kunnen dus gewoon uit gaan zonder dat ze een relatie hebben en zonder ze een willen.
    In dat geval maak je hem gewoon duidelijk dat je wel samen iets wilt doen, maar dat hij via jouw kant niet veel moet verwachten.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Tgoh. Ik snap je ergens wel dat je verward bent. Maar wil je met hem uit gaan gewoon als vrienden?
    Vrienden kunnen dus gewoon uit gaan zonder dat ze een relatie hebben en zonder ze een willen.
    In dat geval maak je hem gewoon duidelijk dat je wel samen iets wilt doen, maar dat hij via jouw kant niet veel moet verwachten.


    Ja, nou ja, ik weet dus niet zo goed wat hij ermee bedoelt. Dat is ook een beetje het probleem. Hij vroeg gewoon letterlijk 'Wil je een keertje met me uit?' Dus ik weet ook niet hoe hij het bedoelt. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, nou ja, ik weet dus niet zo goed wat hij ermee bedoelt. Dat is ook een beetje het probleem. Hij vroeg gewoon letterlijk 'Wil je een keertje met me uit?' Dus ik weet ook niet hoe hij het bedoelt. :/


    Dat bedoelt hij niet vriendschappelijk :') hij vindt je dus leuk


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Damn, ik geloof dat je er een beetje té veel over nadenkt :') Als je niks voor hem voelt, kan je wel gewoon vrienden blijven. Ik zou - aangezien jullie dus vrienden zijn - wel gewoon samen met hem iets gaan doen, maar dan wel kort duidelijk maken dat je het als vriendschappelijk ziet.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    je kan gewoon zeggen dat je puur vriendschappelijk heel graag met hem een keertje weg wilt.
    Zo wijs je hem niet echt af, maar je toont wel duidelijk dat het voor jou niet meer is.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Dallis schreef:
    Damn, ik geloof dat je er een beetje té veel over nadenkt :') Als je niks voor hem voelt, kan je wel gewoon vrienden blijven. Ik zou - aangezien jullie dus vrienden zijn - wel gewoon samen met hem iets gaan doen, maar dan wel kort duidelijk maken dat je het als vriendschappelijk ziet.


    Ik weet dat ik dat doe. XD Maar dat komt dus omdat ik zoiets gewoon nog nooit heb meegemaakt. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    1. Ja, dat mag je wel aannemen. Hij vind je overduidelijk erg leuk en zou je niet uitvragen als hij je niet nóg beter wil leren kennen . Dus niet alleen als vrienden.
    2. Nee, dat is niet raar. Als het voor jou niet goed voelt, en je zeker weet dat je hem niet op die manier ziet, kun je dat beter heel eerlijk tegen hem zeggen. In de trant van: Ik vind je leuk als vriend, dus weet niet of het een goed idee is om met je uit te gaan.
    3. Nee, tenzij hij als 'vrienden' iets wil doen, maar dan moet het voor hém ook duidelijk zijn dat het niet meer dan dat zal worden.
    4. Ik vind hoe je het beschrijft eigenlijk heel goed, maar ik zou zoiets zeggen: 'ik vind je heel aardig en vind het leuk om met je te praten, maar zie als vriend.. En volgens mij zie jij mij op een andere manier?'
    5. Niet alles zo in de puntjes uitdenken joh! Is niet nodig. Als jij een paar regels nodig hebt, heb jij een paar regels nodig. Dat is totaal niet erg. Kan dus gewoon.
    6. Wil je vrienden met hem blijven of niet? Ik zou gewoon naar die film gaan. Als hij het na jou antwoord niet ziet zitten, dan is dat zijn probleem. Maar misschien wil hij ook wel gewoon de afspraak door laten gaan. Dat weet je niet, tenzij je het vraagt achteraf.

    Hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt. Iemand afwijzen is niet leuk en je weet natuurlijk ook niet hoe hij reageert, maar het is echt het beste als je eerlijk bent. Uiteindelijk zal hij dat meer waarderen dan wanneer je met hem uitgaat zonder enig gevoel dat er meer van kan komen dan vriendschap.
    Succes!


    You are beautiful, you are love.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik weet dat ik dat doe. XD Maar dat komt dus omdat ik zoiets gewoon nog nooit heb meegemaakt. (':

    Ik snap je punt, waarschijnlijk zou ik ook teveel nagedacht hebben in zo'n situatie. Maar je kan denk ik beter gewoon een keertje met hem uit gaan, maar dan wel duidelijk maken dat het voor jou puur vriendschappelijk is.
    Want misschien bedoelt hij het ook ergens aftastend. Misschien wil hij jou gewoon beter leren kennen en kijken of jullie vrienden of iets meer worden. Dus als je meteen afwijst zal er voor vrienden wss niet veel in zitten.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Dit is mijn mening, ik weet dus niet of hij 100% juist is (:

    1. Meestal wel, maar het kan ook goed zijn dat hij gewoon wil kijken hoe het gaat als jullie met zijn tweeën zijn en niet in groep. Maar het feit dat hij jou uit vraagt, toont wel dat hij interesse heeft.
    2. Het begrip 'afwijzen' kan je heel breed pakken (; als je tegen hem zegt dat je niet wil gaan, is dat afwijzen ja. Maar als je goed uitlegt waarom, komt het stukken zachter aan.
    3. Je kan ook gewoon gaan en kijken hoe het loopt. Wie weet hebben jullie gewoon een fijne dag. En zelfs als je dan op het einde van de date totaal niets voelt zoals je voorspelde, is dat helemaal niet erg. Maar als je gaat weet je tenminste zeker dat jullie niet bij elkaar passen.
    4. Precies zoals je het zelf al zei: ik zie je alleen als een vriend, maar niet meer. Jij kan niets veranderen aan hoe jij je voelt, dus je schuldig voelen moet helemaal niet (;
    5. Waar jij je het beste bij voelt. Als je wilt, schrijf je een heel boek!
    6. Misschien wordt het juist awkward als je niet gaat. Jullie zijn met 4, dus stiltes zullen er niet vallen. Daarbij kan je dan misschien met hem face-to-face praten over de hele situatie? Dat klinkt een stuk enger dan het is. Communicatie is gewoon heel belangrijk in situaties zoals deze.

    ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, nou ja, ik weet dus niet zo goed wat hij ermee bedoelt. Dat is ook een beetje het probleem. Hij vroeg gewoon letterlijk 'Wil je een keertje met me uit?' Dus ik weet ook niet hoe hij het bedoelt. :/
    Grote kans dat hij wel meer wilt. Ik zou gewoon duidelijk zijn dat het voor jou enkel vriendschappelijk is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Je denkt te veel na. Probeer het op een zo vriendelijke mogelijk wijze te vertellen en dan begrijpt hij het wel. Hij is ten slotte een jongen en jongens kunnen wel wat hebben. Wss houdt hij er zelf ook rekening mee dat je misschien nee kan zeggen. Ik snap dat dit veel vragen oproept doordat je zoals je beschrijft wat onervaren bent op dit gebied en dat je daardoor veel gaat nadenken ervoor, maar ik denk dat het beter is om gewoon vanuit je hart te spreken. Vertel hem op een vriendelijke manier hoe jij je erover voelt en waarom je niet met hem uit zou willen. Dan begrijpt hij het wel. Advies van een jongen :)

    Veel succes in ieder geval!
    Seikou!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Huaso schreef:
    (...)
    Ik snap je punt, waarschijnlijk zou ik ook teveel nagedacht hebben in zo'n situatie. Maar je kan denk ik beter gewoon een keertje met hem uit gaan, maar dan wel duidelijk maken dat het voor jou puur vriendschappelijk is.
    Want misschien bedoelt hij het ook ergens aftastend. Misschien wil hij jou gewoon beter leren kennen en kijken of jullie vrienden of iets meer worden. Dus als je meteen afwijst zal er voor vrienden wss niet veel in zitten.


    Dat snap ik niet. Hoezo zou er voor hun vriendschap 'niet veel in zitten', wanneer ze niet met hem uit gaat? Dat slaat nergens op. xd Ik denk persoonlijk dat ze beter kan zeggen dat ze graag alleen vrienden wil zijn (of zoals in m'n vorige post) en dan kan hij altijd nog beslissen of hij zich er goed bij voelt om uit te gaan als vrienden.


    You are beautiful, you are love.

    1. Niet iets doen waar je geen zin in heb.
    2. Vraag is duidelijkheid aan hem, dat kan je gewoon eerlijk vragen zonder dat ie gekwets raakt.
    3. Als vrienden uit gaan kan helemaal geen kwaad, het kan altijd heel erg gezellig worden.

    4. Het is je eigen keuze ik kan je nergens toe overhalen. Alleen je moet niet iets doen wat je niet wilt..
    En het een beetje laten rusten kan geen kwaad.,


    Some angels have no wings.

    Bedankt, guys. Ik denk dat ik nu wel een idee heb van hoe ik het beste kan antwoorden. Dank jullie wel. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)