• Titel- Nog onbekend.

    -De stad Ailith, is verdeeld in twee groepen. Mensen met bruine ogen die De Jadira heten en mensen met groene ogen die De Verd heten. De Jadira leeft in de rand buiten de stad, je kan het de sloppenwijken noemen. De Verd leeft in het midden van de stad.
    Alexis, een zeventienjarig meisje, heeft groene ogen. Op een dag ontmoet ze Collin, een jongen met bruine ogen. Alexis leeft in het rijke gedeelte van de stad, Collin niet. Ze leven in twee verschillende werelden; de één met veel regels en discipline, en de ander vrij en onbezorgd. Rijk en arm.
    Er ontstaat echter een onmogelijke, verboden vriendschap die langzaam overgaat in liefde. Als er op een dag een zeventienjarig meisje, genaamd Grace, voor hun neus opduikt, ontdekken ze dat er veel meer verboden dingen in en rondom de stad rondgaan. Grace heeft namelijk blauwe ogen. Een verboden oogkleur.
    Langzaam stapelen de problemen zich op. Alexis en Collin worden ontdekt. Ze vluchten, op zoek naar Grace. Ze had het over een verzetkamp, waarin ze leeft. Een verzetkamp genaamd Baix. Na lang zoeken komen ze erachter dat het verzetkamp onder de stad gevestigd is. Er zijn nog niet veel mensen die in het verzetkamp leven, maar een begin is er. Het begin van een opstand is begonnen.

    Iets over de stad Ailith:
    -De stad Ailith, ligt in een dal, in een berggebied (waar precies weet ik nog niet) en is dus omringt door bergen. Ailith ligt honderden kilometers af van de buitenwereld.
    In de winter is het er ijskoud en hebben ze vaak last van sneeuwlawines. In de zomer wordt het er niet meer dan een graad of vijftien.
    Ailith is vrij oud ingericht. Het bestaat voornamelijk uit oude, vervallen huizen en er rijden weinig tot geen auto's, wat ook logisch is, omdat de meeste straten in de stad daarvoor te smal zijn. Er is één weg naar de stad toe, deze weg wordt vooral bereden door grote vrachtauto's die veel goederen zoals etenswaren en kleding aanleveren. Een gewone burger mag de stad niet uit, op de grens van de stad wordt dan ook streng gecontroleerd.



    Dit is een korte samenvatting van het verhaal en de omgeving van de stad.
    Ik zit te denken aan:
    Kleurenverzet.
    Kleurenvlucht.
    Kleurenrang.
    Kleurenoorlog.
    Verboden oogkleur.

    Maar ik weet nog niet echt een pakkende titel die er écht bij past.
    Iemand een idee? Hoeft niet perse iets met het woord kleur erin. Dit is gewoon wat in me opkwam.

    Alvast bedankt voor het meedenken!

    [ bericht aangepast op 15 nov 2013 - 17:05 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Echt niemand?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    De kracht van de ziel?
    Spiegels van kracht?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik weet niet of je er wat aan vind, maar miss The Color Blue -of colour als het in t Engels wilt-
    Ten minste dat was het eerste waar ik aan dacht.


    I see you, over there! Sexy cookie! Cookie Cookie, HAH cookie cookie!

    Zielsverwanten
    Zielkleur


    26 - 02 - '16

    When Colours Collide? Clashing Colours?


    Because I love him, do I need another reason?

    Resistance ? of Verzetshaard ?
    Forbidden shift ? of Verboden verandering ?


    Hamartia

    The Apple of my Eye


    Life is hard and then we die

    Zielkleur en The apple of my Eye zijn leuk!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Colour Ailith


    Some people are art and do art at the same time

    Keep your Colours


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Green vs Brown?
    Forbidden Eyes?
    Friendship in colours?

    ugh nee deze zijn slecht, laat maar

    [ bericht aangepast op 1 dec 2013 - 10:09 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    The colour of freedom
    Divorced city (Gescheiden stad)
    Ailith... (dacht gewoon de naam van de stad, net zoiets als Gone en dan weer een woord erbij. Bijv: Gone , verlaten)

    Hoop dat je wat ertussen ziet.


    Vampire + Servant = Servamp

    Camouflage (je weet wel, onderduiken, en ze hebben bruine en groene ogen...)
    In het oog.
    Oogappels.


    Searching heavens for another earth

    Ik heb een titel! De kleuren van Ailith.
    (Met dank aan Scorpia haar inzending.)
    Bedankt!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!