HET TEAM
x We zijn een vriendelijk team tegenover vroeger.
- Ja, hier kan ik me eigenlijk wel af en toe in vinden, hoewel jullie meer afstand hebben genomen van de userstatus. Vroeger leek het net alsof de mods graag users waren, maar wel enge users die je kunnen bedreigen.
x We komen vriendelijk over en niet bedreigend.
- De meeste van jullie inderdaad.
x We zijn niet bazig en proberen ons te gedragen als normale users.
- Nee, de meeste van jullie gedragen zich niet als normale users. Ik vind nog steeds dat jullie je soms gedragen alsof jullie overal boven staan (niet allemaal!) en dat komt ook omdat jullie weinig op het forum te vinden zijn.
x We komen niet schijnheilig over zoals bepaalde moderators op andere sites.
- Dat ligt aan de ervaringen zelf. Ik vind namelijk vaak van wel. Hoewel jullie wel minder streng/afstandelijk over komen op mij.
x We proberen zo snel mogelijk iets af te handelen, met de nodige discretie.
- Ook niet, soms doen jullie er weken over of gebeurd er helemaal niks en moet er een herhaal pb gestuurd worden voordat jullie verder gaan.
x We zijn begaan met de users.
- Meer met jezelf dan met de users, sorry. Het lijkt soms wel zo omdat het ook voor jullie beter uitkomt.
x We zijn toegankelijke moderators. Er is geen drempel om aan een moderator een vraag te stellen.
- Ja, dat is wel heel erg zo. Jullie zijn heel open, ik vind ook dat andere users daar goed op wijzen bij nieuwe users.
x We steken als vrijwilliger veel tijd en aandacht in Quizlet
- Sommige van jullie. Van andere krijg ik altijd het idee 'dat ze ook nog een privé leven hebben' of 'dat ze niet al hun tijd in Q willen stoppen'. Heel vaak lijkt het alsof wij maar dankbaar moeten zijn voor alles wat jullie doen, wat jullie ook doen. Natuurlijk zijn we jullie dankbaar, maar word geen mod als je toch enkel zegt dat we maar dankbaar moeten zijn voor jullie vrijwillige acties. Af en toe word het gewoon teveel onder onze neuzen gedrukt.
x We zijn aanwezig.
- Opnieuw, sommige.
WAT WE MEENEMEN
x Alle moderators worden erop geattendeerd om de ‘bedankt voor de melding’-pb te sturen na het aannemen van een melding of om in ieder geval te laten weten dat je/iemand/het team (al) ermee bezig is. Sommigen doen dit wel constant, anderen blijkbaar niet.
x Kan Rutger een extra systeem verzinnen waardoor we makkelijker zo’n pb kunnen sturen. Voorgesteld is: automatisch bericht na verwijderen iedere melding, envelop naast prullenbakje bij melding met ofwel directe mail naar die persoon ofwel een automatisch bedank-bericht.
- Ik vind deze ideeën echt geweldig! Ook al is het maar automatisch, je weet dat er iets mee gedaan word en dan voel je je nuttig. Ik denk ook dat users hierdoor meer gaan melden.