• In dit topic kan je jouw vragen en opmerkingen kwijt over het rapport. Het rapport wordt in een ander topic gepost om overzicht te houden. In dat topic zullen we ook de updates bijhouden.

    Het rapport

    Groetjes,
    De mods

    [ bericht aangepast op 2 nov 2013 - 18:09 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik vind het heel fijn om te lezen dat jullie er zoveel tijd en aandacht aan hebben besteed.
    Ik lees (laatste tijd niet meer) soms nog wel eens negativiteit over de crew, maar ik heb zelf enkel positieve dingen. Natuurlijk ben ik het ook wel eens ergen niet mee eens, maar ik zou niet blijven hangen als de crew niet leuk is.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Dooddoenervo schreef:
    Fijn dat er naar gekeken werd, maar ik lees dat er ook onzin enquêtes zijn opgestuurd. Hoe bepalen jullie wat onzin is of niet?

    Dit is niet aanvallend bedoelt hoor! Maar ik vraag me dat af. ^^

    DDVO

    Enquêtes waar in niet veel meer stond: alle mods zijn stom, zonder uitleg.
    En een paar mensen die de enquête niet helemaal begrepen hadden en iets in hadden gevuld wat niet op ons mods sloeg.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    (...)
    Enquêtes waar in niet veel meer stond: alle mods zijn stom, zonder uitleg.
    En een paar mensen die de enquête niet helemaal begrepen hadden en iets in hadden gevuld wat niet op ons mods sloeg.


    Zijn er serieus mensen die dat gestuurd hebben?


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Gestalt schreef:
    (...)
    Enquêtes waar in niet veel meer stond: alle mods zijn stom, zonder uitleg.
    En een paar mensen die de enquête niet helemaal begrepen hadden en iets in hadden gevuld wat niet op ons mods sloeg.


    En noemen jullie dat onzin? Als iemand iets niet begrijpt?


    Some people are art and do art at the same time

    Scandal schreef:
    (...)
    Tjah, juist is juist.
    Er mag inderdaad gelachen worden, maar ik denk niet dat je het leuk had gevonden als er een rapport was gemaakt dat zei:
    Het is teveel werk om alles op te sommen. Daarom hebben we het maar zo gelaten. :Y)

    Nja, we nemen het serieus. Dat rapport is er een bewijs van. ^^

    Er is natuurlijk ook ruimte tussen beide. Het is nu een beetje... droog, terwijl sommige mensen hier nog maar kinderen zijn en het liever iets luchtiger zien. Daar behoor ik ook toe, ik ben gewoon een groot kind. (cat) Ik erger me een beetje aan de stijve houding. Het is goed dat jullie je taken serieus nemen, maar het zijn geen politieke beslissingen over zaken van leven en dood. Tja, misschien ligt het wel gewoon aan mij, maar ik wilde het toch even uitleggen. (:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Scorpia schreef:
    (...)

    En noemen jullie dat onzin? Als iemand iets niet begrijpt?

    Natuurlijk niet. Maar het was niet relevant voor dit rapport. We hebben het uiteraard gelezen alleen konden er niet zo veel mee.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    (...)
    Natuurlijk niet. Maar het was niet relevant voor dit rapport. We hebben het uiteraard gelezen alleen konden er niet zo veel mee.


    Dat vind ik niet dat dat onder 'onzin' valt, maar goed.


    Some people are art and do art at the same time

    Barnabas schreef:
    (...)
    Er is natuurlijk ook ruimte tussen beide. Het is nu een beetje... droog, terwijl sommige mensen hier nog maar kinderen zijn en het liever iets luchtiger zien. Daar behoor ik ook toe, ik ben gewoon een groot kind. (cat) Ik erger me een beetje aan de stijve houding. Het is goed dat jullie je taken serieus nemen, maar het zijn geen politieke beslissingen over zaken van leven en dood. Tja, misschien ligt het wel gewoon aan mij, maar ik wilde het toch even uitleggen. (:

    Ik ben het met je eens, het is allemaal wel een beetje heel netjes geschreven allemaal. Niet dat dat zo heel erg is maar zo lijkt het om eerlijk te zijn net alsof het geschreven is door robots of hoogopgeleide volwassenen in plaats van mensen van rond de 15-20


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Scorpia schreef:
    (...)

    Dat vind ik niet dat dat onder 'onzin' valt, maar goed.

    doe ff niet alsof je op je pik getrapt bent. je bent wel heel snel gepiekert.
    eerst lees ik dat mensen het raport te politiek correct vinden, en dan gaan we nu zitten muggen ziften op 1 woordje -.- kom op zeg.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2013 - 18:44 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Scorpia schreef:
    (...)

    Dat vind ik niet dat dat onder 'onzin' valt, maar goed.

    Overige was inderdaad misschien een beter verwoording geweest.

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 nov 2013 - 18:44 ]


    I am an idiot, I move.

    Barnabas schreef:
    (...)
    Er is natuurlijk ook ruimte tussen beide. Het is nu een beetje... droog, terwijl sommige mensen hier nog maar kinderen zijn en het liever iets luchtiger zien. Daar behoor ik ook toe, ik ben gewoon een groot kind. (cat) Ik erger me een beetje aan de stijve houding. Het is goed dat jullie je taken serieus nemen, maar het zijn geen politieke beslissingen over zaken van leven en dood. Tja, misschien ligt het wel gewoon aan mij, maar ik wilde het toch even uitleggen. (:

    Haha, ik weet het van mezelf hoor. Hoort een beetje bij mijn opleiding/werkveld. =)
    Maar het is moeilijk om iets een beetje 'losser' neer te schrijven. Als je te 'los' schrijft, dan ben je sneller onvolledig. En dat willen we een beetje voorkomen en dan kan het al wat stijver overkomen.

    Nja, ik verdedig mezelf/ons nu een beetje, maar ik ontken het niet hoor. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    RavensMoon schreef:
    (...)
    doe ff niet alsof je op je pik getrapt bent. je bent wel heel snel gepiekert.
    eerst lees ik dat mensen het raport te politiek correct vinden, en dan gaan we nu zitten muggen ziften op 1 woordje -.- kom op zeg.

    Ja, ik kom op voor de jongeren onder ons. Denk je dat alle kinderen van tien, elf jaar dit zomaar allemaal begrijpen? Ik begrijp best dat Scandal het nu eenmaal gewend is dankzij haar opleiding, maar het is niet verboden voor mij om te zeggen dat ik het wat luchtiger had willen zien. Het kan best politiek correct zijn, maar dan ook met een dikke, vette knipoog. Dat doen politici ook vaak genoeg.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    DE POSITIEVE PUNTEN



    HET TEAM
    x We zijn een vriendelijk team tegenover vroeger.
    - Ja, hier kan ik me eigenlijk wel af en toe in vinden, hoewel jullie meer afstand hebben genomen van de userstatus. Vroeger leek het net alsof de mods graag users waren, maar wel enge users die je kunnen bedreigen.
    x We komen vriendelijk over en niet bedreigend.
    - De meeste van jullie inderdaad.
    x We zijn niet bazig en proberen ons te gedragen als normale users.
    - Nee, de meeste van jullie gedragen zich niet als normale users. Ik vind nog steeds dat jullie je soms gedragen alsof jullie overal boven staan (niet allemaal!) en dat komt ook omdat jullie weinig op het forum te vinden zijn.
    x We komen niet schijnheilig over zoals bepaalde moderators op andere sites.
    - Dat ligt aan de ervaringen zelf. Ik vind namelijk vaak van wel. Hoewel jullie wel minder streng/afstandelijk over komen op mij.
    x We proberen zo snel mogelijk iets af te handelen, met de nodige discretie.
    - Ook niet, soms doen jullie er weken over of gebeurd er helemaal niks en moet er een herhaal pb gestuurd worden voordat jullie verder gaan.
    x We zijn begaan met de users.
    - Meer met jezelf dan met de users, sorry. Het lijkt soms wel zo omdat het ook voor jullie beter uitkomt.
    x We zijn toegankelijke moderators. Er is geen drempel om aan een moderator een vraag te stellen.
    - Ja, dat is wel heel erg zo. Jullie zijn heel open, ik vind ook dat andere users daar goed op wijzen bij nieuwe users.
    x We steken als vrijwilliger veel tijd en aandacht in Quizlet
    - Sommige van jullie. Van andere krijg ik altijd het idee 'dat ze ook nog een privé leven hebben' of 'dat ze niet al hun tijd in Q willen stoppen'. Heel vaak lijkt het alsof wij maar dankbaar moeten zijn voor alles wat jullie doen, wat jullie ook doen. Natuurlijk zijn we jullie dankbaar, maar word geen mod als je toch enkel zegt dat we maar dankbaar moeten zijn voor jullie vrijwillige acties. Af en toe word het gewoon teveel onder onze neuzen gedrukt.
    x We zijn aanwezig.
    - Opnieuw, sommige.

    WAT WE MEENEMEN
    x Alle moderators worden erop geattendeerd om de ‘bedankt voor de melding’-pb te sturen na het aannemen van een melding of om in ieder geval te laten weten dat je/iemand/het team (al) ermee bezig is. Sommigen doen dit wel constant, anderen blijkbaar niet.
    x Kan Rutger een extra systeem verzinnen waardoor we makkelijker zo’n pb kunnen sturen. Voorgesteld is: automatisch bericht na verwijderen iedere melding, envelop naast prullenbakje bij melding met ofwel directe mail naar die persoon ofwel een automatisch bedank-bericht.
    - Ik vind deze ideeën echt geweldig! Ook al is het maar automatisch, je weet dat er iets mee gedaan word en dan voel je je nuttig. Ik denk ook dat users hierdoor meer gaan melden.


    DE NEGATIEVE PUNTEN
    HOE WE HANDELEN
    x Er wordt soms traag ingegrepen bij ruzies op het forum, waardoor een discussie of ruzie soms lang aansleept. Deze opmerking zullen we in acht proberen te nemen. Maar hiervoor hebben we de hulp van de users nodig. We zien niet altijd even snel een ruzie. Een user kan hierbij helpen door te melden met de paginanummer van het topic en de ruziemakende users erbij.
    - Ik denk dat het heel wat zou schelen als mods meer op het normale forum komen. Elke keer als ik dit zeg krijg ik te horen dat ze er wel zijn, maar gewoon niet veel reageren. Dat geloof ik niet, want ze zien ook gewoon heel veel dingen niet en ik denk dat er minder gemeld moet worden als jullie meer op het forum zijn. Dan word de kloof trouwens ook kleiner, dan krijgen mensen meer het idee dat jullie ook gewoon users zijn. Ik vind het leuk dat sommige mods gewoon nog topics aanmaken en reageren, maar naar mijn idee zijn dit er wel weinig. Hoewel het lijkt alsof jullie actiever geworden zijn de laatste tijd en dat vind ik echt leuk.
    x Er zouden soms moderators zijn die in discussie gaan of uitdagen. Dit zal zeker onze bedoeling niet zijn. Wordt dit toch vermoed, kan dit gemeld worden aan een andere moderator of bemiddelaar.
    - Dat is zo, maar mods zijn ook gewoon mensen. Ik vind dat het gewoon gemeld moet worden net als gewone users gemeld worden, maar dan moet er ook wat aan gedaan worden door andere mods, anders is het alsnog nutteloos.
    x We zouden een terughoudende houding hebben. Hiermee werd bedoeld dat we niet graag informatie prijsgeven. En dat klopt. We geven minder graag informatie door en blijkbaar zouden jullie dit wel meer willen. Misschien dat we een oplossing hiervoor kunnen vinden.
    - Ik hoop het. Sommige dingen lijken echt belachelijk om achter te houden, zelfs al weet de helft van de users het, je mag het alsnog niet zeggen. Al moet natuurlijk niet de inhoud van de mod forum of dergelijke prijsgegeven worden. Wat ik wel leuk vond is dat we een tijdje geleden een kijkje konden nemen bij de mods, bij hun functies etc. Als dat er nog eens zou komen, zou alles ook wel bedaren denk ik. Mensen worden soms bang van dingen die ze niet snappen en zo weten ze het.
    x De sfeer zou minder zijn sinds er nieuwe moderators zijn.
    - Daar heb ik nou echt niks van gemerkt. Mensen kunnen ook naar te kleine persoonlijke details gaan zoeken. Maak je daar maar niet druk om, vind ik.

    WAT WE MEENEMEN
    x Mogelijk een topic maken zoals het banmeldtopic, maar dan beheerd door Krull.
    - Nog een geweldig idee! Ik denk trouwens ook dat je het duidelijk moet maken voor mods die ontslagen worden/ontslag nemen dat ze zelf een topic mogen aanmaken en welke informatie ze daarin mogen prijsgeven.


    Dat was het wel, de rest is toch allemaal herhalingen van wat er al is gezegd.


    Your make-up is terrible

    Barnabas schreef:
    (...)
    Ja, ik kom op voor de jongeren onder ons. Denk je dat alle kinderen van tien, elf jaar dit zomaar allemaal begrijpen? Ik begrijp best dat Scandal het nu eenmaal gewend is dankzij haar opleiding, maar het is niet verboden voor mij om te zeggen dat ik het wat luchtiger had willen zien. Het kan best politiek correct zijn, maar dan ook met een dikke, vette knipoog. Dat doen politici ook vaak genoeg.
    daar ging het me niet om schat. het gaat me erom dat wanneer er een keertje niet politiek correct word gepraat er altijd wel een zeikert is die het nodig vind de woordkeuze letterlijk te nemen.
    dat je dit hebt voorgesteld vind ik alleen maar goed, het ging me om dat andere ;)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Scandal schreef:
    (...)
    Haha, ik weet het van mezelf hoor. Hoort een beetje bij mijn opleiding/werkveld. =)
    Maar het is moeilijk om iets een beetje 'losser' neer te schrijven. Als je te 'los' schrijft, dan ben je sneller onvolledig. En dat willen we een beetje voorkomen en dan kan het al wat stijver overkomen.

    Nja, ik verdedig mezelf/ons nu een beetje, maar ik ontken het niet hoor. =P


    Ik vind eigenlijk van niet. Jullie laten zien dat jullie het serieus genomen hebben en het kon nog een stuk moeilijker/ingewikkelder/netter gemaakt worden dan dit. Ik vind het goed en volledig.


    Your make-up is terrible