• Ik moet dit jaar een PWS (profielwerkstuk) maken, en ik doe het over zeeploze en parfumvrije zeep. Ik wilde alleen een bezoekje brengen aan de Neutralfabriek, zodat ik dat ook in mijn PWS kan verwerken.

    Ik heb nu een brief geschreven, maar ik wil graag even feedback, omdat ik dit best moeilijk vind.

    Geachte Mr./Mevr. ,

    Ik ben een middelbare scholier die net is begonnen aan haar laatste jaar van het gymnasium. Ik ga dit jaar een profielwerkstuk maken, en ik heb gekozen om het in verband te brengen met mijn overgevoeligheid voor parfum en zeep: ik wil een zeeploze en parfumloze zeep maken.
    Ik ben al begonnen aan het vooronderzoek naar zeep, het theoretische gedeelte.
    In overleg met mijn profielwerkstukbegeleider, heb ik besloten om ook een fabrikant te benaderen die zeeploze- en parfumloze zeep produceert, voor een bezoekje in de fabriek en antwoorden op mijn vragen aan de fabrikant. Wij gebruiken thuis ook veel producten van Neutral, omdat de overgevoeligheid bij ons in het gezin zit, dus het leek me vrijwel logisch dat ik jullie wilde benaderen.

    Is het mogelijk dat ik een dagje langskom bij jullie Neutral-fabriek en een rondleiding met uitleg over jullie productieproces krijg? Ik wil graag zelf ook nog vragen stellen over samenstellingen van jullie producten, en dit alles zal natuurlijk worden opgenomen in mijn profielwerkstuk.

    Met vriendelijke groet,
    [Mijn naam].


    Ik hoef trouwens geen commentaar dat het onmogelijk is, want ik houd daar natuurlijk rekening mee, maar niet geschoten is altijd mis.

    Alvast bedankt!


    Deep inside, I've never felt alive

    Allereerst; begin nooit je brief met 'ik', dat wordt als onbeleefd gezien. Ik zal 'm verder ook nog wel even lezen, maar dat viel me meteen op.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)