• Voor school moet ik een filmopdracht maken voor de brugklas en ik heb de film Zwartboek gekozen, omdat dit zo een beetje de enige is die géén drie uur duurt :p
    De film gaat over WO II en ik moet dus vragen gaan bedenken op brugklas niveau over WO II en de film, maar ik ben onwijs slecht in geschiedenis en zelfs WO II heb ik nooit helemaal helder. Daarbij ben ik ook een beetje in tijdnood geraakt en nu ben ik wanhopig :l

    Daarom vroeg ik mij af of jullie misschien een paar goede vragen hebben? (: Want damn, het is moeilijk om ze niet te lastig te maken.

    Tot nu toe had ik:
    - Waarom brak de Tweede Wereldoorlog uit?
    - Hoe kwam Hitler aan de macht en met welke partij?
    - Wat was Hitlers voornaamste doel?
    - Waarom werden er concentratiekampen gebouwen en wat hielden deze kampen in?

    - Verklaar de titel "Zwartboek" aan hand van de film.
    - In het begin van de film zegt Rob dat Engelse muziek verboden is, wat was er nog meer verboden en door wie kwam dit?
    - (naam) zit bij het Verzet zoals meer mensen in die tijd, wat deden zij?
    - In de film wordt meerdere keren gesproken over "SD", zoek op wat dit betekent.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 11:10 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Haha, ik zal even kijken! Ze moesten er namelijk ook verplicht bepaalde dingen van leren, zoals verbanden leggen tussen historische gebeurtenissen enzo (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Leg uit wat de belangrijkste oorzaken zijn voor het ontstaan van de Tweede Wereldoorlog
    Je antwoord moet minstens 100 woorden lang zijn en de volgende woorden bevatten:
    NSDAP, Duitsland, , economie, de Eerste Wereldoorlog, Adolf Hitler en nationalisme.

    Na de Eerste Wereldoorlog ging het erg slecht met Duitsland, de economie ging achteruit en ze had veel schuld bij andere landen. Veel mensen waren werkloos en leefden in armoede, toen vervolgens in 1929 de economische crisis uitbrak ontstond er grote onvrede. Adolf Hitler zag dit en speelde hier op in door werkgelegenheid te creëren voor de mensen. Hitler was nog steeds ontevreden en besloot zit aan te sluiten bij de politieke partij NSDAP om zijn onvrede te uiten, hij hield lange toespraken en had al gauw een grote aanhang die nazi’s genoemd werden. Het nationalisme groeide in Duitsland en Hitler begon meer land te veroveren.


    Is dit beetje een goede vraag en een juist antwoord denken jullie? (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Goede vraag en juist antwoord(samenvattend en zonder data's gezien.)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Dooddoenervo schreef:
    Goede vraag en juist antwoord(samenvattend en zonder data's gezien.)


    Haha top, dankje (:
    Ik heb ook een creatieve opdracht, moeten ze bedenken wat voor partij zij zouden oprichten tijdens WO II als ze net zoals Hitler vele macht zouden willen hebben en moeten ze ene propaganda iets maken, een filmpje, poster oid :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Als ik het af heb, zou iemand zo lief zijn het dan te willen beoordelen? Ik ben bang dat ik domme fouten heb gemaakt of dat sommige dingen te moeilijk zijn oid en ik moet echt een goed cijfer halen hiervoor!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Dat wil ik wel doen!


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Oh top dankje! Kan je je e-mail adres PB'en? Anders wordt het zo'n onduidelijk geval, haha, en dan zal ik het, als ik het vanmiddag af heb, even doorsturen!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Leg uit wat de belangrijkste oorzaken zijn voor het ontstaan van de Tweede Wereldoorlog
    Je antwoord moet minstens 100 woorden lang zijn en de volgende woorden bevatten:
    NSDAP, Duitsland, , economie, de Eerste Wereldoorlog, Adolf Hitler en nationalisme.

    Na de Eerste Wereldoorlog ging het erg slecht met Duitsland, de economie ging achteruit en ze had veel schuld bij andere landen. Veel mensen waren werkloos en leefden in armoede, toen vervolgens in 1929 de economische crisis uitbrak ontstond er grote onvrede. Adolf Hitler zag dit en speelde hier op in door werkgelegenheid te creëren voor de mensen. Hitler was nog steeds ontevreden en besloot zit aan te sluiten bij de politieke partij NSDAP om zijn onvrede te uiten, hij hield lange toespraken en had al gauw een grote aanhang die nazi’s genoemd werden. Het nationalisme groeide in Duitsland en Hitler begon meer land te veroveren.


    Is dit beetje een goede vraag en een juist antwoord denken jullie? (:


    Is dat niet meer hoe Hitler aan de macht kwam in Duitsland?

    Edit: De directe aanleiding is in ieder geval dat Duitsland Polen binnenviel, wat daardoor verklaarden de UK en Frankrijk Duitsland de oorlog.
    Andere zijn dat Hitler er voor zorgde dat Duitsers het Arische Ras als het beste ras gingen zien en dat zij meer leefruimte verdienden. "Lagere" rassen moesten volgens Hitler verdwijnen voor het Arische. De crisis en het Verdrag van Versailles spelen natuurlijk ook mee.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2013 - 12:51 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    woooow ik wist alle vragen over de oorlog, daarom had ik een 7,1 voor mn examen maar je hebt de antwoorden al


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Olicity schreef:
    (...)

    Is dat niet meer hoe Hitler aan de macht kwam in Duitsland?

    Edit: De directe aanleiding is in ieder geval dat Duitsland Polen binnenviel, wat daardoor verklaarden de UK en Frankrijk Duitsland de oorlog.
    Andere zijn dat Hitler er voor zorgde dat Duitsers het Arische Ras als het beste ras gingen zien en dat zij meer leefruimte verdienden. "Lagere" rassen moesten volgens Hitler verdwijnen voor het Arische.


    Ja, inderdaad nu je het zegt. Hangt er net vanaf wat je bedoeld maar het is wat Olicity zegt meer een antwoord op de vraag hoe Hitler aan de macht kwam.
    Ik zou de vraag gewoon veranderen.
    De preciese locatie die de aanleiding gaf voor de oorlogsverklaring is trouwens het eiland Westerplatte.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Hitler sloot zich trouwens niet aan bij de NSDAP, maar bij de DAP, wat later de NSDAP geeft, maar daar had hij zelf voor gezorgd. Dat was overigens al vóór de crisis uitbrak en voor die tijd ging het nog wel redelijk met de Duitse economie. Tot 1929 had de NSDAP nog maar weinig invloed, maar ze maakten "goed" gebruik van de crisis, gaven andere landen er de schuld van, waardoor ze stemmen wierven, maar pas nog een paar jaar later was het de grootste partij geworden. En over hoe hij uiteindelijk de echt de macht kreeg: dat kwam door de Machtigingswet - als ik het mij nog goed kan herinneren - maar die waren niet bepaald eerlijk te noemen aangezien en een deel van de leden van de Rijksdag niet op durfden te dagen, een deel was gevlucht en een deel was gevangengenomen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Waardoor werd de oorlog een wereldoorlog?
    Doordat Japan, bondgenoot van Duitsland, een Amerikaanse marinebasis aanviel, waarop Amerika de oorlog verklaarde aan Japan. Een paar dagen later verklaarde Duitsland de oorlog aan Amerika.


    Misschien dat ik nog wat vragen kan verzinnen, maar ik denk dat die te moeilijk gaan zijn voor de brugklas.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered