• Gravity, de film waarin George Clooney en Sandra Bullock te zien zijn als astronaut, lijkt volgens de eerste schattingen gedurende zijn openingsweekend in de Verenigde Staten en Canada ruim 55 miljoen dollar in het laatje te brengen. Daarmee zou de film de meest lucratieve oktoberpremière uit de geschiedenis worden.
    Bullock noch Clooney heeft bovendien ooit in een film gespeeld die tijdens zijn Noord-Amerikaanse première zo veel geld opleverde. Elders in de wereld bracht de film de afgelopen dagen nog eens ruim 27 miljoen dollar op.


    Het tweede deel van de animatiefilm Cloudy with a Chance of Meatballs, vorige week nog op de eerste plek, zakte met een opbrengst van 21,5 miljoen dollar naar plaats twee. Runner Runner, met Ben Affleck en Justin Timberlake, kwam terecht op de derde plaats met een opbrengst van 7,6 miljoen dollar.


    Ik ga morgen naar deze film! Wie gaat het nog meer? Wie is er al geweest?
    Spoilers graag in een spoilerdingetje graag, want ik moet m dus nog zien x'D


    Waar gaat het over?
    Oscar® winnaars Sandra Bullock (The Blind Side) en George Clooney (Syriana) spelen de hoofdrollen in Gravity een spannende thriller die je meesleurt in het oneindige en meedogenloze van de ruimte. De film is geregisseerd door de Oscar® genomineerde Alfonso Cuarón (Children of Men). Bullock speelt Dr. Ryan Stone, een briljant medisch ingenieur die samen met veteraan astronaut Matt Kowalsky (Clooney) op haar eerste ruimtemissie gaat. Tijdens een routine controle, slaat het noodlot toe. De shuttle wordt vernietigd en Stone en Kowalsky blijven volledig alleen achter. Vastgebonden aan niets anders dan elkaar zweven zij verder de ruimte in. Door de kille stilte realiseren zij zich dat ze ieder contact met de aarde zijn verloren en daarbij de enige kans om gered te worden. Langzaam slaat de angst om in paniek en neemt elke hap naar lucht het beetje zuurstof weg dat nog over is. Is de enige weg terug naar huis de onwaarschijnlijke weg, dieper de ruimte in?

    [ bericht aangepast op 21 okt 2013 - 15:40 ]

    Escritura schreef:
    NoNoNo I saw the trailer and I already couldn't bloody breathe, space is fucking scary bro.


    Ik heb de film gezien, en het feit dat er een kans is (hoe klein die ook is) dat er zoiets gebeurd, is reden nummer één waarom ik geen astronaut zou willen worden.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Nou, ik ben geweest, hoor.
    De film was leuk!!

    Zo'n gave film. Ik vond 'm prachtig!


    "Well, well. Look who we've got here!"