• Ik wil graag een verhaal krijgen dat zelfs zou uit kunnen komen in boekenwinkels. Zouden jullie commentaar kunnen geven op mijn samenvatting van dit verhaal? Wat kan ik er beter aan veranderen? Hebben jullie nog bruikbare tips? Alvast bedankt!
    Soundtrack Give Me Love by Ed Sheeran

Als mensen denken aan Cupido, denken zij aan een bolle baby met een luier om en een pijl en boog om zijn schouder. Als mensen denken aan Cupido, roepen zij: Die bestaat niet.
    Dit klopt niet.
    Cupido is geen jongen, ze is een beeldschoon meisje van zeventien dat rond zwerft op aarde. Ze moet zorgen dat het kleine beetje liefde dat daar nog over is, vergroot zal worden.
    De enige regel die God haar opgaf, toen Hij haar naar Aarde stuurde, was dat zij zelf nooit zou mogen liefhebben. Dit zou zorgen voor ongelijke verhoudingen, tussen liefde en haat.
    Maar kan Cupido deze grote taak wel op haar nemen? Hoe lang kan zij leven, zonder ook maar een enkele omhelzing, of andere uiting van liefde? Is het überhaupt mogelijk, te leven zonder liefde...?

[ bericht aangepast op 14 okt 2013 - 21:47 ]

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Het zou een geweldig verhaal kunnen worden, als je haar ijselijke karakter goed kunt omschrijven. Het is namelijk heel moeilijk om iemand te beschrijven die niets voelt, of mag ze van God geen liefde voelen? Dat begrijp ik nog niet helemaal.
    Als je het wilt uitgeven, zou ik het niet op Quizlet/een andere site zetten. Er zitten af en toe wat kids bij... die daar ook een toekomst in zullen zien, zeg maar.

Ik vind het idee echt heel erg goed, maar ik heb niet zoveel met je manier van schrijven ik weet niet waarom.

“If you live life by other people’s standards, then your life is no longer yours.”

Hummerson schreef:
    Zet het sowieso op Q, Mirthe! Dan heb je iig één lezer: mij.

Als ik op m op Q zet zouden mensen de moeite niet doen om het boek te kopen, als dat ooit gaat lukken :p maar als het niks wordt, dan komt hij zeker op Q. beloofd!

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Taiteilijan schreef:
    Het zou een geweldig verhaal kunnen worden, als je haar ijselijke karakter goed kunt omschrijven. Het is namelijk heel moeilijk om iemand te beschrijven die niets voelt, of mag ze van God geen liefde voelen? Dat begrijp ik nog niet helemaal.
    Als je het wilt uitgeven, zou ik het niet op Quizlet/een andere site zetten. Er zitten af en toe wat kids bij... die daar ook een toekomst in zullen zien, zeg maar.

Het karakter mag wel liefde voelen, maar geen liefde aannemen of op een persoonlijke (dus niet via pijl en boog) manier overbrengen.
    Dat was ik ook niet van plan, daarom heb ik een topic gemaakt en niet gelijk de story. Als het inderdaad een succes kan worden, komt het niet op Q of een andere site. Als het niets wordt, dan wel :p

Vertigo schreef:
    Ik vind het idee echt heel erg goed, maar ik heb niet zoveel met je manier van schrijven ik weet niet waarom.

Ben helemaal niet goed in samenvattingen schrijven, dat weet ik van mezelf. Maar met het verhaal zelf wordt het waarschijnlijk al beter!

MrsColfer schreef:
    (...)

Het karakter mag wel liefde voelen, maar geen liefde aannemen of op een persoonlijke (dus niet via pijl en boog) manier overbrengen.
    Dat was ik ook niet van plan, daarom heb ik een topic gemaakt en niet gelijk de story. Als het inderdaad een succes kan worden, komt het niet op Q of een andere site. Als het niets wordt, dan wel :p

Oké, ik snap 'm! Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
    Dat zul je vanzelf merken, haha. Ik zal niet zo snel overschakelen naar Quizlet, want het is een onderwerp waar je heel veel mee kunt. Mijn advies is om niet de cliché weg in te slaan, je lezers te verrassen. Nu denk je meteen 'oh, dan zal ze wel verliefd worden'. Probeer de verwachtingen te vermijden en bouw iets nieuws! Daar zijn lezers zoals ik altijd voor in. c:

Taiteilijan schreef:
    (...)

Oké, ik snap 'm! Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
    Dat zul je vanzelf merken, haha. Ik zal niet zo snel overschakelen naar Quizlet, want het is een onderwerp waar je heel veel mee kunt. Mijn advies is om niet de cliché weg in te slaan, je lezers te verrassen. Nu denk je meteen 'oh, dan zal ze wel verliefd worden'. Probeer de verwachtingen te vermijden en bouw iets nieuws! Daar zijn lezers zoals ik altijd voor in. c:

Ik ben ook zeker heel wat onverwachte dingen van plan ^^

Ik zou het in ieder geval kopen, als het in de boekhandels zou liggen. Dus dat is iets goeds!

Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

Pennybags schreef:
    Ik zou het in ieder geval kopen, als het in de boekhandels zou liggen. Dus dat is iets goeds!

aaaaw dankje :) perfect icon btw :3

Ik denk dat dit een goed verhaal zou kunenn worden, zolang je haar maar niet een 'zeur' maakt die alleen maar liefde wilt maar niet mag. Ik las hier boven al over een ijzig karakter, ik denk dat dat het verhaal wel interesanter zou maken. Dat ze ook werkelijk 100% voor God's woorden gaat en dan echt moeite heeft wanneer ze toch verliefd word. Ik zou er in ieder geval niet een te romantisch verhaal van gaan maken en haar ook andere avonturen laat beleven.
    Dit zijn aleen maar tips, wat je naderhand doet is helemaal aan jezelf. Maar mocht je dit ooit op Q zetten dan ben ik wel geintereseerd :')

The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

Croyance schreef:
    Ik denk dat dit een goed verhaal zou kunenn worden, zolang je haar maar niet een 'zeur' maakt die alleen maar liefde wilt maar niet mag. Ik las hier boven al over een ijzig karakter, ik denk dat dat het verhaal wel interesanter zou maken. Dat ze ook werkelijk 100% voor God's woorden gaat en dan echt moeite heeft wanneer ze toch verliefd word. Ik zou er in ieder geval niet een te romantisch verhaal van gaan maken en haar ook andere avonturen laat beleven.
    Dit zijn aleen maar tips, wat je naderhand doet is helemaal aan jezelf. Maar mocht je dit ooit op Q zetten dan ben ik wel geintereseerd :')

Ze doet zichzelf heel ijzig voor, dat zeker, maar het probleem is, dat ze wel een hart heeft, en dus wel verliefd kan worden. Maak je geen zorgen, verliefd zijn komt er niet veel in voor!

Leuk idee, ik zou het zeker kopen als het in de winkel lag! Ik zou alleen wel de samenvatting aanpassen (:

She knew the rules so she knew how to break them.

Macklemore schreef:
    Leuk idee, ik zou het zeker kopen als het in de winkel lag! Ik zou alleen wel de samenvatting aanpassen (:

Ik ben echt heel slap in samenvattingen schrijven, sorry daarvoor. Ik heb het eerste hoofdstuk net klaar, naar mijn mening is die al veel beter dan de samenvatting. Bedankt!

Ik heb ongeveer zo'n idee in één van mijn schriftjes staan, alleen is mijn versie een tikkeltje anders. Ik zou het lezen, aangezien het idee me aanstaat.

"Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

Presence schreef:
    Ik heb ongeveer zo'n idee in één van mijn schriftjes staan, alleen is mijn versie een tikkeltje anders. Ik zou het lezen, aangezien het idee me aanstaat.

Yay bedankt :)