• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.





    Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    The Daily Prophet is natuurlijk ook van de partij.
    Naerys, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Carmina
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina - Texeira

    Hufflepuff:
    EscrituraTheodora

    Ravenclaw:
    ArendelleVanGogh

    Slytherin:
    YodaAragog

    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.


    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 okt 2013 - 6:28 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nu de kop van de daily prophet is, kunnen we werk gaan maken van een three broomsticks off-topic.:)

    Btw: de prophet is erg goed gelukt.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Kunnen we net zo goed gelijk een Kibbelaar en Heks en Haard maken. (krul)

    [niet om de spot te drijven met, ik vind het allemaal fantastisch en ik ben zelfs clumnist bij The Daily Prophet en het off-topic lijkt me leuk, hoewel wel een beetje overbodig, want dan kun je net zo goed naar het off-topic-topic gaan. ^.^]

    [ bericht aangepast op 16 okt 2013 - 18:24 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    VanGogh schreef:
    Kunnen we net zo goed gelijk een Kibbelaar en Heks en Haard maken. (krul)

    [niet om de spot te drijven met, ik vind het allemaal fantastisch en ik ben zelfs clumnist bij The Daily Prophet en het off-topic lijkt me leuk, hoewel wel een beetje overbodig, want dan kun je net zo goed naar het off-topic-topic gaan. ^.^]

    Hebben we een off-topic topic dan?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ludovico: Carmina


    Deep inside, I've never felt alive

    Festus schreef:
    (...)
    Hebben we een off-topic topic dan?


    Niet dat ik weet :3


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Festus schreef:
    (...)
    Oh nee wacht laat maar ik las het verkeerd. Maar eerst word de redactie geïnterviewd, daarna de Heads en dan gaan we beginnen aan de rest van de mensen. Maar ik zal onthouden dat je dat wou. Again sorry dat ik niet goed gelezen heb.


    Maakt niet uit, ik zal geduldig wachten totdat ik aan de beurt ben.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    VanGogh schreef:
    Kunnen we net zo goed gelijk een Kibbelaar en Heks en Haard maken. (krul)

    [niet om de spot te drijven met, ik vind het allemaal fantastisch en ik ben zelfs clumnist bij The Daily Prophet en het off-topic lijkt me leuk, hoewel wel een beetje overbodig, want dan kun je net zo goed naar het off-topic-topic gaan. ^.^]


    We hebben nog geen off-topic, en met het fijt dat we in de rooms

    1) niet met andere afdelingen kunnen praten
    2) alleen maar over HP mogen praten
    Lijkt me een drie bezemstelen in het off-topic niet overbodig.^^


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Precies wat DDVO zegt! ;p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    We hebben nog geen off-topic, en met het fijt dat we in de rooms

    1) niet met andere afdelingen kunnen praten
    2) alleen maar over HP mogen praten
    Lijkt me een drie bezemstelen in het off-topic niet overbodig.^^

    Inderdaad het lijkt me heel leuk om ook met andere afdelingen te kunnen praten, en als we het zo zullen doen gaan we ook niet zo snel door de afdeling topics heen en blijven deze overzichtelijker.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ohh, maar ik wil het topic openen, ik wil ook een bijdrage leveren aan Quizwarts!


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Festus schreef:
    (...)
    Inderdaad het lijkt me heel leuk om ook met andere afdelingen te kunnen praten, en als we het zo zullen doen gaan we ook niet zo snel door de afdeling topics heen en blijven deze overzichtelijker.


    Ja, maar straks bloeden de Common Rooms dood doordat iedereen dan in het offtopic zit. Dat vraag ik mij wel weer af..


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Ja, maar straks bloeden de Common Rooms dood doordat iedereen dan in het offtopic zit. Dat vraag ik mij wel weer af..

    Dat lijkt me niet, zodra je wilt praten over de opdrachten die je krijgt of over de andere afdelingen wilt zeiken kan je je terugtrekken in je Commonroom.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Festus schreef:
    (...)
    Dat lijkt me niet, zodra je wilt praten over de opdrachten die je krijgt of over de andere afdelingen wilt zeiken kan je je terugtrekken in je Commonroom.


    Hmm jah oke, ook wel weer waar.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind het nogal vervelend dat mensen ineens reageren in common rooms waar ze helemaal niet bij zitten eigenlijk.


    Eternamente, everlastingly, for all time

    Eternamente schreef:
    Ik vind het nogal vervelend dat mensen ineens reageren in common rooms waar ze helemaal niet bij zitten eigenlijk.

    Waarom dat de meeste zeggen dat ze de creaties leuk vinden of het gaat over de DP of zoiets. Anders is er echt helemaal geen manier om met mensen uit andere afdelingen te praten


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."