• De Amerikaanse federale overheid sluit een aantal diensten of instellingen naar aanleiding van de impasse die in het parlement heerst over de financiering ervan.


    'Shutdown' in de VS

    Het gaat daarbij om organisaties die voor hun geld direct afhankelijk zijn van het Congres.
    The Washington Post schat dinsdag dat het in de eerste plaats gaat om een federaal voedselhulpprogramma voor bijna negen miljoen arme vrouwen en kinderen (WIC, Women, Infants and Children Food and Nutrition Service), tal van diensten van de belastingdienst IRS, websites van de federale overheid, het Nationaal Archief en veel toeristische attracties zoals gratis musea en nationale parken.
    Bij veel ministeries in Washington gaat ondertussen meer dan twee derde van het personeel met gedwongen verlof.
    De nieuwszender ABC meldt dat er bijvoorbeeld bij het relatief kleine ministerie van Onderwijs, waar 4.225 mensen werken, 3.983 mensen met verlof zijn gestuurd.

    Mileubescherming
    Bij het federale Agentschap voor Milieubescherming, waar 16.205 mensen werken, is het percentage van mensen dat met verlof is gestuurd nog hoger: ruim 96 procent. Bij het Nationaal Wetenschapsfonds blijven maar dertig van de tweeduizend personeelsleden aan het werk.
    Ook het Nationaal Luchtvaart- en Ruimtevaartagentschap (NASA) gaat vrijwel dicht, maar astronauten blijven werken. Dat geldt ook voor het personeel waar de astronauten afhankelijk van zijn.
    De 1,4 miljoen Amerikaanse militairen moeten aan het werk blijven, maar de helft van het burgerpersoneel van het ministerie van Defensie moet met verlof. Dat is meer dan 360.000 'verlofgangers'.

    Eerdere shutdowns in de VS:




    Medisch onderzoek
    Medisch onderzoek wordt zwaar getroffen door de gedeeltelijke sluiting van 27 centra van de National Institutes of Health. Onderzoek voor nieuwe patiënten wordt voorlopig niet meer gedaan.
    De postdiensten en spoorwegen blijven functioneren. Consulaire diensten zoals visaverstrekking worden niet onderbroken omdat die zich grotendeels zelf bedruipen.
    Sociale voorzieningen moeten van de wet worden uitgekeerd, maar nieuwe aanvragen moeten wachten tot de overheid weer op volle toeren draait. De federale rechtspraak heeft middelen om het nog zeker twee weken uit te houden.

    Bron: nu.nl

    [ bericht aangepast op 2 okt 2013 - 14:28 ]


    26 - 02 - '16

    "In het Amerikaanse politieke stelsel draait het allemaal om elkaar tegen te werken en niet samenwerken." -Volkskrant.

    Ik ben het hier zo mee eens, een regering moet toch met elkaar er voor zorgen dat een land normaal kan functioneren? Oké, ik snap dat ook hier in Nederland sommige partijen niet overeenkomen met sommige zaken, maar hier proberen ze tenminste wel een middenweg te vinden, daar is het gewoon gelijk: STOP!!! We zetten alles stil!
    De VS is af en toe echt een raar land.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Wat ik ook verrekt raar vind is, Obama wordt verkozen en Obamacare stond in zijn regeringsplan. Hij is nu president, dus is het volk voor.
    Maar nu plots als ze horen dat de rijke luizen gaan 'lijden', zijn ze ertegen. Dom, hypocriet volk.
    En men had eens een poll gedaan of ze liever Obamacare wouden of een andere healthcare (dat éxact hetzelfde inhield, maar geen 'Obama' in de naam had) en toen zeiden de rijke luizen van 'oh, dit is een fantastisch plan!'
    En mensen zijn verbaasd dat ik U.S.A. een obees, hypocriet, kapitalistisch idioot kutland vind.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Square schreef:
    Dit is allemaal zo vreselijk triest. Terwijl de rijke Republikeinen als koppige kleine kinderen weigeren om een deal te sluiten met de Democraten, zijn het de arme mensen en mensen met uitkeringen of lage overheidslonen die hierdoor geraakt worden. De wereld is niet eerlijk. ><

    Het meest schrijnende is nog wel dat al die politici wel gewoon door worden betaald. Ze zouden hún overdreven hoge lonen eens stop moeten zetten tot ze een oplossing vinden, want dan zouden ze wel anders piepen. Ugh.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Le what?


    Some people are art and do art at the same time

    Grizzly schreef:
    Wat ik ook verrekt raar vind is, Obama wordt verkozen en Obamacare stond in zijn regeringsplan. Hij is nu president, dus is het volk voor.
    Maar nu plots als ze horen dat de rijke luizen gaan 'lijden', zijn ze ertegen. Dom, hypocriet volk.
    En men had eens een poll gedaan of ze liever Obamacare wouden of een andere healthcare (dat éxact hetzelfde inhield, maar geen 'Obama' in de naam had) en toen zeiden de rijke luizen van 'oh, dit is een fantastisch plan!'
    En mensen zijn verbaasd dat ik U.S.A. een obees, hypocriet, kapitalistisch idioot kutland vind.


    "Het volk" is wel een erg breed begrip. Het volk in zijn algemeenheid is echt niet tegen Obamacare, want een heleboel mensen die tot die groep behoren zouden ermee geholpen zijn. Het vooral de rijken die er iets op tegen hebben, en dan met name de Republikeinen, die nou eenmaal veel rijke stemmers hebben omdat veel van hun standpunten vooral rijke mensen bevoordelen.
    Het is ook niet zozeer het volk dat nu rare dingen doet, in mijn ogen, maar de politiek. Het volk heeft immers uiteindelijk vrij weinig te zeggen over het echte bestuur buiten de verkiezingen om; het is de politiek waar Obamacare allang is goedgekeurd en waar men nu opeens heeft besloten dat men het er toch niet mee eens is. Maar hypocriet lijkt me wel een passend woord, ja. ><


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Comanche schreef:
    Typiiiiiiiisch. De rijke lui willen alweer geen deals sluiten. Bah. Schop die lui het land uit, alsjeblieft zeg.
    Kinderachtig gedoe.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Malafide schreef:
    (...)


    true, helemaal mee eens Malafide.

    De rijken woorden rijker en de armen woorden armer!!
    Daarbij, zal het mij niet verbazen als meerdere landen failliet verklaar woorden.
    Nederlands zal wel snel volgen, aangezien wij het kleinste kikkerlandje zijn die het meeste geld vaak toezenden.


    Enjoy the little things in life, because one day you wi