• Het beloofde land. Een land met bomen zo hoog als de hemel. Bergen zo groot dat er sneeuw op blijft liggen. Rivieren die tussen twee groene gronden slingert en meren zo helder dat je het vis ziet zwemmen. Land zo vruchtbaar, zo verlaten en de mens zo alleen. Het volgen van de Nijl zal u er vanzelf brengen. Veertig dagen, veertig nachten verwijderd van het paradijs.

    Na het uiteenvallen van het gezag van de farao in de 22e eeuw voor Chr. is het oude Egypte verdeeld in verschillende provincies, ieder met een eigen machthebber. De faraos volgde elkaar snel op, maar ze konden geen grip krijgen op het uiteengevallen land. Het gebrek van één leider leidde ertoe voor dat men zich zelf tot koning van een provincie, of nomen, benoemde.
    Rond het jaar 2073 voor Chr. werd Zeboe, een kleine provincie aan de Nijl, geleid door de dynastie van Chisisi en lag tussen de stad van Hermopolis, de hoofdstad van het Egyptische rijk, en Minga in. Het was een vredige provincie, ondanks dat het gebukt ging onder een lange tijd van hongernoden die vele levens eiste. Deze vredigheid veranderde echter toen de koning Chisisi stierf. De altijd goede en zeer geliefde koning liet op zijn sterfbed zijn enige en laatste geheim achter, een geheim die het leven van de bevolking van Zeboe voor altijd zou veranderen.



    Meedoen?
    Naam: Achternaam hoeft niet, men had in deze tijd voornamelijk voornamen die iets complexer waren.
    Leeftijd:
    Stand: Gelieve niet indereen in en rond het hof. Ik wil graag een RPG met een zo volledig mogelijke samenleving. Tijdens de RPG komt toch iedereen in contact met elkaar.
    Beroep:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Familie:
    Geschiedenis:
    Extra’s:


    Rollen:
    - Gereserveerd - Vrouw van de koning - Mebarak
    - Chavi - Slavin van het hof - Ravensmoon
    - Gereserveerd - Priesteres - Cult

    Extra’s voor je rol en in de RPG:
    - Let erop dat deze RPG zich afspeelt zo vierduizend jaar terug. Men staat dus ’s ochtends niet op en kijkt even op zijn Iphone (of überhaupt op een klok) hoe laat het is.
    - De positie van de vrouw was tijdens dit tijdperk bijzonder goed. Ze hadden rechtelijke posities, in huis was de vrouw de baas en hield de man zich, net zoals bij zijn familie, op de achtergrond.
    - Huwelijken tussen verschillende klassen waren niet uitzonderlijk en er rustte absoluut geen taboe op. Echter waren buitenechtelijke kinderen wel uit den bozen.
    - Het sluiten van een huwelijk was niet vastgelegd. De man overhandigde de bruidsschat aan zijn vrouw en zij zorgde voor de huisraad. Huwelijken konden ook zonder taboe ontbonden worden met een van de volgende oorzaken: overspel, onvruchtbaarheid of huwelijksmoeheid. Als de man het huwelijk verbrak, kon de vrouw om een soort alimentatie vragen.
    - Vrouwen mochten ook alle posities bekleden, van priester tot rechter tot nanny, als het werk maar niet te lichamelijk zwaar was.
    - Nog even een reminder: men was in het oude Egypte vooral bezig met het leven na de dood en het tevredenstellen van de Goden.


    Regels:
    - Ik zoek niet zozeer ervaren RPG’ers, maar vooral gemotiveerde.
    - Gelieve tussen de 300 en de 500 woorden schrijven. Meer is niet heel erg, minder wel.
    - Perfecte personages bestond ook 4000 jaar geleden nog niet.
    - Het liefste zo min mogelijk OOC, het meeste hiervan kan gewoon via GB's. Als OOC dan toch nodig is dan gelieve tussen haakjes en naamsverandering graag doorgeven.
    - 16+ is toegestaan.
    - Max. twee rollen per persoon.
    - Jongen en meisjes graag zelf gelijk houden.
    - En de allerbelangrijkste: veel plezier!


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 20:26 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Zou ik misschien een zoon van de koning kunnen hebben? Of heeft hij die niet ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Naam: Chavi
    Leeftijd: 22
    Stand: laagste van het laagste
    Beroep: slavin van iemand van het hof (ff kijken wie)
    Innerlijk: Chavi heeft veel mee gemaakt maar een echte optimist. Ze zal in eerste instantie altijd proberen het beste te maken van de situatie. Ze heeft een angst opgebouwd voor mannen, zodra deze bijvoorbeeld zijn hand heft zal ze ineen krimpen. Ze heeft een veel te grote mond en dat brengt haar vaker in de problemen dan haar lief is. Maar omdat haar trots het enige is wat echt van haar is zal ze haar grote mond behouden. Ze is een zorgzaam meisje, dat graag in de buurt is van de juiste mensen. Achterdocht staat niet of zelde in haar woordenboek. Ze heeft temperament, als ze iets niet wilt zal je echt je best moeten doen om haar dat te laten doen. Straffen maken ondanks dat ze het niet zal laten merken heel veel indruk op haar. Ook wanneer andere mensen gestraft worden leeft ze heel erg mee met de mensen. Ze heeft huilen afgezworen, maar wanneer ze alleen is en niemand haar kan zien wilt ze nog wel eens breken. Ze is iemand die heel goed een masker op kan doen. Ze is emotioneel en dat is aan haar te zien als je echt wilt, maar ze zal altijd haar best doen dit te verbergen. Chavi is absoluut wraakzuchtig, wanneer je haar echt verraad of op het hart trapt zal ze wraak nemen al is het, het laatste wat ze doet.
    Uiterlijk:


    Ze is een slanke goed gebouwde vrouw, dat heeft ook wel de nodige tijd gekost. Vroeger werd ze vaak voor jongen aangezien maar nu haar vrouwelijke vormen er zijn kan ze eindelijk blij zijn met haar voorkomen. Ze heeft lang bruin met haar met slag dat tot net over het einde van haar schouderbladen valt. Blauwe ogen dat word omlijst met donkere wimpers. Haar rug bevat een aantal flinke littekens afkomstig van zweepslagen die ze in haar verleden heeft moeten ontvangen.
    Familie: Haar moeder was ook een slavin, geimporteerd uit een ander land, de regel stelt dat wanneer een slavin een kind krijgt het kind dus ook een slaaf is. Haar vader is onbekend.
    Geschiedenis: Chavi heeft een rumoerige jeugd gehad dat eigenlijk steeds rumoeriger werd. Toen ze oud genoeg was werd ze het land opgestuurd om te werken, hier was ze echter niet sterk genoeg voor en kwam na een paar maanden terecht in een weverij. Op de weverij waren weinig mannen en bouwde een diepgaande band op met de vrouwen. Ze was nog erg jong en deze vrouwen waakte over haar alsof ze hun eigen dochter was. Meesten van hen waren vrouwen die betaald werden voor hun werk. Na een paar jaar werd de leiding vernieuwd, mannen die constant in haar nek stonden te hijgen klaar om haar een klap te verkopen als ze een misstap begin. Ze kreeg verschrikkelijke afstraffingen, zweepslagen, geen eten, eenzame opsluiting. Deze straffen zorgde er eigenlijk alleen maar voor dat haar temperament groeide. Ze werd opstandig, baldadig en bijna onhandelbaar. Ze werd verkocht aan het hof, de straffen voor misdragingen waren veel heviger maar tegelijkertijd was de regel doe je werk goed en straf blijft dan uit beter na geleefd. Doordat ze dimde en haar werk rustig deed, leefde ze volledig in de anonimiteit (voor zover een slaaf dat kon). Na nog een aantal jaar te hebben gewerkt in anonimiteit was ze blijkbaar opgevallen bij iemand van het hof... die haar indienst nam als zijn persoonlijke bediende (slavin).
    Extra’s:

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 20:00 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Mag ik ook een vrouw reserveren? Een priesteres?


    26 - 02 - '16

    Ik zet jullie er alle drie bij (:

    RavensMoon; ik wil wel graag uitgebreide rollen die zoveel mogelijk beschrijven waarbij vooral het innerlijk en de geschiedenis erg van belang zijn.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mebarak schreef:
    Ik zet jullie er alle drie bij (:

    RavensMoon; ik wil wel graag uitgebreide rollen die zoveel mogelijk beschrijven waarbij vooral het innerlijk en de geschiedenis erg van belang zijn.
    beter zo, zo niet... kan je me wat tips geven wat je nog mist of waar ik aan kan denken om erbij te zetten?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    RavensMoon schreef:
    (...)beter zo, zo niet... kan je me wat tips geven wat je nog mist of waar ik aan kan denken om erbij te zetten?


    Zo is al een stuk beter. Probeer je personage gewoon te omschrijven als je beste vriend(in), dan krijg ik ten minste altijd lappen tekst, maar met die van jou komen we al een heel eind.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mebarak schreef:
    (...)

    Zo is al een stuk beter. Probeer je personage gewoon te omschrijven als je beste vriend(in), dan krijg ik ten minste altijd lappen tekst, maar met die van jou komen we al een heel eind.
    heel stom, karakter omschrijving vind ik heel moeilijk. lange stukken rpg vind ik veel moeilijker. =(


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Nevermind

    Haal mij er toch maar weer uit, het lukt me niet allemaal. Ik krijg het allemaal niet verwoord en op papier, sorry

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 20:19 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.