• Nou, ik was even iets aan het doen, ik weet al niet meer wat want mijn hoofd zit vol van het idee dat ik het bedacht.

Het is het jaar [ben er nog niet helemaal uit wanneer, jullie mogen ook met suggesties komen], er is net een nieuwe treintunnel gemaakt die van [naam stad/land] naar [naam stad/land] gaat. Hij zou drie uur reistijd besparen. Enkele studenten, die dit wel eens willen uitproberen, besluiten op de dag van de eerste rit aanwezig te zijn. Er zijn ook vele andere mensen die allemaal een gok willen wagen.
    Als ze eenmaal in de trein zitten gebeuren er rare dingen. Het personeel verdwijnt uit het niets, de stroom valt uit en het lijkt er op geen enkele mogelijke manier op dat ze aan de andere kant van de tunnel terecht zijn gekomen... Tam tam taaaam.

Zal ik dit dus verder uitwerken of niet?

Eventuele toevoegingen:
    - Parallelle dimensie waarin ze terecht komen waarin ze allerlei dingen moeten doen om terug te kunnen naar de normale wereld.
    - De trein is tot stilstand gekomen diep in het hart van de tunnel en ze moeten samenwerken om te kunnen overleven en de trein weer aan het werk te krijgen.

Suggesties voor titels:
    - Disaster
    - The Tunnel

Als jullie verdere ideeën hebben mogen jullie het zeggen.

LE TOPIC

[ bericht aangepast op 27 sep 2013 - 23:31 ]

26 - 02 - '16

Hebben jullie dan ook nog eventueel dingen die jullie erbij willen hebben, voor het verhaal & uitwerking, of een titel?

26 - 02 - '16

Cult schreef:
    Hebben jullie dan ook nog eventueel dingen die jullie erbij willen hebben, voor het verhaal & uitwerking, of een titel?

Op dit moment ben ik leeg, maar als ik er een idee voor krijg dan zeg ik het je meteen! :].

Don't walk. Run, you sheep, run.

Caffeine schreef:
    (...)
    Op dit moment ben ik leeg, maar als ik er een idee voor krijg dan zeg ik het je meteen! :].

Thank you (;

26 - 02 - '16

Wil je me in ieder geval wel waarschuwen als je 'm gaat openen?

Caffeine schreef:
    Wil je me in ieder geval wel waarschuwen als je 'm gaat openen?

Of course!

Heeft iemand nog meer ideeën?

26 - 02 - '16

Klinkt leuk.

Fennekin schreef:
    Klinkt leuk.

Dankje

26 - 02 - '16

Klinkt leuk c:
    Voor de naam misschien: The Tunnel?

De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

Vipire schreef:
    Klinkt leuk c:
    Voor de naam misschien: The Tunnel?

Dat is een goeie naam!

26 - 02 - '16

Nog meer geïnteresseerden?
    Of mensen die weten wat ik toe kan voegen? Ik ga zo met de verhaallijn bezig met misschien activeer ik de RPG vandaag nog wel (;

26 - 02 - '16

Welke landen zal ik kiezen?

En in welk jaar moet het zich afspelen?

26 - 02 - '16

Mij maakt het opzich niet zoveel uit. In het heden of de toekomst, maakt mij niets uit. En moeten het bestaande landen zijn of niet?

Caffeine schreef:
    Mij maakt het opzich niet zoveel uit. In het heden of de toekomst, maakt mij niets uit. En moeten het bestaande landen zijn of niet?

Ik weet niet waar bij jullie de voorkeur ligt?

En welke wending willen jullie? Het parallelle universum/wereld, of gewoon vast in de tunnel en dat ze samen die trein moeten fixen.

26 - 02 - '16

Het liefst wil ik bekende, zodat ik nog wat informatie erover kan opzoeken. En aangezien er een idee is dat het kan veranderen naar de parallelle universum/wereld lijkt het mij handiger, omdat deze zelf verzonnen zal zijn. Het lijkt mij trouwens beiden een erg goed idee, maar ik ben gewoon besluiteloos daarin. Ik denk dat iemand anders het ijs dan even moet breken en moet kiezen tussen die twee opties. (cat)

Ik ga anders voor het trein en opgesloten in de tunnel idee. Dat is iets minder complex. Dit heb ik al:

Het is 26 mei 2013. Het is een oproer van jewelste in [naam stad], want de tunnel die de trein naar [naam stad] zal leiden is eindelijk klaar. Na vijf jaar lang bouwen, is het de werklieden toch gelukt om een mooie tunnel te maken die dwars door een groot gebergte gaat.

Deze tunnel scheelt mensen een dikke twee uur aan reistijd. Ook een groep van zo’n [aantal] studenten trekt dit wel. Zij zien het wel zitten dat ze s’ochtends later hun bed uit kunnen doordat ze reistijd kunnen besparen.

Vandaag wordt ook de trein getest die van [naam stad] naar [naam stad] via de tunnel zal moeten rijden. De studenten besluiten het erop te wagen en gewoon te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Ze kopen eerste klas kaartjes en gaan er voor. Toch lijken heel veel mensen zich terug te trekken, ze durven het niet aan, willen eerst dat het getest wordt.

Uiteindelijk blijven de studenten en enkele andere mensen over. De jongeren gaan met hun zwaar bepakte tassen in de trein zitten, rustig in de eersteklas cabine aan de achterkant van de trein. Het lijkt op het eerste gezegd goed te gaan en de jongeren voelen zich gezegend dat ze het er toch op gewaagd hebben.

Maar niets lijkt minder waar. Na zo’n vijftien minuten beginnen zich rare dingen voor te doen. Het personeel dat in de trein was, zoals de conducteur en de machinist, zijn ineens in rook opgegaan. De trein is tot stilstand gekomen en het lijkt erop dat ze middenin de donkere tunnel gestrand zijn.

In de groep waar heel wat rivaliteit heerst, beginnen de emoties op te lopen. Al helemaal als ze erachter komen dat de berg waarin ze zitten op instorten staat. Sommige jongeren worden gek, anderen proberen uit wanhopige poging nog hun ouders te bellen en anderen staan er maar een beetje bij. Zal het helemaal goed komen en zullen de jongeren dan ook kunnen ontsnappen? Of zal hun nieuwsgierigheid hun fataal zijn?

26 - 02 - '16