• Hey, ik kom even jullie mening vragen, over zelfmedelijden. Sinds ik me de afgelopen tijd verdomd goed voel, besloot ik er iets mee te doen. Ik heb dus een SA geschreven over zelfmedelijden, al begint het een beetje op een column te lijken. Daar staan mijn gedachtes in over zelfmedelijden en aandacht vragen door op te scheppen over wat voor een kutleven je hebt :'3

    Voila

    Ik was in ieder geval benieuwd of dat er mensen zijn die het met me eens zijn, of dat ik er iemand mee heb laten nadenken of verder heb kunnen helpen. Gezien ik er mijn advies heb neergezet over hoe iemand zichzelf gelukkig zou kunnen maken. Het is trouwens wel in het enges, gezien ik er bezig ben met het verbeteren van mijn Engelse SA's vond ik dit een mooie kans :33

    Buiten dat wilde ik nog iets anders aan jullie vragen:
    Hoe denken jullie over zelfmedelijden en mensen die opscheppen over hoe ellendig hun leven is/was? Doen jullie het zelf wel eens of hebben jullie het wel eens gedaan?

    Edit: Het grote punt wat ik hierop bekritiseer is het mensen overtuigen dat jíj het - het zwaarst hebt. Het voorbeeld van je school/werkrooster is slechts een voorbeeld om aan te geven hoe daagelijks het inmiddels is. Maar ik heb het dus over het opscheppen over je "zielige" leven en er trots op gaan. Aangezien ik meer overtuigd ben van het oprechte opscheppen, trots vertellen waar je goed in bent. Om je verleden te gebruiken als excuus terwijl het dat niet is, of iemand met een oprechte kutdag de grond in te stampen door te zeggen dat jij het veel erger hebt/had en hem/haar het gevoel te geven dat hij/zij zich aanstelt en dat soort shizzle, dat is mijn voornaamste onderwerp, het is alleen niet zo duidelijk :Y)

    [ bericht aangepast op 23 sep 2013 - 21:10 ]


    Let it come and let it be

    Mijn excuses overigens voor de engelse spel- en grammaticafouten, ik snap dat het hinderlijk is met lezen, ik heb er zo veel mogelijk uit proberen te halen xd
    (tips om die te verbeteren zijn uiteraard welkom :Y))

    [ bericht aangepast op 23 sep 2013 - 20:51 ]


    Let it come and let it be

    Lol, ik doe het altijd. Ik mag dat, vind ik.

    ik heb een hekel aan mensen me veel zelfmedelijden,, vooral als het nergens over gaat...
    een keer ruzie met ouders en meteen zielig doen,,,
    Stel dat je te horen krijgt dat je je hele leven niet meer kan lopen.. dan mag je wel FF zelfmedelijden hebben....maar die mensen accepteren het vaak en gaan verder (cool)



    The thing you do mean something to people -Ncis

    Erm, ik heb het begin gelezen maar ik ben het niet met je eens. Soms moeten mensen gewoon hun 'klagen' over hun gevoelens. Ik doe het zo vaak, though I call it 'ranting'. Het is jammer dat mensen het meteen zo negatief zien. Het is beter om er over te klagen, dan om alle slechte gevoelens binnen in te houden. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    NightVale schreef:
    Erm, ik heb het begin gelezen maar ik ben het niet met je eens. Soms moeten mensen gewoon hun 'klagen' over hun gevoelens. Ik doe het zo vaak, though I call it 'ranting'. Het is jammer dat mensen het meteen zo negatief zien. Het is beter om er over te klagen, dan om alle slechte gevoelens binnen in te houden. ^^

    Ik heb het niet zozeer over klagen, maar meer over het opscheppen over je problemen. Mensen proberen te overtuigen dat jíj het het zwaarst hebt, klagen doen we allemaal, het voorbeeld van je school/werk rooster is alleen een voorbeeld om te laten zien hoe daagelijks zoiets inmiddels is. :33


    Let it come and let it be

    Ik vind het zo ontzettend jammer dat zelfmedelijden zo vaak in de negatieve context wordt getrokken. Zelfmedelijden is een beetje de allochtoon onder de emoties.


    No growth of the heart is ever a waste

    Combustible schreef:
    (...)
    Ik heb het niet zozeer over klagen, maar meer over het opscheppen over je problemen. Mensen proberen te overtuigen dat jíj het het zwaarst hebt, klagen doen we allemaal, het voorbeeld van je school/werk rooster is alleen een voorbeeld om te laten zien hoe daagelijks zoiets inmiddels is. :33

    Ja, dat heb ik me de afgelopen tijd proberen af te leren, behalve als ik iemands probleem zo trivial vind dat ik 't niet kan laten *.*
    Actie lokt immers reactie uit. Geen rechtvaardiging per se, maar wel een verklaring.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb wel een beetje last van zelfmedelijden, daarom probeer ik het zoveel mogelijk voor mezelf te houden.


    Life is hard and then we die

    Hashirama schreef:
    (...)
    Ja, dat heb ik me de afgelopen tijd proberen af te leren, behalve als ik iemands probleem zo trivial vind dat ik 't niet kan laten *.*
    Actie lokt immers reactie uit. Geen rechtvaardiging per se, maar wel een verklaring.

    Ja als iemand loopt te jammeren van:
    "OMG ik haat mijn ouders zóóó ik mag nieteens van hun naar het concert, alleen maar omdat het een schooldag is. Ik wil zo snel mogelijk het huis uit, kutouders."
    Dan is het begrijpelijk om daar tegen in te gaan en met je eigen ervaringen diegene op zijn/haar plek te zetten. Op die manier heb ik er ook vrij weinig op tegen. Maar om je verleden te gebruiken als excuus terwijl het dat niet is, of iemand met een oprechte kutdag de grond in te stampen daarmee en hem/haar het gevoel te geven dat hij/zij zich aanstelt en dat soort shizzle, dat is mijn voornaamste onderwerp, het is alleen niet zo duidelijk :Y)


    Let it come and let it be

    NightVale schreef:
    Erm, ik heb het begin gelezen maar ik ben het niet met je eens. Soms moeten mensen gewoon hun 'klagen' over hun gevoelens. Ik doe het zo vaak, though I call it 'ranting'. Het is jammer dat mensen het meteen zo negatief zien. Het is beter om er over te klagen, dan om alle slechte gevoelens binnen in te houden. ^^


    26 - 02 - '16

    iedereen heeft zelfmedelijden maar iedereen haat het als anderen het hebbe, heel hypcriet allemaal
    toch vind ik een beetje zelfmedelijden wel gezond en het is ook nie zo dat je niet meer over je eige problemen mag praten omdat je dan zelfmedelijden zou hebbe, dat gaat tever (net als het plaatje hier)


    Don't judge a book on its cover

    NightVale schreef:
    Erm, ik heb het begin gelezen maar ik ben het niet met je eens. Soms moeten mensen gewoon hun 'klagen' over hun gevoelens. Ik doe het zo vaak, though I call it 'ranting'. Het is jammer dat mensen het meteen zo negatief zien. Het is beter om er over te klagen, dan om alle slechte gevoelens binnen in te houden. ^^


    + Persoonlijk word ik ook een beetje gek van het 'altijd positief zijn'-gedoe.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Veni schreef:
    (...)

    + Persoonlijk word ik ook een beetje gek van het 'altijd positief zijn'-gedoe.


    Indeed.


    26 - 02 - '16

    Hashirama schreef:
    Ik vind het zo ontzettend jammer dat zelfmedelijden zo vaak in de negatieve context wordt getrokken. Zelfmedelijden is een beetje de allochtoon onder de emoties.
    dit dus.
    note: leuke verwoording xD


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik heb er zo mijn eigen theorieën over, maar het is tof om te lezen!


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'