• A.s donderdag moet ik heel leuk voor een klas van 20 man gaan staan, om een presentatie te houden over marketing binnen de horeca van minimaal 25 minuten. (Heel leuk, vooral omdat de hoofdstukken niet besproken worden in een klas totdat ze gepresenteerd zijn) Hierbij moet ook een verslag komen van max. 1 A4 blad. Wat ik daar dan weer het leukste aan vind, is dat mijn 3 paragraven in het boek (minus de opdrachten die in de presentatie verwerkt moeten worden) ruim 10 bladzijdes opnemen en er heel onhandig dure woorden gebruikt worden. Hé, ik hou best van dure woordjes, maar ik probeer dit te begrijpen ja ... Not working if you're not making sence with words I don't even know yet.

Gister had ik nog wel redelijke hoop bij het beginnen eraan dat het me zou lukken, maar na zo'n 99 pogingen om alles kortbondig en duidelijk op te schrijven ben ik er achter gekomen dat het me totaal niet ligt en ik volledig verleerd ben hoe ik dit nu aan moet pakken. Ik heb onderhand ook al ruim 6 jaar geen les meer gehad en dit soort dingen kwamen voorheen zelden tot nooit voor op scholen waar ik zat.

Dussem ... Heeft iemand misschien tips hoe ik dit in vredesnaam aan moet gaan pakken? ;-;
    Ik wil niet meteen de eerste keer plat gaan, zeker niet gezien dit nú al meetelt aan de eindtoetsen van het jaar voor 40%. ;-;

Til hug og blod.

Help ;-;

Til hug og blod.

Pfft ik zou het echt niet weten.

Hoe ik zelf presentaties maak, is door eerst een samenvatting te maken van de stof waarover mijn presentatie gaat. Dan heb je gelijk je a4 blad af ^^. En vervolgens ga ik de dingen knal uit mijn hoofd leren, die ik vertellen wil. Misschien is het ook handig om je presentatie met je ouders door te nemen, zodat je alvast kunt wennen aan het idee dat er mensen bij zullen zijn die naar jou zullen luisteren.

Hopelijk heb je hier wat aan. Anyway, good luck, het komt vast wel goed!! (Y)

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Gibbs schreef:
    Pfft ik zou het echt niet weten.

Hoe ik zelf presentaties maak, is door eerst een samenvatting te maken van de stof waarover mijn presentatie gaat. Dan heb je gelijk je a4 blad af ^^. En vervolgens ga ik de dingen knal uit mijn hoofd leren, die ik vertellen wil. Misschien is het ook handig om je presentatie met je ouders door te nemen, zodat je alvast kunt wennen aan het idee dat er mensen bij zullen zijn die naar jou zullen luisteren.

Hopelijk heb je hier wat aan. Anyway, good luck, het komt vast wel goed!! (Y)

Ja en hoe maak jij 1A4 blad van meer dan 10 bladzijdes in een boek?

Til hug og blod.

Warpipes schreef:
    (...)

Ja en hoe maak jij 1A4 blad van meer dan 10 bladzijdes in een boek?

Ik kijk wat de belangrijkste woorden zijn, meestal zijn deze vetgedrukt. En dat zijn vaak ook de belangrijkste stukjes, dus die drop ik dan in het A4 vel. Moet het per se één A4 velletje zijn dan? Desnoods kun je een kleiner lettertype nemen. (;

Gibbs schreef:
    (...)

Ik kijk wat de belangrijkste woorden zijn, meestal zijn deze vetgedrukt. En dat zijn vaak ook de belangrijkste stukjes, dus die drop ik dan in het A4 vel. Moet het per se één A4 velletje zijn dan? Desnoods kun je een kleiner lettertype nemen. (;

Nee er staan niet echt dichtgedrukte woorden in. Wel schuine kopjes, de sub-titels met daaronder uitleg ... Maar is het juis niet de bedoeling die uitleg er ook in te verwerken?

I really suck at this, heb dit nog nooit echt gedaan... :/

Til hug og blod.

Warpipes schreef:
    (...)

Nee er staan niet echt dichtgedrukte woorden in. Wel schuine kopjes, de sub-titels met daaronder uitleg ... Maar is het juis niet de bedoeling die uitleg er ook in te verwerken?

I really suck at this, heb dit nog nooit echt gedaan... :/

Hmm, ja je moet ook de uitleg erin verwerken denk ik ja. Maar doe dat zo kort mogelijk, en laat alle overbodige woorden weg.