• Bron: Nu.nl
    In Kopenhagen keken passagiers vrijdag vreemd op toen zij hun vluchtnummer zagen. Vlucht AY666 kreeg niet alleen het duivelsgetal mee, maar ook de letters HEL. Afkorting van de bestemming Helsinki.

    Finnair-piloot Juha-Pekka Keidasto is gezagvoerder van de Airbus A320 op de vlucht tussen Kopenhagen en Helsinki. "Deze vlucht is al weken onderwerp van gesprek onder piloten," zegt hij tegen persbureau AP.
    Toch verwacht hij geen problemen tijdens de vlucht. "Ook zullen we er alles aan doen om zenuwachtige passagiers gerust te stellen. Daarnaast is er een gunstige weersvoorspelling."
    Het vluchtnummer is helemaal bijzonder omdat de vlucht op vrijdag 13 september wordt uitgevoerd. Vrijdag de dertiende wordt in veel landen gezien als ongeluksdag.
    Veel luchtvaartmaatschappijen maken vanwege bijgeloof geen gebruik van rijnummer dertien. Maar omdat dit bijgeloof vrij onbekend is in Scandinavische landen, is er op vlucht AY666 naar HEL gewoon een dertiende rij aanwezig.

    Het toestel is vrijdagmiddag veilig en wel geland op Finse bodem.


    Ik vind dit wel humor en jullie?


    26 - 02 - '16

    Haha, mooi dit.


    Alleen maar tranen van geluk

    Oh mijn god ook echt precies vandaag he? XD


    Because I love him, do I need another reason?

    Ik zou het juist een eer vinden om aan boord te zijn van een vlucht die naar Hel gaat. :Y)

    Haha, grappig =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik zou 't echt grappig vinden om met zo'n toeval in het vliegtuig te zitten. :'D


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Je zou bijna denken dat ze dat expres hebben gedaan xD


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Dorian schreef:
    Haha, mooi dit.


    The universal language of art.

    Draculea schreef:
    Ik zou het juist een eer vinden om aan boord te zijn van een vlucht die naar Hel gaat. :Y)


    EDIT: How wacht even een seconde! Helsinki bestaat echt? D: Ik dacht da het een bedacht stadje was uit fairly old parents :') Die aflevering blijft mij achtervolgen zeg D:

    [ bericht aangepast op 13 sep 2013 - 16:47 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Lijkt me echt geniaal om in dit vliegtuig te zitten helaas is er in de nabije toekomst voor mij geen reden om naar Helsinki te gaan.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Hahaha, lol!


    Stenenlikker

    Hahaha. (': Stiekem zou ik het best wel awesome vinden om daar in te zitten, maar ik heb wel medelijden met mensen die vliegangst hebben en met die vlucht mee moesten. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik zag het op facebook, vind het ergens wel geinig (:

    Hihi, als je in dat vliegtuig op rij nummer 13 zit...


    -

    Hilarisch :')
    Al zou ik zelf niet graag in dat vliegtuig hebben gezeten..


    :)

    Iemand in de administratie lag dubbel toen hij dit plande. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan