Hatsumomo schreef:
Als je vrienden wilt kan je niet verwachten dat iedereen je maar gewoon accepteert zoals je bent. Je moet er moeite voor doen en je vaak genoeg anders voordoen dan je bent, zo zijn schoolvrienden nou eenmaal. Het komt zelden voor dat je al meteen jezelf kan zijn, soms komt het vanzelf maar vaak ook gewoon niet. En als jij op school rondhangt met een houding van 'wat ben ik toch zielig want niemand mag me en ik heb geen vrienden' komt al helemaal niemand op je af.
Dit, vooral het eerste. Ik hoor sinds vorig jaar bij verschillende groepjes, en ik elk ander groepje zijn er bepaalde dingen die ik nooit zou doen of zeggen, gewoon omdat ik weet dat zij niet het type mens er voor zijn. Dus het zal ook wel zijn dat sommige mensen echt een ander beeld van me hebben dan andere. Dat wil niet zeggen dat ik mezelf totaal verander om er bij te horen, maar ik probeer me zo goed mogelijk te vinden in hun mening.
De meesten houden niet van mensen die overal tegenin gaan, in het algemeen raad ik het af te veel je eigen mening te gaan verkondigen als je merkt dat die verschilt van je potentiële vrienden, dat kan later nog komen, maar in het begin laat je dat beter zo. En iedereen zaagt wel eens, maar zeker van mensen die er sowieso niet echt bij horen wordt veel gezaag niet geapprecieed :]
Het klinkt best rot, maar de beste manier om in het begin bij een groepje te geraken is akkoord gaan met bijna alles, nonstop complimentjes geven, nooit te veel aandacht vragen, openstaan voor ieders mening, veel vragen stellen over andere hun interesses en echt interesse tonen, maar je moet er ook voor oppassen dat je niet enkel wordt gezien als een meeloper, dus je moet ergens ook aangeven wat jij boeiend vindt.
Ik weet niet of je hier mee rekening hebt gehouden, dit zijn gewoon tips die ik ook zou geven aan de mensen die ik ken die niet erg veel vrienden hebben, want dat zijn volgens mijn perceptie toch wel de redenen.
Ik zeg het alleen maar omdat je aangeeft dat je graag vrienden zou willen hebben, maar ik denk dat je van schoolvriendschappen nooit te veel kan verwachten, de meesten houden uiteindelijk maar een heel klein aantal vrienden over van mensen bij hen op school. Ik denk dus dat het belangrijk is dat je probeert bevriend te worden met mensen waarvan je al op voorhand denkt dat het nooit je beste vriendin zal worden.
En los daarvan, op zich is het helemaal niet zo erg een sweet sixteen te vieren met 'maar' twee vriendinnen. Als het twee vriendinnen zijn die je echt kan vertrouwen en met wie je echt fun hebt, sta je daar veel verder mee dan het feestje van the popular girl die samen met 20 anderen meisjes met wie ze voor de helft van het jaar in de clinch ligt naar een zogezegd cool feestje gaat. Trouwens, als je wilt uitgaan, waarom ga je dan niet weg met die 2 meisjes? Ga misschien niet naar een plaats waar je hele school rondhangt, maar verder kan het deugd doen eens ergens te komen op een plaats waar mensen nog geen 'eticket' op je hebben geplakt! :]
effort never betrays you