• ... in which I fulminate against the Belgian public transport services

    JA. GODVERDOMME. (Sorry. Ik ben geënerveerd.)
    Ik had vandaag examen - Nederlandse Letterkunde, jippiejahoy jippiejahey. not - en ik had het plan om wat vroeger te vertrekken. Ik zag het examen al hoegenaamd niet zitten, dus dat hielp ook niet.
    Mijn bus vertrekt normaal ofwel om 7h53, ofwel om 8h8. Het is te zien dewelke ik neem - maar goed, ik stond dus aan de bushalte vijf minuten van tevoren (ja, vijf minuten, exact. Dat is wat ze aanraden voor mocht de bus te vroeg zijn) - rijdt die bus wel niet vlak voor mijn neus weg (die was dus veel te vroeg). Maar goed - mijn examen begint pas om 8h30 en die busrit duurt tien minuten, dus die andere bus lukte normaal gezien ook nog.

    (Voor zij die zich afvragen waarom ik niet gewoon met de fiets ging: die staat nog aan het station, dus dat ging niet. Anders had ik het wel gedaan.) Maar die andere bus KWAM NIET OPDAGEN. "Toch maar tien minuten," dacht ik, "en zo veel te laat zal hij wel niet komen. Soms is hij twee of drie minuten te laat, maar dat is het dan ook wel." Kwam niet. Bleef niet komen. Opeens was het 8h16. Het zag er niet naar uit dat dat beest nog ging komen opdagen, dus ik was al half aan het panikeren (oké, bon, je mag een half uur te laat komen op je examen, maar ik doe het toch liever niet, en ik had geen fiets, en ik moest nog naar het toilet, en het was een groot examen en ik ging mijn tijd nodig hebben).

    Gelukkig kon ik mijn zus bereiken en mocht ik haar fiets gebruiken (godzijdank dat ze op haar kot was (we zitten in 't zelfde gebouw) en dat ze pas in de namiddag examen had). Ik heb me dus superhard gehaast en uiteindelijk was ik er één minuut te laat (of, bon, vijf, maar dat was omdat ik iets had van: als ik toch te laat ga komen, kan ik even goed nog wat water gaan kopen, want of dat nu één of vijf minuten is, dat doet er niet toe). Gelukkig was die prof toch nog bezig aan zijn uitleg omtrent het examen, maar het is vreselijk kl*te om in een vol auditorium binnen te moeten wandelen als je te laat bent.

    Anyway - long story short: IK HAAT DE LIJN. HAAT. En ik haat niet vlug. Maar De f******* lijn is die haat dubbel en dik waard. UGH. Chance dat ik mijn ticket nog niet geactiveerd had.

    Wat zijn jullie recentste ervaringen met het openbaar vervoer, trouwens? Ben benieuwd. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Haha, ik vertrouw bussen niet met examens. Ik stond een keer een uur op voordat mn examen begon te wachten (bus rijdt normaal om de 10min en de rit zelf duurt ook maar 10min) en pas een half uur op voorhand kwam die bus aan en ik zat daar echt van: wtf, je moet om de 10min rijden bro. Fijn dat ze bij jullie zo laks zijn. Wij mogen niet te laat komen, maar soms heb je geluk en zien ze het nog wel eens door de vingers. Maar ja, De Lijn sucks. En dan nog niet gesproken over de NMBS :')
    Weet je wat het grappige is? Lijnbussen zijn altijd te laat, tenzij je ze nodig hebt, dan zijn ze opeens veel te vroeg en rijden ze zonder jou weg.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ugh, ja. Met één sms-ticket zou ik theoretisch gezien moeten toekomen van Gent tot thuis (tram (dan trein) bus), maar dat is letterlijk op 4 jaar tijd nog nooit gebeurd :')
    Ofwel is blijft die stomme tram te lang staan (en mis ik mijn trein, rip) ofwel is het de trein (want NMBS moet zijn reputatie hoog houden) of het is de bus, die om het half uur zou moeten rijden, maar daar lijken nogal vaak uitzonderingen op te zitten 🐱. De hoofdreden waarom ik tegenwoordig altijd probeer te carpoolen (al is dat wanneer er een milimeter sneeuw valt ook niet ideaal, haha).

    Als je je er iets beter door voelt, ik heb laatst een vreemd dansje gemaakt voor een hele aula toen ik bijna van de trap donderde wanneer ik mijn examen wilde afgeven. Om dan echt te vallen achteraan terwijl ik mijn tas wilde nemen. Ik blame mijn slaaptekort.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2019 - 14:43 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik deel uw haat met heel mijn hart.


    Queer zijn is gewoon alles

    Omg ik voelde al een examenverhaal aankomen toen ik de titel zag. D: Gelukkig is het nog goed afgelopen!

    Ik vermijd zelf ook liefst De Lijn als ik naar een examen moet, maar soms zit ik in het Technologiepark buiten Gent en heb ik mondeling en dan heb ik ook geen zin om te fietsen met die kleren. :')
    Wat ik tegenwoordig zo vaak heb met de lijn, is dat op de achterkant van mijn tienbeurtenkaart de datum niet deftig doorkomt. Dan krijg ik zo een vaag zwart lijntje waar je niks uit kan opmaken. Vrij kut, want het geld is er wel af maar je kan dus niet bewijzen dat je betaald hebt. :W
    Dus ik dacht zo een digitale kaart aan te schaffen, maar ergens is het foutgelopen en nu lukt me dat dus ook niet. :') Maar dat valt op te lossen met een mailtje blijkbaar, dus dat ga ik later maar eens proberen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Damn... Dat is echt vet lullig, inderdaad... :/

    Ik hou zo van al die Vlaamse dingen in dit topic haha.
    Maar ik relate heel erg. Het ov is AL-TIJD te laat, tenzij jij een keertje slightly te laat bent. Idk hoe het kan, maar it's just part of life, I guess.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik kom even als Nederlander klagen, als dat oké is, want ik heb ook dingen te zeggen. In Nederland hebben we meerdere spoorwegmaatschappijen en ik had een kaartje gekocht die een retourtje was van één station naar de andere. Nu waren we op de terugweg en ik en een vriendin van me pakten een ander station (omdat de andere trein niet meer reed) die net zo ver was en de reis was net zo duur. Dit was van dezelfde maatschappij btw. De conducteur kwam naar me toe en zegt met zo'n glimlach: ja, dit is niet het goed kaartje, hè? Dus hij geeft me een boete van 50 euro omdat hij technisch gelijk had, en ook mijn aanvechting won niet, want hij had technisch gesproken gelijk. Wauw, thanks guys, daar gaan mijn boodschappen.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Dit is de hoofdreden dat ik de auto verkies. In Nederland ga ik nooit meer met de trein, de laatste keer dat ik dat deed had ik zo'n klote ervaring dat ik dat gewoon nooit meer ga doen. In België heb ik tot nu toe alleen nog maar gehad dat de trein vlak voor mijn neus weg reed en ik een half uur in de kou moest wachten op de volgende. (Gelukkig is dat het ergste dat ik tot nu toe meegemaakt heb, want ik hou sowieso al niet zo van het openbaar vervoer).


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ja, De Lijn is echt een mop. Vorige maand zat ik in de bus die ik ALTIJD neem (de 18a), die nu ineens besloot om niet te stoppen bij mijn thuis-halte. Toen ik aan de chauffeur ging vragen waarom hij door reed, zei hij: 'ja meiske dit is de sneldienst, had je maar beter op het bord moeten kijken' en ik was echt ???? Sinds wanneer heeft die bus een sneldienst???
    Dus ja, ik deel je frustratie.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien