• En het is Tony Abbott geworden, met een behoorlijke voorsprong zelfs. Ik ben helemaal voor democratie, maar dit is een bewijs dat er zo nu en dan toch vreselijke dingen van komen. :') Vier redenen hiervoor:
          1) Hij wil Australië sluiten voor immigranten. "Jesus knew that there was a place for everything and it’s not necessarily everyone’s place to come to Australia." Beetje ironisch, aangezien alle blanken in Australië - waaronder hij zelf dus - uiteindelijk afstammen van immigranten en de echt inheemse bevolking heel lang onderdrukt en verdrongen werd.
          2) Hij is misogynistisch. Hij heeft vreselijk ouderwetse ideeën over vrouwen en ik zal hier niet eens beginnen te citeren, maar het komt er min of meer op neer dat hij van mening is dat een vrouw het best haar mond kan houden, achter het fornuis gaan staan en af en toe op bed gaan liggen als haar man dat wil.
          3) Hij is homofobisch. "If you’d asked me for advice I would have said to have – adopt a sort of “don’t ask, don’t tell” policy about all of these things..." Dit is bijzonder schrijnend omdat hij een lesbische zus heeft. Het slaat simpel gezegd nergens op.
          4) Hij gelooft niet in klimaatverandering. Klinkt belachelijk, ik weet het, maar hij heeft letterlijk gezegd: "Climate change is absolute crap."



    Tl;dr: Hij is de Mitt Romney van Australië. De Amerikanen hebben die landmijn met een boogje weten te ontwijken, maar de Australiërs zijn er recht op gereden.

    Er zullen hier waarschijnlijk niet veel mensen zijn die Australische politiek volgen - ik normaal gesproken ook echt niet - maar dit leek me toch te opmerkelijk om er niets van te zeggen. Wat vinden jullie ervan dat hij is gekozen?

    Daarnaast is hij ook een look alike van Randy uit Monsters and Co, wat gewoon nooit veel goeds kan betekenen.



    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Faisean schreef:
    (...)Oow lol hebben we dit ook weer. Omdat het 'Nederland' heet mogen er natuurlijk niet meer hoofddoeken of bruine mensen gezien worden.


    Dat bedoel ik niet! Maar wat minder mag ook wel bedoel ik. Nou ja verder ga ik er niet op in aangezien ik weet hoe de meeste discussies met jou eindigen.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Sinistre schreef:
    (...)[/b]

    Pardon?!


    Wat? Het is toch zo? Mijn vader heeft een eigen klusbedrijf en ALLES wordt overgenomen door Polen en Bulgaren want die werken veel goedkoper (leveren daarentegen ook verschrikkelijke kwaliteit, maar dat laat ik er even buiten) en die hele sector gaat naar de klote door dat soort grapjes.
    Ik heb zelf niets tegen buitenlanders, maar als de banen van Nederlanders eronder gaan lijden, vind ik dat er iets aan gedaan moet worden.


    To infinity and beyond •

    Oh. mijn. god. :l


    Caution first, always.

    Lol. Heb toch wat begrip mensen. Er zijn genoeg buitelanders die hier zijn geboren.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Miuccia schreef:
    (...)

    Dat bedoel ik niet! Maar wat minder mag ook wel bedoel ik. Nou ja verder ga ik er niet op in aangezien ik weet hoe de meeste discussies met jou eindigen.
    Dat is maar goed ook(cat)


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Faisean schreef:
    Lol. Heb toch wat begrip mensen. Er zijn genoeg buitelanders die hier zijn geboren.


    Zucht. Als de grenzen dicht zouden gaan, dan zouden die mensen hier toch ook mogen blijven? We hebben 't nu over immigranten, niet over mensen die hier zijn geboren.


    To infinity and beyond •

    Ik snap niet zozeer waarom het eerste punt slecht is.

    Soms vergeten we denk ik hoe progressief Nederland en België zijn. Dit verbaast ons, maar ergens anders in de wereld lijkt dit vast normaal. Het blijft natuurlijk vreselijk, zeker omdat je zoiets niet verwacht in zo'n 'ontwikkeld' land.
    Why don't we just kill it, before it gets the chance to change something...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Dat hij Australië voor immigranten wil sluiten kan ik wel snappen, maar de rest... Hm oké dan :/


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Vivere schreef:
    (...)

    Wat? Het is toch zo? Mijn vader heeft een eigen klusbedrijf en ALLES wordt overgenomen door Polen en Bulgaren want die werken veel goedkoper (leveren daarentegen ook verschrikkelijke kwaliteit, maar dat laat ik er even buiten) en die hele sector gaat naar de klote door dat soort grapjes.
    Ik heb zelf niets tegen buitenlanders, maar als de banen van Nederlanders eronder gaan lijden, vind ik dat er iets aan gedaan moet worden.


    Als die polen en bulgaren hier niet zouden zijn zou de hele Nederlandse economie stil liggen, of wil jij graag een carrière als aardbeienplukker?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Sinistre schreef:
    (...)

    Als die polen en bulgaren hier niet zouden zijn zou de hele Nederlandse economie stil liggen, of wil jij graag een carrière als aardbeienplukker?


    Ik denk dat er werkelozen zijn die liever aardbeien willen plukken dan hele dagen thuis te zitten op een leefloontje. Zo zou ik toch denken.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Miuccia schreef:
    (...)

    Daar heb je een goed punt. Inderdaads mensen uit oorlogs gebieden mag je eigenlijk niet de deur wijzigen. En dat ijzeren gordijn is ook een goed punt. Maar we kunnen wel bepaalde normen neerzetten. Aangezien ik van mijn vader weet dat het inkomen van Nederland toendertijd erg gemakkelijk ging. Maar nu hebben ze wel bepaalde normen neergezet. Maar laten ook mensen door die netzoals ikzelf eigenlijk geen echte goede reden hebben om daar naar te emigreren -nou ja ik wil er studeren dus het is wel een rede maar niet erg goed- laten ze een beetje te gemakkelijk door. Een wat strenger beleid zou al heel wat wonderen doen.


    Ik vind het een behoorlijk goede reden om ergens te emigreren omdat je wilt studeren. Als er betere Universiteiten zijn in het buitenland, waarom dan niet? Door te studeren help je de economie en vooruitgang van een land.

    OT: Ik had het al op Tumblr gezien en ik vind het echt belachelijk. Ook inderdaad best ironisch dat hij de grenzen wilt sluit voor immigranten terwijl de oorspronkelijke bewoners van Australië verdreven zijn door immigranten waar hij van afstamt. En dan zijn beeld over de vrouw...


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Vivere schreef:
    (...)

    Zucht. Als de grenzen dicht zouden gaan, dan zouden die mensen hier toch ook mogen blijven? We hebben 't nu over immigranten, niet over mensen die hier zijn geboren.
    Dit is niet zozeer naar jouw gericht. Dit is net zo iets als de stelling. Als je het met de stelling eens bent moet je het toch echt wel belachelijk vinden dat de grenzen sluiten? Als je vind dat de grenzen moeten sluiten vind ik dat je geen begrip hebt. Bij mij komt het over dat je dan alleen maar aan jezelf denkt. 'Oow nee hoor voor mij mogen de grenzen sluiten. Geen mensen meer hierzo. Het maakt mij geen reet uit als je verliefd word op een buitelander die hier niet woont'. Ik denk dat jij toch wel anders gaat piepen als je verliefd word op een vakantieganger.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Sinistre schreef:
    (...)

    Als die polen en bulgaren hier niet zouden zijn zou de hele Nederlandse economie stil liggen, of wil jij graag een carrière als aardbeienplukker?


    Bullcrap. Zij zorgen dat de hele bouwsector naar de klote gaat, vraag 't maar aan elke ZZP'er die er is :') En ik een carriere als aardbeienplukker? Gelukkig zit ik in een sector waar vrij weinig Bulgaren of Polen zitten. En daarbij, ik denk dat mensen blij zullen zijn ALS ze werk hebben. Aangezien ik bij een kweker werkte en daar 0,0 Nederlanders waren. En weet je waarom? Polen werken goedkoper.


    To infinity and beyond •

    Welja. Laten we allemaal lekker geïsoleerd leven! Laten we daarna haat gaan zaaien onder de bevolking en laten we daarna maar eens wat mensen gaan deporteren en afslachten. Heerlijke toekomst, ik hou van de mensheid. <3


    "Well, well. Look who we've got here!"