• En het is Tony Abbott geworden, met een behoorlijke voorsprong zelfs. Ik ben helemaal voor democratie, maar dit is een bewijs dat er zo nu en dan toch vreselijke dingen van komen. :') Vier redenen hiervoor:
          1) Hij wil Australië sluiten voor immigranten. "Jesus knew that there was a place for everything and it’s not necessarily everyone’s place to come to Australia." Beetje ironisch, aangezien alle blanken in Australië - waaronder hij zelf dus - uiteindelijk afstammen van immigranten en de echt inheemse bevolking heel lang onderdrukt en verdrongen werd.
          2) Hij is misogynistisch. Hij heeft vreselijk ouderwetse ideeën over vrouwen en ik zal hier niet eens beginnen te citeren, maar het komt er min of meer op neer dat hij van mening is dat een vrouw het best haar mond kan houden, achter het fornuis gaan staan en af en toe op bed gaan liggen als haar man dat wil.
          3) Hij is homofobisch. "If you’d asked me for advice I would have said to have – adopt a sort of “don’t ask, don’t tell” policy about all of these things..." Dit is bijzonder schrijnend omdat hij een lesbische zus heeft. Het slaat simpel gezegd nergens op.
          4) Hij gelooft niet in klimaatverandering. Klinkt belachelijk, ik weet het, maar hij heeft letterlijk gezegd: "Climate change is absolute crap."



    Tl;dr: Hij is de Mitt Romney van Australië. De Amerikanen hebben die landmijn met een boogje weten te ontwijken, maar de Australiërs zijn er recht op gereden.

    Er zullen hier waarschijnlijk niet veel mensen zijn die Australische politiek volgen - ik normaal gesproken ook echt niet - maar dit leek me toch te opmerkelijk om er niets van te zeggen. Wat vinden jullie ervan dat hij is gekozen?

    Daarnaast is hij ook een look alike van Randy uit Monsters and Co, wat gewoon nooit veel goeds kan betekenen.



    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Arigatou schreef:
    Aha :P
    De kangoeroes hebben ook stemrecht gekregen in Australië,
    want hoe heeft deze gek anders kunnen winnen? xd

    Democratie is een waardeloos systeem dat blijkt, onze enige probleem is alleen dat democratie het beste systeem is dat we hebben.


    Zo had ik het nog niet bekeken, maar je hebt waarschijnlijk gelijk. x')
    En wat democratie betreft ben ik het helemaal met jou en Winston Churchill eens.



    Miuccia schreef:
    (...)

    Nederland hoort dat inderdaad te doen :') Ik zie hier meer bruine mensen en hoofddoeken dan blanke mensen -.-" Maar ik zit in tweestrijd over dat afsluiten aangezien ik er graag toch over een paar jaar naar wil emigreren :'D
    Maar de Aussies zijn een ook best wel rasistisch dus eigenlijk konden we dit verwachten aangezien toen ik er van de zomer was ze alle bruine mensen vies aankeken en uitscholden. Het was echt verschrikkelijk om te zien moet ik eerlijk zijn.


    En dat is een probleem omdat?
    Ik wil niet flauw doen, maar als je zelf ook wilt emigreren en dus in een ander land wilt worden opgenomen, komt het op mij wat raar over om te zeggen dat Nederland wel zijn grenzen zou moeten sluiten. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Buh, what is this needed for.


    Tijd voor koffie.

    Square schreef:
    (...)

    En dat is een probleem omdat?
    Ik wil niet flauw doen, maar als je zelf ook wilt emigreren en dus in een ander land wilt worden opgenomen, komt het op mij wat raar over om te zeggen dat Nederland wel zijn grenzen zou moeten sluiten. :'D


    Even voor de duidelijkheid: IK heb geen problemen met buitenlanders. Ik zelf ben maar 2/8 ste Nederlands en voor het grotendeels Schots dus eigenlijk ben ik ook een buitenlander. Maar ik vind dat we wel al overbevolkt zijn en dat daar de natuur -ja ik ben een bomen kusser so what?- van onder gaat. Ik vind dat we voor de overbevolking de grenzen moeten sluiten.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Miuccia schreef:
    (...)

    Even voor de duidelijkheid: IK heb geen problemen met buitenlanders. Ik zelf ben maar 2/8 ste Nederlands en voor het grotendeels Schots dus eigenlijk ben ik ook een buitenlander. Maar ik vind dat we wel al overbevolkt zijn en dat daar de natuur -ja ik ben een bomen kusser so what?- van onder gaat. Ik vind dat we voor de overbevolking de grenzen moeten sluiten.


    Je bedoeld 1/4de?


    Your make-up is terrible

    Okammy schreef:
    Tja, Australië wordt platgelopen door mensen die met bootjes uit Azië die kant op gaan. Zoals je ook in Malta, Griekenland en Italië ziet wordt op een gegeven moment een grens bereikt en worden mensen het zat. Daar kunnen we in nederland gelukkig heel hooghartig met ons vingertje naar schudden, want wij hebben er geen last van.

    Vermoed dat dat de grootste rol heeft gespeeld in zijn overwinning, met op de tweede plaats zijn afkeer voor homoseksualiteit. Australië verschilt wat dat betreft helaas niet zo heel veel van de een groot deel van de wereld. Ik ben blij dat de overgrote meerderheid in nederland dat anders ziet.


    True, maar als hij vooral vanwege zijn beleid tegen buitenlanders is verkozen, maakt dat het misschien wel extra triest. Australië is een land dat tegenwoordig voor het overgrote deel door immigranten en mensen die afstammen van immigranten wordt bevolkt. Dat laat maar weer eens zien hoe egoïstisch mensen zijn. Zodra zij binnen zijn, kan de rest stikken. ><

    Van welke kant je het ook bekijkt, met Abbott zijn ze gewoon een enorme stap terug in de tijd gegaan. De laatste twee prime ministers waren zelfs een vrouw en een man die zich openlijk uitsprak voor homorechten, dus zelfs al had Abbott een goed punt volgens veel mensen, ik zal nooit begrijpen hoe zo massaal op hem is gestemd. Zeker niet als ze een aantal jaar daarvoor wel nog gezond verstand leken te hebben. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vivere schreef:
    Hmm, ik snap niet echt dat ze hiervoor hebben gekozen :') Al snap ik dat hij Australie wil afsluiten voor immigranten. Had Nederland ook al jaren geleden moeten doen :')


    Pardon?!


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Je bedoeld 1/4de?


    Nee bedoelde 1/8ste Typte verkeerd.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Scabbia schreef:
    Waarom hebben mensen daar op hem gestemd? Wie wilt nou zo'n idioot hebben als premier.

    'Cause people are stupid


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Father schreef:
    (...)
    'Cause people are stupid


    That includes yourself.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Miuccia schreef:
    (...)

    Even voor de duidelijkheid: IK heb geen problemen met buitenlanders. Ik zelf ben maar 2/8 ste Nederlands en voor het grotendeels Schots dus eigenlijk ben ik ook een buitenlander. Maar ik vind dat we wel al overbevolkt zijn en dat daar de natuur -ja ik ben een bomen kusser so what?- van onder gaat. Ik vind dat we voor de overbevolking de grenzen moeten sluiten.


    Ah, zo. Nou ja, ik ben het wel met je eens dat we niet zomaar iedereen die dat graag wil binnen kunnen laten, maar de grenzen sluiten zou, vind ik, gewoon geen optie moeten zijn. Natuurlijk zijn overbevolking en het milieu belangrijke kwesties waar rekening mee moet worden gehouden, maar bijvoorbeeld vluchtelingen uit oorlogsgebieden zonder pardon de deur wijzen is echt kil. We kunnen niet iedereen opnemen, maar we zouden wel moeten doen wat we kunnen, want alleen omdat wij toevallig in een land met een redelijk stabiele politieke situatie en economie zijn geboren betekent dat niet dat wij de enigen zijn die recht hebben op een veilig dak boven ons hoofd.
    Bovendien vraag ik me ook altijd af wat er moet gebeuren met mensen uit twee verschillenden landen die verliefd worden wanneer grenzen echt volkomen gesloten worden. Dan krijg je haast zoiets als met het ijzeren gordijn in Duitsland, waar families in tweeën werden gesplitst omdat ze toevallig in het grensgebied woonden.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Sinistre schreef:
    (...)

    That includes yourself.

    Lol whut? Waarom dat nou weer :'D
    Oh wacht, ja inderdaad. Ik val ook onder people. Volgende keer defineer ik het beter.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2013 - 20:00 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Father schreef:
    (...)
    Lol whut? Waarom dat nou weer :'D


    Niet dat ik je beledig! Maar als je het over mensen of Nederlanders hebt behoor jij ook tot die groep :Y)
    Ik kan daar vrij slecht tegen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Sinistre schreef:
    (...)

    Niet dat ik je beledig! Maar als je het over mensen of Nederlanders hebt behoor jij ook tot die groep :Y)
    Ik kan daar vrij slecht tegen.

    Lees mijn edit maar ;p


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Miuccia schreef:
    (...)

    Nederland hoort dat inderdaad te doen :') Ik zie hier meer bruine mensen en hoofddoeken dan blanke mensen -.-" Maar ik zit in tweestrijd over dat afsluiten aangezien ik er graag toch over een paar jaar naar wil emigreren :'D
    Maar de Aussies zijn een ook best wel rasistisch dus eigenlijk konden we dit verwachten aangezien toen ik er van de zomer was ze alle bruine mensen vies aankeken en uitscholden. Het was echt verschrikkelijk om te zien moet ik eerlijk zijn.
    Oow lol hebben we dit ook weer. Omdat het 'Nederland' heet mogen er natuurlijk niet meer hoofddoeken of bruine mensen gezien worden.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Square schreef:
    (...)

    Ah, zo. Nou ja, ik ben het wel met je eens dat we niet zomaar iedereen die dat graag wil binnen kunnen laten, maar de grenzen sluiten zou, vind ik, gewoon geen optie moeten zijn. Natuurlijk zijn overbevolking en het milieu belangrijke kwesties waar rekening mee moet worden gehouden, maar bijvoorbeeld vluchtelingen uit oorlogsgebieden zonder pardon de deur wijzen is echt kil. We kunnen niet iedereen opnemen, maar we zouden wel moeten doen wat we kunnen, want alleen omdat wij toevallig in een land met een redelijk stabiele politieke situatie en economie zijn geboren betekent dat niet dat wij de enigen zijn die recht hebben op een veilig dak boven ons hoofd.
    Bovendien vraag ik me ook altijd af wat er moet gebeuren met mensen uit twee verschillenden landen die verliefd worden wanneer grenzen echt volkomen gesloten worden. Dan krijg je haast zoiets als met het ijzeren gordijn in Duitsland, waar families in tweeën werden gesplitst omdat ze toevallig in het grensgebied woonden.


    Daar heb je een goed punt. Inderdaads mensen uit oorlogs gebieden mag je eigenlijk niet de deur wijzigen. En dat ijzeren gordijn is ook een goed punt. Maar we kunnen wel bepaalde normen neerzetten. Aangezien ik van mijn vader weet dat het inkomen van Nederland toendertijd erg gemakkelijk ging. Maar nu hebben ze wel bepaalde normen neergezet. Maar laten ook mensen door die netzoals ikzelf eigenlijk geen echte goede reden hebben om daar naar te emigreren -nou ja ik wil er studeren dus het is wel een rede maar niet erg goed- laten ze een beetje te gemakkelijk door. Een wat strenger beleid zou al heel wat wonderen doen.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial