• En het is Tony Abbott geworden, met een behoorlijke voorsprong zelfs. Ik ben helemaal voor democratie, maar dit is een bewijs dat er zo nu en dan toch vreselijke dingen van komen. :') Vier redenen hiervoor:
          1) Hij wil Australië sluiten voor immigranten. "Jesus knew that there was a place for everything and it’s not necessarily everyone’s place to come to Australia." Beetje ironisch, aangezien alle blanken in Australië - waaronder hij zelf dus - uiteindelijk afstammen van immigranten en de echt inheemse bevolking heel lang onderdrukt en verdrongen werd.
          2) Hij is misogynistisch. Hij heeft vreselijk ouderwetse ideeën over vrouwen en ik zal hier niet eens beginnen te citeren, maar het komt er min of meer op neer dat hij van mening is dat een vrouw het best haar mond kan houden, achter het fornuis gaan staan en af en toe op bed gaan liggen als haar man dat wil.
          3) Hij is homofobisch. "If you’d asked me for advice I would have said to have – adopt a sort of “don’t ask, don’t tell” policy about all of these things..." Dit is bijzonder schrijnend omdat hij een lesbische zus heeft. Het slaat simpel gezegd nergens op.
          4) Hij gelooft niet in klimaatverandering. Klinkt belachelijk, ik weet het, maar hij heeft letterlijk gezegd: "Climate change is absolute crap."



    Tl;dr: Hij is de Mitt Romney van Australië. De Amerikanen hebben die landmijn met een boogje weten te ontwijken, maar de Australiërs zijn er recht op gereden.

    Er zullen hier waarschijnlijk niet veel mensen zijn die Australische politiek volgen - ik normaal gesproken ook echt niet - maar dit leek me toch te opmerkelijk om er niets van te zeggen. Wat vinden jullie ervan dat hij is gekozen?

    Daarnaast is hij ook een look alike van Randy uit Monsters and Co, wat gewoon nooit veel goeds kan betekenen.



    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Waarom hebben mensen daar op hem gestemd? Wie wilt nou zo'n idioot hebben als premier.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik volg de Amerikaanse politiek,De Engelse politiek en de Australische politiek -geen idee waarom maar het is zo leuk om te kijken wat ze in mijn ogen fout doen. En het is interessanter dan deze slechte politiek in Nederland- En ik was hier van op de hoogte. Zelf vond ik hem echt verschrikkelijk en begrijp ook niet waarom iedereen voor hem koos. En dat van Randy was mij nog niet opgevallen :W


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Jeetje zeg.


    -

    What the fuck?
    Ik kan hier nu wel gaan vloeken over van alles wat hij gezegd heeft, maar dan ben ik morgen nog bezig.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    hier stond mijn hele tumblr mee vol vanochtend. Politiek kan me nooit zoveel schelen, maar ik had toch wel gehoopt dat die andere zou winnen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik had het gehoord ja, ik vind het echt vreemd dat Aussies hiervoor gaan, ik had het eigenlijk niet van ze verwacht.


    Your make-up is terrible

    Aha :P
    De kangoeroes hebben ook stemrecht gekregen in Australië,
    want hoe heeft deze gek anders kunnen winnen? xd

    Democratie is een waardeloos systeem dat blijkt, onze enige probleem is alleen dat democratie het beste systeem is dat we hebben.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Hatsumomo schreef:
    Ik had het gehoord ja, ik vind het echt vreemd dat Aussies hiervoor gaan, ik had het eigenlijk niet van ze verwacht.


    Some people are art and do art at the same time

    Hmm, ik snap niet echt dat ze hiervoor hebben gekozen :') Al snap ik dat hij Australie wil afsluiten voor immigranten. Had Nederland ook al jaren geleden moeten doen :')


    To infinity and beyond •

    Hatsumomo schreef:
    Ik had het gehoord ja, ik vind het echt vreemd dat Aussies hiervoor gaan, ik had het eigenlijk niet van ze verwacht.

    Ik denk ook eigenlijk niet dat ze daar voor hebben gekozen. Ik geloof niet dat die Amerikaanse politiek helemaal zuiver is... :')

    Scabbia schreef:
    Waarom hebben mensen daar op hem gestemd? Wie wilt nou zo'n idioot hebben als premier.


    Dat vroeg ik mij ook af toen Rutte werd gekozen aangezien het net Balkende 2 is maar goed.

    Ik hoop voor de Australiërs dat hij snel af treed of er zo'n puinhoop van maakt dat hij mag vertrekken. Blijkbaar waren er niet genoeg feministen om hem tegen te houden, helaas.


    Physics is awesome

    Laconiek schreef:
    (...)
    Ik denk ook eigenlijk niet dat ze daar voor hebben gekozen. Ik geloof niet dat die Amerikaanse politiek helemaal zuiver is... :')


    Psss, Australie is een ander land dan amerika (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ja, ik zag het op Tumblr. Snap echt niet waarom mensen op hem zouden stemmen.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Vivere schreef:
    Hmm, ik snap niet echt dat ze hiervoor hebben gekozen :') Al snap ik dat hij Australie wil afsluiten voor immigranten. Had Nederland ook al jaren geleden moeten doen :')


    Nederland hoort dat inderdaad te doen :') Ik zie hier meer bruine mensen en hoofddoeken dan blanke mensen -.-" Maar ik zit in tweestrijd over dat afsluiten aangezien ik er graag toch over een paar jaar naar wil emigreren :'D
    Maar de Aussies zijn een ook best wel rasistisch dus eigenlijk konden we dit verwachten aangezien toen ik er van de zomer was ze alle bruine mensen vies aankeken en uitscholden. Het was echt verschrikkelijk om te zien moet ik eerlijk zijn.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Tja, Australië wordt platgelopen door mensen die met bootjes uit Azië die kant op gaan. Zoals je ook in Malta, Griekenland en Italië ziet wordt op een gegeven moment een grens bereikt en worden mensen het zat. Daar kunnen we in nederland gelukkig heel hooghartig met ons vingertje naar schudden, want wij hebben er geen last van.

    Vermoed dat dat de grootste rol heeft gespeeld in zijn overwinning, met op de tweede plaats zijn afkeer voor homoseksualiteit. Australië verschilt wat dat betreft helaas niet zo heel veel van de een groot deel van de wereld. Ik ben blij dat de overgrote meerderheid in nederland dat anders ziet.


    quidquid excusatio prandium pro