Ik heb dus een idee. Het blijft maar in mijn hoofd zitten en het gaat maar niet weg.
Twee of drie vrouwen (not sure of ik er twee of drie neem zeg maar), worden uitgehuwelijkt door de cultuur waarin ze leven. Ze stemmen er mee in omdat hun ouders zeggen dat het goed is. Maar als ze eenmaal getrouwd zijn, merken ze dat ze elke vorm van vrijheid verliezen. Ze worden uitgebuit (in de zin dat ze heel veel dingen niet mogen doen en minder geld verdienen dan mannen), mogen niet meer met andere mannen omgaan en worden ook nog eens mishandeld. (Ik ga waarschijnlijk een beetje moslimcultuur gebruiken, aangezien dit soort dingen daar nog wel eens voorkomen. Ik heb namelijk een verhaal gelezen over een vrouw die Huma heet. Die ook zoiets heeft meegemaakt) De vrouwen ontmoeten elkaar in een af andere supermarkt en besluiten zich te verzetten. Dit gaat echter niet zonder slag of stoot. Zal het de vrouwen uiteindelijk lukken? En hoe zal hun familie reageren als het gaat om eerwraak?
Oh ja, als jullie het een leuk idee vinden: plaats dan ook eventueel suggesties voor titels?
26 - 02 - '16