• Ik ga misschien volgende week woensdag autidities doen voor een nieuw jeugdprogramma van NL3, maar ik weet niet of ik het moet doen. Ik ben helemaal verliefd op acteren en heb er alles voor over, maar ik ben ontzettend onzeker en ben zo bang dat alles helemaal fout gaat... Hebben jullie misschien tips om wat rustiger en zelfverzekerder te worden? Ik moet helemaal naar Amsterdam, scary.... In m'n eentje dus!
    Tips? :$


    Three lights are lit, but the fourth one is out.

    stel die mensen in hun onderbroek voor ;) Zelf heb ik er geen verstand van, maar probeer aan leuke dingen te denken.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Acteer alsof je personage een zelfzeker persoon is? :p Eh idk, ik vind onzeker zijn over acteren en graag acteren best een rare combinatie.


    Has no one told you she's not breathing?

    Als je er alles voor over hebt, zou ik proberen om niet aan die onzekerheid te denken, maar gewoon aan acteren. En hou er rekening mee dat je afgewezen kunt worden. Mocht dat het geval zijn, zie het dan als een leerzame ervaring die je dichter bij je droom brengt. Succes en ga er voor!


    You are beautiful, you are love.

    Ik kom zelf uit Amsterdam, en er lopen echt geen monsters daar ofzo. Je kan dus gewoon onbezorgd er naartoe reizen hahaha.
    Veel succes met je auditie!


    She knew the rules so she knew how to break them.

    stop je persoonlijkheid niet weg. Audities zijn deels om het talent eruit te filteren, maar deels ook om de personen te leren kennen. Je tekst/voorbereiding goed voorbereiden, dat neemt pakken stress weg.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Probeer er niet over te stressen! Je kunt het en misschien verergert dat het juist. Oké, ik ben er niet zo goed in om advies/tips te geven. Maar alles waar het op neer komt: Wees jezelf en laat je persoonlijkheid zien.

    En je moet natuurlijk je tekst en alles wel goed leren. Maar waarschijnlijk wist je dat al wel (cat).

    [ bericht aangepast op 28 aug 2013 - 21:31 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Maak je er niet te druk over, en zeg niet tegen jezelf dat je onzeker bent, maar dat je t kunt


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Juniper schreef:
    Als je er alles voor over hebt, zou ik proberen om niet aan die onzekerheid te denken, maar gewoon aan acteren. En hou er rekening mee dat je afgewezen kunt worden. Mocht dat het geval zijn, zie het dan als een leerzame ervaring die je dichter bij je droom brengt. Succes en ga er voor!


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Schaam je niet voor iets wat je doet of gaat doen. Beeld je in dat je een beroemde actrice bent, en dat je weet wat je doet. Maak gezellig wat praatjes en je zult zien: de rest is net zo zenuwachtig als jij.


    if you´re sad, use tears as inspiration

    Grotendeels zijn de tips die ik in gedachten heb ook al gezegd, je kan eventueel wat humor erbij doen dat deed ik ook wel eens als ik nerveus was voor een presentatie en dat sloeg altijd wel aan.


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    Zorg ervoor dat het je geen bal kan schelen wat anderen mensen van je denken, en dat als zij niet tevreden zijn met jouw dat dat hun probleem is. Je kan niet iedereen tevreden stellen over jezelf, iemand heeft altijd wel commentaar, dus kan je beter jezelf tevreden stellen.


    Everyone has his or her own beauty, but not everyone can see it.

    Zelf was ik ook ontzettend zenuwachtig voor m'n auditie voor The Voice Kids. Ze hadden me uitgenodigd en ik wist niet of ik het moest doen, ik was namelijk ook bang dat het helemaal fout zou gaan! Of dat m'n stem opeens oversloeg of dat ik schor werd etc. Uiteindelijk heb ik het toch gedaan, zo'n kans krijg je niet vaak! Gewoon doen dus! Zet je onzekerheid voor je 'gevoel' even weg, wedden dat je van die auditie veel meer zelfvertrouwen krijgt en dat je veel minder onzeker bent! En als je daar dan staat, heb ik een tip voor je: Doe alsof je zelfverzekerd bent, rechtop staan, armen laat je bijvoorbeeld langs je lichaam hangen en je handen op je bovenbenen. Dit zijn mijn tips ('; En als je afgewezen word hoef je niet boos op jezelf te zijn dat je het slecht hebt gedaan ofzo of verdrietig, maar doe dan wat met het commentaar dat je krijgt! Veel succes met je auditie!

    Moet je iets van tekst leren of iets uit je hoofd kennen? Bereid je goed voor, want als je je goed hebt voorbereid, voel je je vaak ook zekerder van je zaak. Verder zou ik, als je auditie begint, vlak van te voren gaan staan, héél diep inademen en dan heel rustig uitademen. Grote kans dat alles van je afvalt, als je de auditiezaal/podium opstapt. Wees jezelf en probeer jezelf af te leiden. Als je zelf mag kiezen wanneer je aan de beurt bent; zou ik proberen telkens aan te bieden om als eerste te gaan. Zo ben je er sneller vanaf en laat je zien dat enthousiast bent ^^
    Succes! Je kunt het!


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik wil je 1 tip geven
    Doe het gewoon , laat je niet tegenhouden
    Ik ben heel onzeker en heb al veel dingen gelaten daarom
    En ik heb er spijt van
    Laat je door niks of niemand tegenhouden
    Heel veel succes


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Als mensen je zien acteren, zien ze eerder of jij zenuwachtige bent dan wanneer je een fout maakt. Fouten maken is namelijk niet erg, want je bent geen machine en kan dus niet altijd alles helemaal goed doen, bovendien kan je er van leren. Je moet gewoon alles geven wat er in jou zit. Dat maakt het geloofwaardiger, dan wanneer je jezelf forceert omdat je het niet durft. Dat is nergens voor nodig. Het maakt ook niet uit of je dit doet bij improvisatie of bij tekst, doe datgene wat er in je opkomt en je niks afvragen van of een ander het er stom uit vindt zien, want dat gebeurt niet zo gauw bij toneel.
    Het is goed, zolang jij er plezier in hebt en aangezien het je passie is, mag je dat ook laten zien.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes