• Hoihoi,

    Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Heb al twee jongens die beetje goedkeuren en afkeuren en zeggen waar ik op moet letten. MAAR ik wilde even wat ervaring/meningen horen. Hebben jullie een Sony Vaio gehad? Zo niet, welke dan? Ik had eerst een Toshiba vanaf 2007, die afgelopen twee jaar niet meer wilde werken. Daar ben ik opzich tevreden over. Maar Sony lijkt me zo mooi en vet! Hij is ook nog eens wit.. ook daar iemand enige ervaring mee? De toshiba satellite die ik had was zwart.

    (budget is zo'n +- 600)

    So, let me know girls!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Wij hebben thuis drie Dell computers en daar ben ik erg tevreden over.

    Voorlichten in de winkel is een dom idee. Die proberen je altijd het duurste aan te smeren, zeker als je naar de Mediamarkt gaat (wat al helemaal een dom idee is, omdat Mediamarkt echt duur is).

    Ik wilde je helpen, maar omdat je alleen de meisjes wat vraagt doe ik dat lekker niet :Y)

    [ bericht aangepast op 23 aug 2013 - 18:21 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ailurophilia schreef:
    (...)

    Als ik je wat aan mag raden: geen acer nemen. Acer heeft een koelingsprobleem.

    False. Het verschilt per laptop of hij het wel of niet heeft. Mijn oude acer had nergens last van en je krijgt hebt de (bijna) alleen kans op koelingsproblemen als je een nvidia videokaart hebt, die dingen koelen zichzelf niet goed genoeg af.

    Mijn acer werkt trouwens nog steeds goed, m'n moeder gebruikt hem nu.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2013 - 18:40 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik had een Acer, maar zijn accu was na één jaar dood en de netstroom aansluiting was na 2 à 3 jaar kapot. Ik denk dat ik er wel 5 keer mee terug ben gegaan voordat ik een nieuwe heb gehaald. Op dit moment heb ik een Samsung - ik weet niet wel type -. Hier heb ik nog geen problemen mee gehad en bevalt me erg goed - afgezonderd van het feit dat ik nog steeds niet kan werken met Windows 8, maar oké. Mijn moeder en broertje hebben een Sony Vaio. In het begin zijn ze er mee terug geweest omdat hij niet wilde opstarten of steeds uitviel. Nu hebben ze beide een nieuwe en gaat het goed. Prima laptopsjes in principe.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik zou me ook laten voorlichten in de winkel zelf, maar ik begrijp dat je daar nu niet op zit te wachten.
    Ik heb geen ervaring met Sony. Wat ik zelf hele fijne laptops vind zijn die van Dell. Je hebt verschillende soorten met wat ze kunnen en waar ze voor bedoeld zijn. Dat is voor mij een goed merk en kan goedkoper zijn dan 600 euro (Inspiron bijvoorbeeld). Als ik jou was zou ik daar gewoon wat rondsnuffelen. http://www.dell.com/nl/p/laptops?~ck=mn


    Hamartia

    Je kunt ook wachten tot windows 8.1 uitkomst, want anders heb je het irritante windows 8 wss op je laptop staan. ben ik persoonlijk geen fan van, maar wss zal er dan bij windows 8 dan ook wel een update komen, maar ik vind het handig als het al voor geïnstalleerd is. :P Windows 8.1 komt in oktober dacht ik uit.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Father schreef:
    (...)
    False. Het verschilt per laptop of hij het wel of niet heeft. Mijn oude acer had nergens last van en je krijgt hebt de (bijna) alleen kans op koelingsproblemen als je een nvidia videokaart hebt, die dingen koelen zichzelf niet goed genoeg af.

    Mijn acer werkt trouwens nog steeds goed, m'n moeder gebruikt hem nu.


    Ik heb volgens mij geen nvidia videokaart. Ik heb een crap videokaart. Maar hij raakt alsnog vertyft vaak oververhit. Ik kan ook geen mooie games draaien. GTA 4 is al teveel (x
    Op de sticker van mijn laptop staat:

    Intel Core i5-450m
    15.6" HD LED LCD
    Intel HD Graphics
    4 GB DDR3 Memory
    640 GB HDD (Dat gaat nu niet meer op, er zit nu een harde schijf van 100 gigabite in, vanwege een crash)
    DVD-Super Multi DL drive
    Acer Nplify 802.11 b/g/n
    6-cell Li-ion battery

    [ bericht aangepast op 23 aug 2013 - 21:37 ]


    26 - 02 - '16

    Ailurophilia schreef:
    (...)

    Ik heb volgens mij geen nvidia videokaart. Ik heb een crap videokaart. Maar hij raakt alsnog vertyft vaak oververhit. Ik kan ook geen mooie games draaien. GTA 4 is al teveel (x
    Op de sticker van mijn laptop staat:

    Intel Core i5-450m
    15.6" HD LED LCD
    Intel HD Graphics
    4 GB DDR3 Memory
    640 GB HDD (Dat gaat nu niet meer op, er zit nu een harde schijf van 100 gigabite in, vanwege een crash)
    DVD-Super Multi DL drive
    Acer Nplify 802.11 b/g/n
    6-cell Li-ion battery


    Dat is je videokaart. Ik heb ook een i5 maar een Intel HD4000 kaart erin en het scheelt best wat eigenlijk, ik kan de meeste games gewoon moeiteloos erop spelen. Van wat ik tot nu toe geprobeerd heb dan.


    Your make-up is terrible

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Dat is je videokaart. Ik heb ook een i5 maar een Intel HD4000 kaart erin en het scheelt best wat eigenlijk, ik kan de meeste games gewoon moeiteloos erop spelen. Van wat ik tot nu toe geprobeerd heb dan.


    Ook is mijn laptop traag, maar dat ligt aan die andere harde schijf. Toen ik m'n 640 gigabite nog had, had ik die problemen niet. Maar goed. Ik ben al aan 't sparen voor een nieuwe.


    26 - 02 - '16

    Ailurophilia schreef:
    (...)

    Ook is mijn laptop traag, maar dat ligt aan die andere harde schijf. Toen ik m'n 640 gigabite nog had, had ik die problemen niet. Maar goed. Ik ben al aan 't sparen voor een nieuwe.


    Ruim je hem af en toe wel een beetje op? Bij mij scheelt dat een hoop. Hoelang heb je hem al?


    Your make-up is terrible

    Ik heb een sony vaio, toen ik in de winkel werd geholpen (dixons) raden ze mee sony aan als beste merk en ze hebben gelijk geen klachten, mijn zus heeft er ook een ook al een paar jaar en ze werken echt heel goed.


    ©1998

    Ik heb een Sony Vaio en ik ben er nog steeds ontzettend blij mee! Ik heb hem nu een jaar en hij werkt nog steeds perfect. Hij is voor mij snel genoeg, start redelijk snel op, hij wordt niet super warm, behalve als ik hem op bed heb staan :') haha. Maar ik ben er echt nog steeds blij mee, hij ziet er mooi uit, werkt fijn en snel en ik kan er mee doen wat ik er mee wil doen.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ailurophilia schreef:
    (...)

    Ook is mijn laptop traag, maar dat ligt aan die andere harde schijf. Toen ik m'n 640 gigabite nog had, had ik die problemen niet. Maar goed. Ik ben al aan 't sparen voor een nieuwe.

    Dat kan best kloppen. Dit komt omdat Windows op je laptop virtuele RAM aanmaakt. Hoe kleiner je harde schijf, hoe minder hij kan aanmaken. Processor kracht, RAM grootte en de snelheid van je harde schijf bepalen (vooral) hoe snel je laptop is. Natuurlijk zijn er nog andere factoren, zoals koeling en dat soort geneuzel, maar goed.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik ben momenteel bezig op mijn Sony Vaio. Hij is in principe wel fijn, maar hij wordt echt héél heet - en de accu is kapot. Voor de rest is hij heel goed C:


    Nypmh > Yaspis

    Ik had een Sony Vaio van 2009 die ik dit jaar heb kunnen wegsmijten. Hij is een keer compleet uitgevallen omdat mijn moederbord randomly kapot was. Mijn ventilatie van de laptop maakte ook enorm veel lawaai en dit hebben ze toen ook gefixt met een hele hoop gratis krassen bij. Toen was ik hem vier weken kwijt aan garantie. Vorig jaar is hij ook nog een keer deels kapot geweest. De ventilatie maakte weer enorm veel lawaai, hij had dode pixels, deed rare dingen, ... . Uiteindelijk is hij terug gekomen zoals hij verstuurd werd. (gelukkig maar in een week tijd en zonder krassen)
    Nu leeft hij nog, maar hij is enorm traag en de ventilatie maakt veel lawaai. Je merkt gewoon dat hij al te oud is om nog mee te kunnen met de nieuwste games.
    Op zich, mijn moeder heeft ook een Sony Vaio en zij er is er wel tevreden over. Ik game, dus een Sony Vaio is geen goede gamerslaptop. Voor gewoon alledaags gebruik zal het wel meevallen. En ik moet wel zeggen dat de service van Sony erg goed is desondanks de krassen.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2013 - 23:13 ]


    Let the Night embrace you