Nu kan ik lang en kort gaan, en omdat ik mij enigszins verveel ga ik het lang maken.
First:
Hoe de gemiddelde mens denkt over entiteiten:
Klik
Hoe jij denkt dat entiteiten zijn:
Klik
Hoe entiteiten, in het ergste geval, zijn:
Klik
Dit is zo'n typisch geval van menselijke, geestelijke zelf-verwarring. Kan iedereen overkomen.
Eerst, de feiten:
Paranormale waarnemingen nemen, net als UFO waarnemingen, aanzienlijk toe na het uitkomen van boeken/films gerelateerd aan het desbetreffende onderwerp. Om David Clarke te quoten “It’s not mass hysteria, and it’s not just movies - TV, books and comics contribute too - it’s just a zeitgeist. When UFOs are popular, people see them.”
Daarbij werd de ontdekking gedaan in 1950 door Vladimir Gavreau (een op zichzelf al bijzonder gave naam) genaamd infrasound. Een geluid laag genoeg om niet bewust waargenomen te worden. Verdere testen wezen uit dat geluiden tussen de 7 en 19hz onbehagen, rillingen en depressieve gevoelens tot oorzaak hebben. (Dit waarschijnlijk door de noodzaak deze frequentie te kunnen herkennen, daar vulkaanuitbarstingen en vloedgolven vaak voorafgegaan worden door geluiden in deze frequentie.)
Maar dan hebben wij natuurlijk nog het zien van vreemde verschijningen, dat kan toch niet veroorzaakt worden door simpele geluidstrillingen? Je ziet ze immers. Het is niet zo dat je ze louter voelt, toch?
Helaas!
Vic Tandy, wederom een gerenommeerd onderzoeker, ontdekte iets vreemds in zijn lab. Al een tijd werden er vreemde dingen waargenomen in zijn lab, verschijningen, gevoelens van onbehagen etc. etc.Toen hij op een dag een stuk metaal had neergelegd en na vijf minuten terugkwam schudde de plaat. Nu is dat voor een normaal mens misschien reden voor paniek, maar Vic dacht logisch na. Iets dat trilde moet ergens energie vandaan halen, energie die varieert in intensiteit in gelijke hoeveelheden als de resonantie frequentie noemen wij ook wel: geluid! Dus Vic testte verder en, lo and behold, hij berekende een frequentie van 18.9hz precies op de juiste frequente voor infrasound aangezien op die frequentie de ogen zelf mee gaan trillen totdat wij statische voorwerpen als bewegende vormen lijken waar te nemen. Hoe werd dit nou veroorzaakt? Een simpele ventilator die verkeerd stond afgesteld, waardoor deze een trilling veroorzaakte.
Ooit gehad dat je overdag ergens liep en dat je vanuit je ooghoeken een kat of iets dergelijks dacht te zien, of dat je dacht dat er iemand stond? Maar dan keek je er recht naar en dan verdween het: infrasound bij daglicht. Het probleem is dat in de nacht je hersenen onvoldoende informatie hebben, en dit gecombineerd met half wakker zijn, duisternis of 'lucid dreaming' veroorzaakt het effect bekent als: een geest.
Dan hebben we nog het feit dat waarnemingen van een onverklaarbare aard zich 'vreemd genoeg' altijd lijken te schikken naar de plaatselijke folklore en cultuur. De geesten en ufo's die wij hier waar nemen zijn aanzienlijk anders dan die in Afrika bijvoorbeeld. Waarom zou iemand of iets dat geen enkele fysieke limitatie heeft zich laten tegenhouden door zoiets simpels als afstand? Dan heb ik het nog niet eens over de simpele natuurwetten dat iets dat energie gebruikt, zijn energie moet kunnen aanvullen. Daar geesten niet eten en ze blijkbaar ook geen voorkeur hebben voor de zon (Geen fotosynthese, sorry spookplantjes!) gaat het simpele bestaan van een geest al tegen de natuurwetten in.
Ik hoor graag je tegenargumenten, fatsoenlijk onderbouwd natuurlijk. Rationaliteit, niet gevoel zou onze richtlijn moeten zijn in deze discussie.
Anders doe je het niet beter dan deze kat
Klik
That's all, and now:
P.S. Voor hen die het alleen maar op de man kunnen spelen:
P.P.S Als een geest besluit van alle mensen op deze aardbol juist jou te gaan irriteren, en het helpt om 'ga weg' te zeggen, dan zijn wij hier bezig op een niveau van Dora the Explorer,
Zwieber niet stelen
[ bericht aangepast op 16 aug 2013 - 2:25 ]
If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!