• Van mijn huis. Er gebeuren altijd vreemde dingen en ik heb altijd vreemde dingen gezien hier, echt vreemde dingen. Maar ik had voor mezelf besloten dat ik niet in geesten meer zou geloven en het zou afschrijven aan psychoses en waanbeelden. Het maakt alles vaak een stuk makkelijker, behalve bij mij dan, want het werd enkel erger. Ik werd midden in de nacht wakker en dan lag er iemand naast me in bed. Vaak ging ik gewoon terug slapen omdat ik dacht dat het Mitchell was (maar die was niet bij mij) en pas de volgende ochtend of enkele minuten later besefte ik me dat hij er niet was en dan deed ik snel het licht aan, maar was er niets. Dingen verplaatsen zich constant en dan vind je het niet meer terug, na een tijdje ligt het plotseling op dezelfde plek of heel ergens anders. Nou, nu heeft mijn vader 's nachts de vorige eigenaresse van het huis in de slaapkamer gezien en ik vind het wel welletjes met al die dingen nu. Af en toe word het steeds erger (vroeger kwam er niets in mijn kamer, maar nu steeds meer) en ik wil gewoon dat het stopt. Heeft iemand ideeën?


    Your make-up is terrible

    Sydrian schreef:
    Call Sam and Dean!


    Dat kan niet, ze zijn niet revengefull. ;c


    Your make-up is terrible

    amyleelover schreef:
    ik weet wat je moet doen! je moet witte salie smudgen! witte salie verdrijft kwade energie! ik zal uitleggen hoe het werkt: je moet de witte salie vlechten de vlecht aansteken en vervolgens uitmaken hierdoor ontstaat er rook dan moet je er voor zorgen dat die rook door heel het huis komt ga er bijv. mee rondlopen wapper het goed rond! als de verschijnselen aanhouden kan je beter een medium erbij halen ik wens je alvast veel suc6! (Y)
    je hoeft het niet te vlechten schat je kan ook gewoon blaadjes gebruiken.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    RavensMoon schreef:
    (...)je hoeft het niet te vlechten schat je kan ook gewoon blaadjes gebruiken.


    yep maar dan moet je wel een hittebestendig kommetje hebben om het in te doen neem ik aan?

    Jaqueline (je weet wel) heeft mijn moeder vroeger geleerd met een WITTE kaars. Absoluut geen andere kleur, door iedere kamer van het huis te gaan. Waxine lichtjr kan wel. Als t maar wit is. Beginnen beneden, toilet, woonkamer slaapkamers badkamer etc. En eindigen op de zolder en in elke kamer zeggen "dit is mijn huis, je bent hier niet welkom" en op zolder voor het zolder raam en bij ons werkte het meestal. Je zou dat kunnen proberen

    [ bericht aangepast op 15 aug 2013 - 18:22 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Dat kan niet, ze zijn niet revengefull. ;c


    I'll convince them (cat)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    amyleelover schreef:
    (...)

    yep maar dan moet je wel een hittebestendig kommetje hebben om het in te doen neem ik aan?
    jup


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Tonto schreef:
    Jaqueline (je weet wel) heeft mijn moeder vroeger geleerd met een WITTE kaars. Absoluut geen andere kleur, door iedere kamer van het huis te gaan. Beginnen beneden, toilet, woonkamer slaapkamers badkamer etc. En eindigen op de zolder en in elke kamer zeggen "dit is mijn huis, je bent hier niet welkom" en op zolder voor het zolder raam en bij ons werkte het meestal. Je zou dat kunnen proberen


    Je bedoeld Jacqueline van Jeroen en Chiel? Nou, misschien moet ik het eens tegen mijn moeder zeggen en vraagt ze dan of ze het ook bij ons kan doen.


    Your make-up is terrible

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Je bedoeld Jacqueline van Jeroen en Chiel? Nou, misschien moet ik het eens tegen mijn moeder zeggen en vraagt ze dan of ze het ook bij ons kan doen.


    Ja ik bedoel haar indd. Is de moeite waard. Bij ons werkt altijd. Weet niet of Jacqueline er nog in gelooft, maar toen de tijd wel. Mam zegt dat zij t haar geleerd heeft. Hoop dat t lukt mop.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Dat kan niet, ze zijn niet revengefull. ;c

    Ghostbusters dan?

    Nah even serieus. Ik geloof dus wel in entiteiten, en heb er ook veelal last van. Meestal volstaat het dan bij mij om me voor ze open te stellen, naar ze te 'luisteren' en ze dan naar het 'licht' te sturen. Ik heb alleen geen idee of het bij jouw dus gaat om echt 'bezoekers' of 'huis/voorwerpgebonden' entiteiten. Opzicht, als je vader de vorige eigenaresse heeft gezien, lijkt het me ook al sneller om een huisgebonden geest te zijn. Het kan zijn dat het maar één entiteit is, maar het kunnen er ook altijd meerderen zijn...

    Zelf brand ik - als ik echt teveel last van ze heb - wierook. Dan wel sandelhout, maar dat werkt gewoon het best voor mij. En dan gewoon alle kamers rondgaan, en vooral ook de hoeken niet vergeten ^_^
    Wat ook weleens wilt werken is een simpel kaarsje branden en ze (in gedachten of hardop) naar het 'licht' sturen. Nu, bij huisgebonden entiteiten weet ik niet hoe goed dat werkt, aangezien die in veel gevallen gewoon lastiger zijn om naar het 'licht' te sturen, dus met andere woorden: om ervan af te komen :'D
    En als dat niet werkt, en je blijft er last van houden, kan je misschien eens contact zoeken met iemand die er meer ervaring in heeft ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Je kunt je huis reinigen, met wierook of witte sage.
    Je kunt ook zeggen -ja hardop- dat je géén behoefte hebt aan deze dingen en dat als hetgeen (wie/wat het ook is) hulp nodig heeft het naar een ander persoon moet Aangezien jij diegene niet kunt/wilt helpen.

    Ik geloof dat als je je op geestelijk en spiritueel gebied openstelt voor het paranormale -bewust of onbewust- je dit ook aantrekt.
    Als je er verder over wilt praten, iets wilt vragen o.i.d. mijn gastenboek staat altijd voor je open!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik heb vroeger veel last gehad van 'dingen' die mijn kamer in kwamen. Het begon bij een oude 'heer' die aan mijn bed zat, netjes in pak. Hij glimlachte altijd en zat aan het voeteneind. Later kwam er een hele jonge vrouw die altijd heel boos keek, ze stond in de hoek van mijn kamer. Toen ik het zat werd riep ik telkens dat ze weg moest gaan, en dat ik haar niet aardig vond. Na een maand waren alle 'boze dingen' verdwenen. Het klinkt heel idioot, maar misschien helpt het wel.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Agh bah ik zou niet kunnen slapen. :')
    Tja, laten reinigen inderdaad, of vragen of ze je met rust willen laten. Heb ik eens gedaan toen ik dacht dat ik last had van die dingen, en het is een stuk rustiger nu.



    Nu kan ik lang en kort gaan, en omdat ik mij enigszins verveel ga ik het lang maken.

    First:

    Hoe de gemiddelde mens denkt over entiteiten:
    Klik
    Hoe jij denkt dat entiteiten zijn:
    Klik
    Hoe entiteiten, in het ergste geval, zijn:
    Klik


    Dit is zo'n typisch geval van menselijke, geestelijke zelf-verwarring. Kan iedereen overkomen.

    Eerst, de feiten:

    Paranormale waarnemingen nemen, net als UFO waarnemingen, aanzienlijk toe na het uitkomen van boeken/films gerelateerd aan het desbetreffende onderwerp. Om David Clarke te quoten “It’s not mass hysteria, and it’s not just movies - TV, books and comics contribute too - it’s just a zeitgeist. When UFOs are popular, people see them.”

    Daarbij werd de ontdekking gedaan in 1950 door Vladimir Gavreau (een op zichzelf al bijzonder gave naam) genaamd infrasound. Een geluid laag genoeg om niet bewust waargenomen te worden. Verdere testen wezen uit dat geluiden tussen de 7 en 19hz onbehagen, rillingen en depressieve gevoelens tot oorzaak hebben. (Dit waarschijnlijk door de noodzaak deze frequentie te kunnen herkennen, daar vulkaanuitbarstingen en vloedgolven vaak voorafgegaan worden door geluiden in deze frequentie.)

    Maar dan hebben wij natuurlijk nog het zien van vreemde verschijningen, dat kan toch niet veroorzaakt worden door simpele geluidstrillingen? Je ziet ze immers. Het is niet zo dat je ze louter voelt, toch?

    Helaas!

    Vic Tandy, wederom een gerenommeerd onderzoeker, ontdekte iets vreemds in zijn lab. Al een tijd werden er vreemde dingen waargenomen in zijn lab, verschijningen, gevoelens van onbehagen etc. etc.Toen hij op een dag een stuk metaal had neergelegd en na vijf minuten terugkwam schudde de plaat. Nu is dat voor een normaal mens misschien reden voor paniek, maar Vic dacht logisch na. Iets dat trilde moet ergens energie vandaan halen, energie die varieert in intensiteit in gelijke hoeveelheden als de resonantie frequentie noemen wij ook wel: geluid! Dus Vic testte verder en, lo and behold, hij berekende een frequentie van 18.9hz precies op de juiste frequente voor infrasound aangezien op die frequentie de ogen zelf mee gaan trillen totdat wij statische voorwerpen als bewegende vormen lijken waar te nemen. Hoe werd dit nou veroorzaakt? Een simpele ventilator die verkeerd stond afgesteld, waardoor deze een trilling veroorzaakte.

    Ooit gehad dat je overdag ergens liep en dat je vanuit je ooghoeken een kat of iets dergelijks dacht te zien, of dat je dacht dat er iemand stond? Maar dan keek je er recht naar en dan verdween het: infrasound bij daglicht. Het probleem is dat in de nacht je hersenen onvoldoende informatie hebben, en dit gecombineerd met half wakker zijn, duisternis of 'lucid dreaming' veroorzaakt het effect bekent als: een geest.



    Dan hebben we nog het feit dat waarnemingen van een onverklaarbare aard zich 'vreemd genoeg' altijd lijken te schikken naar de plaatselijke folklore en cultuur. De geesten en ufo's die wij hier waar nemen zijn aanzienlijk anders dan die in Afrika bijvoorbeeld. Waarom zou iemand of iets dat geen enkele fysieke limitatie heeft zich laten tegenhouden door zoiets simpels als afstand? Dan heb ik het nog niet eens over de simpele natuurwetten dat iets dat energie gebruikt, zijn energie moet kunnen aanvullen. Daar geesten niet eten en ze blijkbaar ook geen voorkeur hebben voor de zon (Geen fotosynthese, sorry spookplantjes!) gaat het simpele bestaan van een geest al tegen de natuurwetten in.

    Ik hoor graag je tegenargumenten, fatsoenlijk onderbouwd natuurlijk. Rationaliteit, niet gevoel zou onze richtlijn moeten zijn in deze discussie.
    Anders doe je het niet beter dan deze kat Klik


    That's all, and now:



    P.S. Voor hen die het alleen maar op de man kunnen spelen:



    P.P.S Als een geest besluit van alle mensen op deze aardbol juist jou te gaan irriteren, en het helpt om 'ga weg' te zeggen, dan zijn wij hier bezig op een niveau van Dora the Explorer, Zwieber niet stelen

    [ bericht aangepast op 16 aug 2013 - 2:25 ]


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Ik had laatst ook zoiets.. Maar is het bij jou veel erger. Ik zag de geesten wat doorzichtig en ver van mij af. Vreemd genoeg ging het maanden door en zelfs in de middag waren zij er, zo zag ik een zwarte schim dat op een hand leek telkens voor mijn raam zwaaien. Ik confronteerde mijn klas erme en later kwam een vriendin naar mij die hetzelfde had, en zei ook dat het bij de puberteit ofzo hoorde. (Dat laatste weet ik niet zeker). Iniedergeval denk ik toch dat het bij jou anders is dus wens ik jou veel succes want dit is en lijkt mij echt niet prettig!


    Whut

    Blazerer schreef:
    ...


    Awe...some
    *applaus* :D


    i put the fun in funeral