• Veel mensen snappen niet waarom ik Madge zo een belangrijk personage vind in de Hongerspelen, dus hier leg ik het even uit

    In het eerste boek brengen Gale en Katniss op de dag van de Boete aardbeien naar Madge, die daar voor betaald. Gale is daarna boos om iets wat Madge heeft gezegd. Zij maakt als burgermeestersdochter maar heel weinig kans om uitgekozen te worden als tribuut. Ze staat daar dus als een soort van symbool voor het capitool. Maar dat is een klein deel

    Katniss krijgt van Madge haar spotgaaienspeld. De spotgaai die zorgt voor de vriendschap en het bondgenootschap met Rue tijdens de spelen.
    In boek 2 wordt het steeds duidelijker dat de Spotgaai symbool staat voor de opstand. In deel twee kom je ook achter het verhaal van de spotgaaienspeld.
    De speld was van Maysilee Donner, de tweelingzus van de moeder van Madge en de beste vriendin van de moeder van Katniis. Maysilee Donner was een tribuut tijdens de 2 kwartskwelling (50ste Hongerspelen). Ze had een bondgenootschap met Haymitch en is uiteindelijk tot de laatste 5 gekomen.
    Dus de speld die symbool staat voor de opstand is geweest van een tribuut die de Hongerspelen niet heeft overleefd.
    Uiteindelijk komt Madge om bij het bombardement op district 12 aan het einde van boek 2. Daar zit weer de betekenis achter dat zelfs de Burgemeester van District 12 en zijn gezin niet veilig zijn


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hmmm je hebt wel een punt :3


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Hmm...

    In feite is het vooral de speld die belangrijk is, niet zo zeer Madge. Als Katniss de speld bijvoorbeeld op straat gevonden had, had die hetzelfde effect gehad.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik wist niet dat er mensen waren die haar niet belangrijk vonden.
    Al vind ik haar ook niet heel belangrijk. Haar rol is namelijk puur symbolisch. Het is dus wel een mooie rol in het verhaal, maar toch.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Whitmore schreef:
    Hmm...

    In feite is het vooral de speld die belangrijk is, niet zo zeer Madge. Als Katniss de speld bijvoorbeeld op straat gevonden had, had die hetzelfde effect gehad.

    Objection!
    Die speld is geweest van een familielid van Madge een tribuut die de Hongerspelen niet heeft overleefd
    De speld heeft dus een belangrijke betekenis voor Madge
    Als Katniss hem zomaar op staat had gevonden dan had dat hele verhaal er niet achter gezeten, of ze had het in elk geval niet geweten

    [ bericht aangepast op 8 aug 2013 - 10:52 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Grindelwald schreef:
    Ik wist niet dat er mensen waren die haar niet belangrijk vonden.
    Al vind ik haar ook niet heel belangrijk. Haar rol is namelijk puur symbolisch. Het is dus wel een mooie rol in het verhaal, maar toch.

    Ze is uit de film gehaald omdat ze niet belangrijk genoeg was


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik was zò kwaad toen ik hoorde dat Madge er niet in zat! Maar ik vond het Madge/Gale-ding ook wel iets leuks in het verhaal, en zeker met die medicijnen voor Gale in boek 2!
    Ook vond ik de betekenis van de speld nu heel vaag. Nice try, but you failed Lionsgate.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik ben het helemaal met je eens. Toevallig heb ik dit laatst ook nog aan iemand uit staan leggen. :')
    Het is jammer dat ze niet voorkomt in de film. :/


    :)

    Maar het symbolische verhaal achter de speld kun je ook niet uitbeelden in een film. Daar is een film te oppervlakkig voor. Ik vind de verschillen tussen de film en het boek wel goed zo. Vond het alleen jammer dat Haymitch niet van een podium flikkerde.


    Searching heavens for another earth

    Spotgaai schreef:
    Ik was zò kwaad toen ik hoorde dat Madge er niet in zat! Maar ik vond het Madge/Gale-ding ook wel iets leuks in het verhaal, en zeker met die medicijnen voor Gale in boek 2!
    Ook vond ik de betekenis van de speld nu heel vaag. Nice try, but you failed Lionsgate.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Taiteilijan schreef:
    Maar het symbolische verhaal achter de speld kun je ook niet uitbeelden in een film. Daar is een film te oppervlakkig voor. Ik vind de verschillen tussen de film en het boek wel goed zo. Vond het alleen jammer dat Haymitch niet van een podium flikkerde.


    This. :')


    :)

    Verbreken schreef:
    (...)
    Objection!
    Die speld is geweest van een familielid van Madge een tribuut die de Hongerspelen niet heeft overleefd
    De speld heeft dus een belangrijke betekenis voor Madge
    Als Katniss hem zomaar op staat had gevonden dan had dat hele verhaal er niet achter gezeten, of ze had het in elk geval niet geweten


    Jawel, maar dat is verder niet van invloed op het verhaal.
    Maar goed, ik vind wel dat je gelijk hebt en ik vind het ook jammer dat Madge niet in de film zit. En ik blijf van mening dat zij en Gale een leuk koppel zouden zijn geweest. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Spotgaai schreef:
    Ik was zò kwaad toen ik hoorde dat Madge er niet in zat! Maar ik vond het Madge/Gale-ding ook wel iets leuks in het verhaal, en zeker met die medicijnen voor Gale in boek 2!
    Ook vond ik de betekenis van de speld nu heel vaag. Nice try, but you failed Lionsgate.

    Taiteilijan schreef:
    Maar het symbolische verhaal achter de speld kun je ook niet uitbeelden in een film. Daar is een film te oppervlakkig voor. Ik vind de verschillen tussen de film en het boek wel goed zo. Vond het alleen jammer dat Haymitch niet van een podium flikkerde.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Taiteilijan schreef:
    Maar het symbolische verhaal achter de speld kun je ook niet uitbeelden in een film. Daar is een film te oppervlakkig voor. Ik vind de verschillen tussen de film en het boek wel goed zo. Vond het alleen jammer dat Haymitch niet van een podium flikkerde.
    Ze konden ook het broodincident uitbeelden..


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Taiteilijan schreef:
    Maar het symbolische verhaal achter de speld kun je ook niet uitbeelden in een film. Daar is een film te oppervlakkig voor. Ik vind de verschillen tussen de film en het boek wel goed zo. Vond het alleen jammer dat Haymitch niet van een podium flikkerde.


    this

    Spotgaai schreef:
    Ik was zò kwaad toen ik hoorde dat Madge er niet in zat! Maar ik vond het Madge/Gale-ding ook wel iets leuks in het verhaal, en zeker met die medicijnen voor Gale in boek 2!
    Ook vond ik de betekenis van de speld nu heel vaag. Nice try, but you failed Lionsgate.


    and this


    -

    ik denk dat ze dat nog goed maken in de 2e en 3e film, misschien bedenken ze iets dat Madge die speld aan Sluwe Sae heeft gegeven ofzo?
    ik hoop het maar...


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.