• Ik weet niet precies of het hier hoort, maar anders kan het verplaatst worden.

    Ik heb de laatste tijd nogal veel slaapproblemen. Het is vakantie dus ik wil me elke dag proberen uitslapen voor school weer begint, al lukt dat niet echt de laatste tijd. Ik heb nu al zo een paar weken dat ik moeite heb met in slaap komen, hoe moe ik ook ben, soms lig ik nog uren wakker en dan sta ik automatisch weer op. Soms slaap ik gewoon een hele dag niet en mijn energie raakt dan ook op. Hebben jullie misschien tips om beter te slapen? Of heeft er nog iemand hier last van? Ik heb al dingen opgezocht op internet en uitgeprobeerd, maar die dingen helpen ook niet echt.


    16 - 09 - '17

    Een uur van tevoren geen eten/drinken + geen tv/laptop/mobiel. Dat werkt voor mij, ookal houd ik me er bijna nooit aan. :')

    Ik drink altijd een kop thee en lees wat. Maar goed, ik zou niet kunnen zeggen dat het voor mij werkt want ik heb zelf ook enorme slaapproblemen haha.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Ik had ook slaapproblemen en heb toen melatonine tabletjes gehaald bij de Etos. Misschien kun je dat proberen?


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    fallenbadass schreef:
    Ik drink altijd een kop thee en lees wat. Maar goed, ik zou niet kunnen zeggen dat het voor mij werkt want ik heb zelf ook enorme slaapproblemen haha.


    Ik drink geen thee, vind het vies. En lezen helpt bij mij ook niet xp

    @Draculea gaat niet lukken denk ik en ik moet altijd genoeg drinken omdat ik vroeger te weinig dronk en dat voel ik dan aan mijn nieren, dus slecht idee ;s
    @CANOODLE ik probeer liever dingen zonder medicatie enz ..

    Toch bedankt alle drie (:


    16 - 09 - '17

    xSunshineee schreef:
    (...)

    Ik drink geen thee, vind het vies. En lezen helpt bij mij ook niet xp


    Oh crap, haha. Uh, warme melk? :') Of een hete douche, doe ik sowieso ook elke avond voor ik naar bed ga, dat ontspant!

    Mijn psycholoog heeft me een keer aangeraden om 's avonds nog even een rondje te lopen buiten en dan daarna je bed in te stappen, blijkbaar helpt dat ook soms. Als je bijvoorbeeld de hele avond op je kamer zit en geen reet uitvoert en dan probeert te gaan slapen, gaat dat wat moeizamer of zo, zei ze toen :'D


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Zorg gewoon voor een regelmatig ritme. Ga 's avonds steeds om dezelfde tijd naar bed en sta 's ochtends telkens rond dezelfde tijd op. Op die manier raakt je lichaam gewend aan je slaappatroon. Het kan goed zijn dat het niet meer lukt, omdat je ineens zo omslaat van het ritme dat je tijdens school hebt en nu in de vakantie.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    fallenbadass schreef:
    (...)

    Oh crap, haha. Uh, warme melk? :') Of een hete douche, doe ik sowieso ook elke avond voor ik naar bed ga, dat ontspant!

    Mijn psycholoog heeft me een keer aangeraden om 's avonds nog even een rondje te lopen buiten en dan daarna je bed in te stappen, blijkbaar helpt dat ook soms. Als je bijvoorbeeld de hele avond op je kamer zit en geen reet uitvoert en dan probeert te gaan slapen, gaat dat wat moeizamer of zo, zei ze toen :'D


    Warme melk helpt ook niet en ik heb geen douche.

    Lopen? Ohnee xD


    16 - 09 - '17

    Whitmore schreef:
    Zorg gewoon voor een regelmatig ritme. Ga 's avonds steeds om dezelfde tijd naar bed en sta 's ochtends telkens rond dezelfde tijd op. Op die manier raakt je lichaam gewend aan je slaappatroon. Het kan goed zijn dat het niet meer lukt, omdat je ineens zo omslaat van het ritme dat je tijdens school hebt en nu in de vakantie.


    Kan zijn, maar de uren nu in de vakantie dat ik ga slapen en opsta zijn meestal hetzelfde, alleen als het slapen dus niet lukt dan niet


    16 - 09 - '17

    xSunshineee schreef:
    (...)

    Warme melk helpt ook niet en ik heb geen douche.

    Lopen? Ohnee xD


    Douche/bad/whatever. Als je niet openstaat om dingen te proberen, dan blijf je dit nog wel even houden denk ik :')


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    fallenbadass schreef:
    (...)

    Douche/bad/whatever. Als je niet openstaat om dingen te proberen, dan blijf je dit nog wel even houden denk ik :')


    Ja, bad, maar daar word ik ook niet echt moe van. Haha, ja sorry ik kan moeilijk zijn, maar als die dingen niet helpen kan ik er moeilijk wat mee. Toch bedankt voor de tips enz


    16 - 09 - '17

    Komt door de warmte, ik citeer:

    REGIO - Door de warmte kunnen veel mensen minder goed slapen. Dat komt omdat in je hersenen de temperatuurhuishouding te maken heeft met je slaapritme, zegt neurologe Lien Reisman van het Medisch Centrum Haaglanden. Om in een diepe slaap te komen moet je lichaam 's nachts iets afkoelen, en dat gaat moeilijker met deze temperaturen.


    To infinity and beyond •

    Demitria schreef:
    Komt door de warmte, ik citeer:

    (...)


    Dat kan een hele goede oorzaak zijn, ja. Bedankt


    16 - 09 - '17

    mensen thee is een heel dom advies in thee zit theeine dat werkt het zelfde als caffeine =) natuurlijk kan je wel thee zonder theeine nemen.

    lezen, douchen of baden, geen electronica afgezien van rustige muziek. sporten van te voren dus 2 uurtjes voor het slapen gaan. weinig suikers tot je nemen enz.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Misschien helpt eerder naar bed gaan; soms ben je over je 'slaapgrens' heen, waardoor het lastiger wordt in slaap te komen. Ook de warmte kan natuurlijk meewerken. Probeer een waaier, of wat lezen voor het slapen (:


    We need a bigger boat.

    Doe wat ik doe: Blijf wakker tot je in slaap begint te vallen, val op bed neer en ga slapen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro